Trumpeter USS Enterprise CV6 1:200

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door wimo100, 15 jan 2022.

  1. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.103
    Locatie:
    Oostvoorne
    Als het dek zonder niet doorzakt, lekker weglaten Willie! Gr. Klaas.
     
  2. wimo100

    wimo100

    Lid geworden:
    19 jun 2017
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Eindhoven
    Ze hebben totaal geen functie, Klaas. Het hangardek is mooi gedetailleerd, maar volgens de instructies moet het vliegdek gewoon er op gelijmd worden. Veel van het aangeklede hangardek zal dan niet meer te zien zijn.
    Maar aangezien ik het schip RC maak, moet het vliegdek demontabel zijn, is het hangardek dan toch nog te zien.

    Groet,
    Willie
     
    Herby63 vindt dit leuk.
  3. wimo100

    wimo100

    Lid geworden:
    19 jun 2017
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Eindhoven
    Kleine update. Bezig geweest met het zwaarste geschut van de Big-E. Al het geschut en de anders ets delen zijn van MK1. Alle onderdelen zijn nog demonteerbaar.
    upload_2022-6-24_20-9-31.jpeg

    Ook een stuk van het "houten dek" op het plastic dek gelegd om te kijken hoe het staat. Eigenlijk moet ik het dek blauw verven, maar ik laat het deze naturel kleur., gewoon omdat het mooier staat.
    upload_2022-6-24_20-9-31.jpeg

    Het spookachtige vliegtuig is een Dauntless. Dit toestel was het enige vliegtuigtype aan boord van de Enterprise, dat niet zijn vleugels kon vouwen. Omdat het een duikbommenwerper is, was men bang dat de krachten die op de vleugels komen tijdens de duik, funest voor de vleugels zouden zijn, mochten de vleugels vouwbaar geweest zijn.
    upload_2022-6-24_20-10-15.jpeg

    Groet,
    Willie
     
    Marc w, k-k, Herby63 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.223
    Locatie:
    Zoetermeer
    Wat een prachtig project! Ga zo door Willie! Hoeveel van die bakbeesten heb je nu?
     
  5. wimo100

    wimo100

    Lid geworden:
    19 jun 2017
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Eindhoven
    Hoi Erik, ik heb de Bismarck zoals jij hebt, de Missouri, de Enterprise CV-6 en de nieuwe Trumpeter Yamato. Allen in 1/200. Bismarck is bijna klaar op enkele onderdelen na en de rigging. De Enterprise is voor 75% af en de rest ben ik nog niet aan begonnen.
    upload_2022-6-28_16-1-36.jpeg

    Allen zijn RC, behalve de Prinz Eugen die zich achter de Sovremenny heeft verstopt.

    Groet,
    Willie
     
    AvdH en Herby63 vinden dit leuk.
  6. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.223
    Locatie:
    Zoetermeer
    Wat een prachtige wand, Willie. En nou heb je ook nog een Fuso 1/200 lees ik (toch) …. Van papier!
     
  7. wimo100

    wimo100

    Lid geworden:
    19 jun 2017
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Eindhoven
    Ja maar dat is voor later, Erik. Heb teveel projecten.........................

    Groet,
    Willie
     
  8. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.223
    Locatie:
    Zoetermeer
    Laat dat nou heeeeeeel bekend voorkomen
     
    wimo100 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina