25 of 26 maart had de Twinn-Rexx ineens weer enorme trillingen.
Ik heb van alles onderzocht en moet bekennen dat ik er ook even de balen van heb gehad.....Eindelijk de heli perfect afgesteld in de zaal. Mee naar huis genomen en de volgende keer dat je wilt vliegen is het weer goed mis!!
Bevrijdingsdag vond ik een goede dag om me van deze frustratie te bevrijden

Dan de boel maar uit elkaar halen...Toen bleek dat de flybar verbogen was :?:
Nieuwe flybar er in en vliegen..Toen leek de trilling nog wel erger geworden

:?: :shock:
Uiteindelijk ook de voorste main shaft verwijderd en ook deze bleek krom :shock:
Duidelijk een gevalletje transport schade :evil:
Waar en wanneer gebeurd is mij niet geheel duidelijk.
Vervolgens heb ik met de hand de main shaft weer recht gebogen.
En volgens de spiegel vrijwel kaarsrecht. Ik kan op een punt nog net een randje licht onder de as door zien komen.
Hij vliegt weer. Helaas heb ik bij mijn onderzoeken de afstelling van de heli wel weer om zeep geholpen maar dat komt wel weer goed

Toch ook maar 2 nieuwe voorste main shafts besteld in de USA. (Maat onderdeel van de Twinn-Rexx)
Nu hij weer vliegt kan ik ook weer voorzichtig aan de body gaan denken. Ik ben al bezig met spuitproeven op een HK-450 kapje. Moet even uitzoeken wat wel en niet werkt met afplaktape en verschillende kleuren spuiten.
Eerste conclusie: Zonder kunstof primer hecht de verf niet

zoals iedereen ook al voorspeld had. Maar ik moest het toch eerst testen

Een heli piloot is nou eenmaal af en toe een heel klein beetje eigenwijs :lol:
Groeten, Wilbert.