Traxxas Summit topic!

Klopt, loopt ook wel los, maar je moet wel andere wielen nemen, want de summit wielen zijn log en zwaar ( en veel grip ) waardoor ze idd meer stress geven op de assen. En ze kunnen geen hoge snelheid aan.
Oftewel, ze kunnen best de mamba aan ( Zie frenzy z'n uitleg ) mits je andere banden gebruikt.

Oke dan geloof ik idd wel dat die een heel stuk makkelijker de berg op komt.
Maar ik laat hem voorlopig lekker zo,Ben nog volop met de Maxx bezig. Hou de Summit liever heel en bespaar hem de supperkrachten van het mamba systeem.

Zijn er nog zwakke punten die ik aan moet passen of waar ik op moet letten?

Denk het niet echt, ligt eraan wat je ermee gaat doen ;-)
Is geen hardcore basher en geen racer, meer een consumenten crawler en toevallig kan ie ook wat harder. De tijd dat ik m heb gehad kun je m vergelijken met de revo, met wat leuke gadgets en dikke banden. Die banden kunnen met serieus crawlen ook scheurtjes oplopen, dat komt door de scherpe beadlocks. Die zou je evt kunnen afvlakken om dat snijden te minimaliseren.

Ik ga hem gebruiken waar die voor bedoeld is.
Hoe kan ik mijn wielen speren zodat die op alle wielen even veel kracht heeft?
Soms als een wiel van de grond is dan trekt Summi het soms niet terwijl als die zijn kracht dan naar het wiel dat wel contact maakt, dan zou die wel omhoog moeten komen.

Net even de accubak een beetje uitgefreesd met een Dremel, zodat de kabels van mijn lipo's beter passen.
Vanmiddag ga ik weer met de Summit.
Nou nog een leuk plekje zoeken.
hujjjj

summit1.jpg

summit2.jpg

Nog een beetje gereden dit pinkster weekend?

Yup mooi langs de snelweg van Eindhoven naar Helmond daar zijn ze een nieuwe weg aan het maken.Fun terrein.
Hebben ze ook net sloten uitgegraven die nog droog staan humzzz kom daar maar is uit met je Summit.Cool.

Vette aktie foto's trouwens.

Heren,

Ik heb een Traxxas Summit gekocht en wil hier graag een brushless setup inbouwen, wat raden jullie aan? Zijn er tried-and-tested setups die prima voldoen?

Ook zoek ik andere velgen/banden omdat ik het design van de standaard velgen eerlijk gezegd lelijk vindt, waar kan ik eventueel andere velgen/banden met de juiste bandenmaat en meenemer bestellen?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

niet echt druk hier met summit rijders geloof ik maar ik waag toch een poging...

pas mijn shortcourse weer verkocht is toch niks voor mij, paar jaar geleden de eerste generatie E-savage gehad, geweldig ding om mee te rijden en ik wil nu weer terug naar de 1:8 MT maar een Savage Flux, E-Revo of E-Maxx vind ik echt te duur, en de snelheden die deze halen zal ik waarschijnlijk toch nooit gebruiken...
Nu ben ik dus door filmpjes, foto's etc. verliefd geworden op de Summit, wil deze dan ook eind dit jaar gaan bestellen.

Maar vast voorafgaand daar aan, zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden/aanpassen?
Had zowiezo zelf het idee om in ieder geval "shock socks" te monteren voor behoud van de dempers.

Ook wil ik hem op 2x 2s lipo gaan rijden, maar ik begrijp dat er geen cut-off in zit, dus dan op iedere lipo een buzzer?

Hij is "waterdicht" maar de eventuele buzzers niet lijkt me als ik de gemiddelde buzzer zo zie, hoe kan ik deze het beste "waterdicht" maken, denk gewoon een ballon oid eromheen?
Wil er natuurlijk wel goed gebruik van gaan maken, dus ook door de natte modderige omgevingen :D

Of heb ik nog apart/speciaal gereedschap nodig voor onderhoud?
Het gebruikelijke gereedschap heb ik allemaal al :)

Banden, Wielen, body's etc zijn voor zover mij duidelijk is allemaal standaard 1:8 mt?
wielen in ieder geval met 17mm hex

dual shock monteren op een summit? Dat wil ik wel eens zien gebeuren ;-)
En wat betreft te duur, een 2e hands revo/savage flux is net zo duur als een summit nieuw. En vaak hebben de 2e hands ook al meerdere optie's erbij zitten.

:hammer: ben 6 dingen tegelijk aan het doen, my Bad!!:D

Staan nu wel goede te koop in het te koop topic, vroeg of laat wil je die power toch een keer ervaren ;-)
\

tja, dan zul je wel een snel motorsetje in moeten doen(ik hoor mamba al), tenminste ik ga niet van uit dat je wilt crawlen aagezien je naar de savage en e-revo keek.

nee hoor, stock is snel zat, lees maar nog eens wat ik zei:

Savage Flux, E-Revo of E-Maxx vind ik echt te duur, en de snelheden die deze halen zal ik waarschijnlijk toch nooit gebruiken...

Het is juist het kunnen crawlen wat me ook aanspreekt maar weer net niet genoeg om een 100% crawler te kopen ipv. de summit

De E-Savage welke ik eerder heb gehad zaten 2x 550 brushed motoren in, en dat was een leuke snelheid, ong hetzelfde als de summit in zijn hogere gear.
Zeker voor de plaatsen waar ik er toen mee reed...

Heb zelf ook de Summit gehad en is wel een erg leuke wagen om te bashen.
crawlen heb ik geen idee van, dus heb dat nooit gedaan.
Wel een keer gekeken tot hoever ik met de revo kwam en hoever ik dan met de summit zou komen . Beidde trouwens voorzien van een mamba setje ;-)

Das wel zonde hoor, de summit is gewoon traag hoe je het wend of keert, maar je bent een basher of je bent het niet...
Voor misschien paar tientjes extra heb je een zon wagen die je te duur zegt te vinden..
Als je toch bedragen van 500 of meer gaat uitgeven kan je het net zo goed meteen goed doen, en zou ik niet op een paar tientjes meer gaan kijken
Tenzij je het echt voor het crawlen doet dan.
Maar onthoud wel met een leuke snelheid en aanloopje kom je bijna overal ook wel doorheen, behalve stapels stenen en dergelijke dus.
Op 4s zal die ook geen lang leven hebben denk ik
Maar succes met je beslissing
Grts

Back