Traxxas Stampede 4x4 topic!

Ik heb er ook maar eentje gekocht. Ik twijfelde tussen de stampede 4x4 en de savage xs, maar deze heeft betere recensies :D
Ik heb er een setje rpm armen en shocktowers bij besteld.

Ik zat te denken om ook de T-bone voorbumper met servo guard te gaan bestellen.
Welke andere hop-ups zijn nog aan te raden?

Ik weet niet of het bij de Stampede 4x4 veranderd is maar bij de Slash 4x4 zijn er standaard wel eens problemen met het lager aan de achterkant van de center as.
Dat word meestal verholpen met dit:

King Headz, Inc.

Nogmaals : ik weet niet of dat al veranderd is bij de stampede.

Groeten,

Ruud

Dat licht er aan ik doe alleen de lager steeds vervangen
Je kan ook de mount vervangen dan komt er een groter lager in lie minder vlug stuk gaat

Wat ik begreep is dat de houders bij bv intens gebruik ( 3s bv )wel eens willen smelten en daarom doen ze er een alu mount in met bijbehorende lager.
Die is idd wel groter alleen.

Hmz, voordat je hem in huis hebt is die houder met verzendkosten en invoerrechten snel een 40 euro.

Is het probleem echt zo erg?

ik zou eerst afwachten of het een probleem wordt. Straks koop je het en blijkt het achteraf toch niet zo'n groot probleem te zijn. Gewoon eerst proberen, als het dan een probleem geeft kan je het alsnog bestellen ;). In iedergeval veel (bash) plezier met je stampede :D.

Ja dat had ik ook met die CVD's. Ik wil even aanzien hoe die het uithouden en als het kapot gaat dan bestel ik wel voor 100 euro aan cvd's.

even een filmpje van mijn truggede!

er moet nog wel een swaybar setje op, maar die is in bestelling.:shock:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er even over nagedacht en ben toch maar overstag gegaan.

Ik heb de King headz mount besteld met 5 reserver lagers (dan kan ik effe vooruit)

trx6860.jpg

Ook maar meteen deze meegenomen ter vervanging van de plastic slipper lager adapter:

trx6893.jpg

Omdat ik de MIP's niet kon vinden heb ik de cvd's van GPM genomen. Ik hoop dat ik er geen spijt van krijg, maar wat ik zo lees zijn de ervaringen met deze ook goed, zolang je alle schroefjes maar even met locktite vast zet. Nouja, dat kan ik nog wel :D

Deze dus:
8786653b.jpg

Verder had ik nog een setje ongebruikte bigbores xxl van traxxas die ooit bedoeld waren voor mijn rustler, voor achter. Die heb ik toen in een opwelling gekocht waarna ik er achter kwam dat er revisie setjes te koop zijn voor big-bore shocks (duh!). Ik heb destijds de big bores die erop zaten dus maar gereviseerd (stangetje was krom) en die deden het daarna prima, waarna ik deze als reserve heb bewaard. Ik heb er een setje gewone big bores voor voor bij besteld.

Voorop komt deze bumper en servo-guard set van T-bone:

62096.jpg

En om het voor het oog wat mooier afte maken wordt de wheeliebar eraf gehaald en komt er achterop deze bumper/wheeliebar van t-bone:

62105.jpg

Gemonteerd ziet dat er zo uit:

11357.jpg
11363.jpg

Samen met de RPM A-armen, shockguards en Shocktowers wordt het dan toch een aardig bulletproof wagentje, niet?

Enige waar ik nu even over twijfel is of ik de vxl set die ik heb liggen erin ga zetten of dat ik het 1/8 150A/2560KV trackstar setje ga inbouwen en of het uberhaupt gaat passen, maar dat is een zorg voor later.

Alles is nog is bestelling, maar ik kan nu al haast niet wachten tot het er allemaal is :D
Ter zijner tijd gooi ik wel wat foto's van het hele spul in dit forum.

Wordt vast een mooie stampede met al deze hopups :). Als je alles erop heb maak dan even een foto, ben wel benieuwd naar hoe alles eruit ziet:D!!

Ik ben dol op de spullen van t-bone racing. Zij presteren het om bijna elke wagen idiot proof te krijgen. Samen met RPM word dat een heel stevig karretje zo (hoewel mijn 2wd Stampede van zichtzelf ook al erg stevig is).

Zijn de caps van je shocks al aluminium of nog plastic? Die wilden bij mijn Stampede nog wel eens van de body afspringen. Alu caps erop lostte dat probleem op.

@leo-rcc: ik heb aluminium shock caps voor de shocks. Die had ik zowieso nog liggen, maar op de big bores zitten die standaard :D

Ik kan je melden , uit ervaring, dat goede upgrades je op de lange termijn geld, maar vooral ergernis, besparen.
Niks zo lullig als 45 minuten in de auto naar vrienden toe toe te rijden om er na 10 minuten weer klaar mee te zijn omdat je iets breekt waar je geen onderdelen van bij je hebt.

Dat risico loop je natuurlijk altijd (daarom neem ik altijd meer dan 1 auto mee) maar als je het kan voorkomen, dan is dat altijd beter.
Afgezien van de achterbumper zit er ook eigenlijk niks bij dat overbodig is.

Iemand grapte al dat ik eigenlijk een setje sc bandjes en een slash 4x4 chassis en aandrijfas had moeten meebestellen, dan had ik ook meteen een bulletproof slash gehad :D

Ach wie weet, als de stampede verveelt kan dat altijd nog :D

Back