Willie, houd er rekening mee dat dit schip een draaicirkel van een Starfighter heeft. Zeker als ze tegen de wind in moet draaien.
Bij mijn Yamato heb ik dat opgelost door beide stuur- en beide bakboordmotoren een eigen regelaar te geven en met de V-mixer op de zender, gekoppeld met het roer kan ik nu bijzonder scherp draaien.
Roer een beetje bakboord, dan gaan de bakboordmotoren langzamer en de stuurboordmotoren sneller draaien.
Met het roer bakboord aan boord draaien de bakboordmotoren achteruit en de stuurboordmotoren vooruit. Een en ander afhankelijk van de uitslag van de knuppel uiteraard. En ik kan ook nog alleen met het roer manoeuvreren, maar (nogmaals) dan heb je een bijzonder grote draaicirkel.
Wat ik bij de Yamato ook heb gedaan: middels een schakeling kan ik kiezen of ik alleen de buitenste motoren laat draaien of buiten én binnenmotoren. Da's in de buurt van de haven wel prettig om rustig te kunnen manouevreren.
En ook met alleen de buitenste motoren draaiend, is de V-mixer nog steeds werkzaam.
Denk er eens over... Het kost je één regelaar extra en een schakelmodule, maar op het water vind ik het wel prettig.
Kijk maar eens hoe wendbaar Yamato kan zijn...: