Turnigy 9X 9Ch Transmitter

De opzet van ER9X is helemaal anders inderdaad. Maar de programmeermogelijkheden zijn eindeloos! Je kan het zo gek niet verzinnen of het kan.
Alle kanalen, knopjes en potmeters zijn vrij programmeerbaar. Je kan de gekste mixers verzinnen. Je kan voorwaarden programmeren, b.v. je wiel mag alleen in als je gas geeft ofzo, verzin het maar, echt alles kan ermee.

ER9x

Hoi MarcoFr,

Als je de ER9x software installeert met FrSky telemetrie heb je een systeem wat met de top zenders kan concureren, maar wat het mooiste is, is de eenvoud waarmee je de ingewikkeldste zaken kunt programmeren.

De zenders van merken als Graupner, Futaba, Spectrum zijn specifiek ingericht om het programmeren zo eenvoudig mogelijk te maken, maar daarbij beperken ze zich vaak (b.v. vaste kanaalbelegging). In de ER9x software is gewoon alles vrij programmeerbaar, en als je eenmaal door hebt hoe het moet (en dat gaat verrassend snel) is het super simpel. Gewoon belachelijk dat de andere zenders dit niet ook gebruiken. Lijkt wel of ze vastgeroest zitten in wat ze vroeger ooit bedacht hebben in....

Heel veel succes

Volhout

P.S. als je de 9x met FlySky V2 zendmodule erin gekocht hebt, die sloop je eruit voor de FrSky, houd ik me aanbevolen voor die zend module om een oude 35MHz zender om te bouwen.
P.P.S. als je de zender bestelt, koop dan gelijk de backlight erbij. Zeker als je telemetrie gaat doen, is het belangrijk dat je in een oogopslag je meetwaarden kunt aflezen (je ogen niet te lang van de kist afhouden).

@ volhout,

ik heb idd ook gelijk blauw backlight erbij gekocht.
Ik kan je helaas niet verblijden met de zendmodule. Ik heb de zender leeg gekocht. Was wel maar 10 dollar extra, maar ja, ik gebruik hem niet. Dan vond ik het zonde van die 10 dollar.

Gr.

Mag ik jullie vragen hoe jullie deze zender in Nederland hebben gekregen? Een collega van mij wil er graag 1 (mode 2). Hij had hem besteld, maar omdat de zender al zolang in back order staat, hebben ze het geld terug gestort. Na wat contact met HK over de zender van HK zelf (die van ong. 60 dollar) zeggen ze helemaal geen zenders naar Nederland te sturen?!!

Maar als ik het zo zie, is het jullie dus wel gelukt?

Het is een kwestie van wachten,.. Ik heb er een jaar geleden 2 maanden op moeten wachten. Zodra hij uit backorder komt, is hij meteen weer uitverkocht. Hij wordt zeker wel naar NL verstuurd.

Ik heb hem uit de DE store. Daar stond ie opeens een keer bij, was wel wat duurder maar ik had hem tenminste. Sindsdien heb ik hem niet meer in de DE store gezien.

Idd, ik heb deze verleden week gewoon besteld, en word vandaag of morgen bij mij afgeleverd. Hij heeft lang op backorder gestaan. In de eerste versie (V1) zaten nog wat kleine verbeter punten. Mogelijk dat dit de reden was van de lange backorder. Maar ik zou wel zeer snel zijn als je deze wilt bsstellen. Ze zijn zo weer weg. Ook de FrSky delen, passend voor deze zender zijn snel weg. Ik heb gisteren ook al de laatste 7ch FrSky ontvangers besteld.

Hij heeft geen CE , dus zal hij nooit in de DE warenhouse erschijnen .

Mvg Johan

Toch heb ik hem daar vandaan, zie hier een stukje van mijn order:

----------
Code Description Qty STATUS
TX-9X-M1 Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch R 1 Reserved

Shipment GLS Express Courier 10kg (Germany to Netherlands) $9.99
----------

Hij is daar ook heel kort geweest. Er blijkt een Duits bedrijf te zijn die dezelfde zender onder een andere naam verkoopt. En die is waarschijnlijk gaan piepen.

Kan hem zo snel FF niet vinden.

Heeft een paar weken gestaan daar .:D

Als je iets in Duitsland importeerd zonder CE heb je gelijk de grote firma,s als Jamara , Robbe en Graupner enz. in je nek .

Heeft HK een beste boete opgelevert . :oops:
Dus komt hij er nooit meer te staan .

Net zo als de andere zenders .

Ook de douane stuurt het terug op kosten van de besteller als je privat iets bestelt zonder CE .
Alleen in Nederland word (nog) niet gecontroleert door de douane.

Mvg Johan

Ze zullen deze wel in DE verkocht hebben, maar door het ontbreken van het keurmerk hebben ze de verkoop in DE mogelijk gestaakt. Je was dus op tijd !!

En ..... Ze staan weer in Backorder !!!!
De bakker zou er jarlours op zijn ... Ze gaan nog sneller als warme broodjes !!

Er staat nu wel een set op het forum te koop.

Maar wel voor de dubbele prijs .......

Ik was te laat helaas, zag hem vanmorgen weer op voorraad staan, denkende... bestel hem vanmiddag wel. Had ik dus beter niet kunnen doen..... uitverkocht :mad:

Gewoon bestellen, komt vanzelf weer op voorraad en dan heb je er 1.
Heb ik ook gedaan...zender komt volgende week. Heb in totaal 3 weken gewacht.

Back