De aandrijflijn is afgewerkt, met veel zweet , enkele tranen van geluk dat het gelukt is) maar zonder bloedvergieten 
Een overzicht van de lijdensweg van de voorbije dagen:
Dag 22: 18/08/2021 2u45
Deze forse dame heeft toch wel een smalle en ondiepe kont. De roerservo (standaardmodel) zit achteraan tegen de bodem. De roerhevels en -stangen zitten tegen het dek.
Door de schuine stand van de roerkoningen moet ik de hevels boven elkaar plaatsen. Omhoog kan niet, dus heb ik de stuurboord roerkoning ingekort en de servosteun vooraan 2mm verlaagd.
Dag 23: 19/08/2021 4u30
Aanpassingen aan servobevestiging geven geen voldoening. Daarom heb ik besloten de servo ongeveer 8 cm naar voor te brengen.
Toen werd ik er op gewezen dat de hennegatskokers in 12° staan ten opzichte van elkaar, dus 6° elk. Bij nazicht in AotS blijkt dat te kloppen. Dus heb ik de hennegatskokers uitgefreesd en met de soldeerbout losgewrikt. De bussen uit de beschadigde hennegatskokers kon ik recupereren en deze heb ik in nieuwe dunwandige buisjes gesoldeerd.
Dag 24: 20/08/2021 6u30
Hennegatskokers uitgelijnd met een schroefas en een geodriehoek en vastgezet met een drupje SLO-Zap.
Daarna ingegoten met Stabilit Express.
Stuurstangen ingekort, voorzien van bolkoppelingen en gemonteerd.
Recht vooruit !
maximare roeruitslag bakboord
maximale roeruitslag stuurboord
Happy !

Een overzicht van de lijdensweg van de voorbije dagen:
Dag 22: 18/08/2021 2u45
Deze forse dame heeft toch wel een smalle en ondiepe kont. De roerservo (standaardmodel) zit achteraan tegen de bodem. De roerhevels en -stangen zitten tegen het dek.
Door de schuine stand van de roerkoningen moet ik de hevels boven elkaar plaatsen. Omhoog kan niet, dus heb ik de stuurboord roerkoning ingekort en de servosteun vooraan 2mm verlaagd.
Dag 23: 19/08/2021 4u30
Aanpassingen aan servobevestiging geven geen voldoening. Daarom heb ik besloten de servo ongeveer 8 cm naar voor te brengen.
Toen werd ik er op gewezen dat de hennegatskokers in 12° staan ten opzichte van elkaar, dus 6° elk. Bij nazicht in AotS blijkt dat te kloppen. Dus heb ik de hennegatskokers uitgefreesd en met de soldeerbout losgewrikt. De bussen uit de beschadigde hennegatskokers kon ik recupereren en deze heb ik in nieuwe dunwandige buisjes gesoldeerd.
Dag 24: 20/08/2021 6u30
Hennegatskokers uitgelijnd met een schroefas en een geodriehoek en vastgezet met een drupje SLO-Zap.
Daarna ingegoten met Stabilit Express.
Stuurstangen ingekort, voorzien van bolkoppelingen en gemonteerd.
Recht vooruit !
maximare roeruitslag bakboord
maximale roeruitslag stuurboord
Happy !
