Tulix / DG1000; schuimpje met KTW

ik heb zo'n hype fox zonder motor. Er is voor dat geld beters te krijgen. Een fox, hmm ja lekker acro toestel, vergeet het, een beetje snelheid en de vleugels flutteren als een gek.

zie bij de nieuwigheden van jamara ook een styro zwever met KTW in de romp, misschien dat eens bekijken ?

maar als het om gewoon wat te "spelen" is, waarom dat niet gewoon een merlin ?

Ik weet niet wat een 'Merlin' is, maar het klinkt niet erg als een schaal-model . . . :nooo:

Was er maar een DG-800 (all time favourite . . . :p)

jan.

ik hou ook wel van schaal maar voor te spelen mag het wel eens wat anders zijn hoor.

dan vind ik het niet zo erg als ik wat "te veel" gespeeld heb.

tja, het zijn er nog altijd geen + 5000

De verkoper mailt me desgevraagd:

Beste mijnheer Brilman,
Dit is een nieuw toestel en er is een keer mee gevlogen en vliegt fantasties.
Maar omdat ik te veel toestellen en zenders dreigden te krijgen, heb ik o.a. dit toestel te koop gezet.
Ik hoop dat ik je voldoende heb geinformeert.

:?

jan.

Gewoon langs gaan als het lukt en bekijken wat je krijgt. Mensen die minder goed zijn in Nederlands kun je natuurlijk niet direct als twijfelachtig of onbetrouwbaar bestempelen...

Sorry, zo bedoel ik het niet. :oops:

Het Nederlands is inderdaad niet best, maar hij is niet nieuw. :(

Als een verkoper van bv. HD-recorders met een doos aan komt zetten die is opengesneden, hoef ik hem niet meer . . . :nooo:

Gewoon langs gaan

Oudenbosch is plm. 300 km. rijden, vanaf Groningen, dus dat maar even niet . . . ;)

Iemand anders misschien? :p

jan.

schuimpje

Beste Jan,

doe niet zo moeilijk en koop gewoon zo´n ding(etje), schaal of geen schaal. Dan vlieg je tenminste volgende week. En trouwens, je hebt centen zat, waarom moet het dan zo goedkoop. Je kost xx per uur en je bent al uren aan het mailen. Je had al bijna een echte kunnen kopen.

Anders heb ik nog wel een bouwdoosje liggen van een Eon 600; voor € 75 de jouwe. Heb ook nog wel een bijpassende gloednieuwe E-motor ... een puntje puntje 15/13. Max 3 avondjes plakken, 1 avond folien en gaan met die banaan. Anders gezegd, dus ook volgende week vliegen .....

groet
Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Jan,

doe niet zo moeilijk en koop gewoon zo´n ding(etje), schaal of geen schaal. Dan vlieg je tenminste volgende week. En trouwens, je hebt centen zat, waarom moet het dan zo goedkoop. Je kost xx per uur en je bent al uren aan het mailen. Je had al bijna een echte kunnen kopen.

Anders heb ik nog wel een bouwdoosje liggen van een Eon 600; voor € 75 de jouwe. Heb ook nog wel een bijpassende gloednieuwe E-motor ... een puntje puntje 15/13. Max 3 avondjes plakken, 1 avond folien en gaan met die banaan. Anders gezegd, dus ook volgende week vliegen .....

groet
Peter

Beste Jan,

Helemaal mee eens. De EON is fantastisch, maar een EASYSTAR of EASYGLIDER is ook heerlijk.
De DG 1000 is niet zo'n heel erg lekker relaxed kissie,

Succes en plezier, JH

Stond ik net op het punt om de verkoper te bellen, krijg je dit!:mad:

Bedoel je het onderhavige (schuim-)ding? :confused:

Spreekt uit ervaring?

jan.

Begrijp me niet verkeerd Jan,

Misschien is het best wel een grappig ding als je ervan houdt.
Ik spreek niet uit ervaring, maar als ik de berichten vanaf het begin zo doorlees en heb trouwens dat ding een paar keer in mijn handen gehad en zien vliegen, dan zijn er fijnere/makkelijkere kistjes zoals Easystar en EG om even tussen de middag de lucht in te gooien.

Succes met je keuze.

Jan-Hein.

Jan-Hein heeft gelijk: de easyglider en aanverwante vliegtuigen zijn iets gemakkelijker te vliegen. Toch vind ik de DG 1000 ook een heel aangenaam vliegtuig dat bij mij (ja ik spreek wel uit ervaring) vele uren in de themiek heeft gevlogen. Om er netjes mee te vliegen is het wel van belang dat je richtingsroer meestuurt met de rolroeren. Oh ja: je moet ook de bijgeleverde zender gebruiken omdat daarin de inklapbeweging van de motor is geprogrammeerd. De DG-1000's die los worden geleverd hebben daarvoor een printje in de romp maar deze niet (rare jongens die koreanen) Hier een filmpje van het vliegen naast mijn huis:
x0tXoZFrOHo[/media] - RC DG1000 VLIEGEN

Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal eens met bovenstaande: Je vliegt trouwens in ongeveer hetzelfde terrein als ik hier in de uiterwaarden bij Slijk-Ewijk!

Het is een prima vliegtuig met een mooie scale uitstraling in de lucht en als hij goed afgesteld is prima mee te vliegen. Ook voor degenen die minder ervaring hebben.

Het is natuurlijk wel een Chinees schuimpje en dat heb ook ik moeten bekopen met twee crashes: Eén keer begaf een aileron servo het en één keer de ESC.

Als je dan optelt dat ik hier dus drie van die kisten heb staan en dus ook 3 x 130 Euri's heb neergeteld had ik ook een echte kist kunnen kopen.....

Maar in ieder geval heb ik best plezier gehad van het ding.

Back