Traxxas Stampede 4x4 topic!

Vandaag binnen gekregen:

Mijn Stampede 4x4 roller!!!

photo170412144133hdr.jpg

Zoals je kunt zien, is ie nog helemaal stock en hardstikke kaal.
Wat me meteen opvalt is dat de kap VEEL te hoog staat:

photo170412145135.jpg

DUs even de stal in gedoken en de dremel gepakt. Eerst even de originele bodyposts eraf geschroefd:

photo170412144240.jpg

Een setje oudere bodyposts van een rustler gepakt:

photo170412145456.jpg

Effe dremelen en dan ziet het er zo uit:

photo170412150942.jpg

Effe boren en schroeven en dan zitten de posts op de body armpjes van de Stampede:

photo170412154010.jpg

En na een klein half uurtje frutselen staat de kap er zo bij:

photo170412155452.jpg

Dat ziet er al beter uit.

De vxl motor en regelaar even erbij gepakt en de van hobbyking afkomstige waterdichte servo in het chassis geschroefd. Je ziet de auto gewoon groeien :D

photo170412164359.jpg

Als ik dan zo even naar de auto kijk, dan vind ik de wheeliebar die wordt meegeleverd maar een lomp ding. Er komt straks toch een t-bone bumper met wielen op die plek, dus weg ermee!

photo170412171152.jpg

Nu wachten op de rest van het spul..
ALs ik de armpjes etc binnen heb vervang ik de schroefjes ook meteen en gaan ook de bigbore shocks erop.
Had ik nu effe geen zin/tijd meer voor :D

Vandaag weer wat binnengekregen namelijk de RPM armjes, shocktowers en gpm assen:

photo190412160354.jpg

En dat moet allemaal hier komen:

photo190412160748.jpg

Dan moet je flink aan de bak. schroeven schroeven schroeven etc. en dan ligt de toren er achter al af:

photo190412161624.jpg

Hier zie je de nieuwe toren links, en originele toren rechts:

photo190412161629.jpg

Een half uurtje later zit de toren erop en zijn de schroefjes vervangen door roestvrijstalen RCScrewz. De eerste RPM arm en GPM aandrijfas zitten er ook al op. Let ook op het flesje threadlock voor op de schroefjes (bij deze assen wel vereist) :)

photo190412164309.jpg

Na ongeveer anderhalf uur sleutelen ziet het er zo uit:

photo190412175440.jpg

en nog eens een uurtje later zit het er allemaal op :D

photo200412153908.jpg

De laatste foto is niet helemaal scherp zie ik nu. Ahja, je snapt het idee erachter :D

Het is dan ook geen schroevendraaier maar een dopsleutel om de wheelnuts los te maken :D

Jammer dat je bovenop de aanschaf kosten van een auto weer de nodige euro's moet investeren om het een beetje bash proof te krijgen.... :( , is weer typische Traxxas:rolleyes: :-| of HPI of .....:wink:

Das aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant is het ook weer leuk om zo te prutsen aan je karretje :)

Vandaag weer een en ander binnen gekregen:

phase0301.jpg

Niet op de foto, maar ook binnen, de servo-guard en voor en achter bumper van T-bone racing.
Aan de slag en erop draaien dat spul en dan krijg je dit:

phase0302.jpg

Zo ziet dat er vanonder uit:

phase0303.jpg

Close upje van de servo-guard:

phase0304.jpg

Wat foto's met kap:

phase0305.jpg

phase0306.jpg

phase0307.jpg

phase0308.jpg

En dan om het geheugen eve op te frissen, zo zag ie er stock uit de doos uit:

photo170412145135.jpg

Daar zat ik zelf ook al aan te denken.
Morgen eens uitproberen hoe dat eruit ziet.

Ik snap ook niet waarom Traxxas niet stock al een servo guard doet, zo duur is het nou ook weer niet.

Ziet er goed uit Dudderie. :thumbsup:

Ik heb de voorbumper er even afgehad. Dat zag er zo uit:

photo260412121254.jpg

versus

photo260412121714.jpg

en

photo260412121303.jpg

versus

photo260412121747.jpg

Nu kan ik niet zeggen dat ik zonder bumper zoveel beter uit vind zien.
Ik twijfel dan ook of ik hem eraf had moeten laten.

Vanwege het idee dat met bumper er minder troep in de gaten komt die achterblijven als je hem eraf haalt, en een beetje extra bescherming nooit kwaad kan, heb ik hem er maar weer op gezet.

Jammer dat je bovenop de aanschaf kosten van een auto weer de nodige euro's moet investeren om het een beetje bash proof te krijgen.... :( , is weer typische Traxxas:rolleyes: :-| of HPI of .....:wink:

Is niet helemaal waar.

Er zijn bij iedere auto en ieder merk altijd mensen die besluiten er bakken aan optie-onderdelen op te schroeven. Vaak wordt de auto daar nóg ietsje beter van, maar veelal voegt het ook niet meer toe dan slechts wat uiterlijk schoon...

Zo heeft veel alu op een Tamiya M-chassis ook geen enkel nut. Toch is het leuk het ding vol te hangen met zulk smulspul. (alleen lagers, oliedempers en een goede servo-saver verbeteren de auto, de rest is kul)

Ik rijd mijn Stampede 4x4 al vanaf het begin bone-stock, en hij gaat super. Knallen rammen vliegen en crashen, rijdt nog steeds. Bash-proof dus.

Dus: Nee, je hoeft in principe na aanschaf niet direct de portemonnee te trekken voor opties. Deze wagen is uit de doos ZEKER bash-proof!

Mooier / Beter maken kan iedereen doen naar zijn/haar smaak, maar de auto heeft het niet direct nodig.

:D

Back