Ja, toch wel zuur. Gisteren dacht ik toch om met fpv te stoppen.
Nee, geen adres erop staan. Op mijn oudere lipo's heb ik nog een adres en email staan, maar de nieuwere nietmeer

Fout nr 7 dus
Ben nog veel tijd verloren doordat ik op een industrieterrein plots geen geruis meer op het audio signaal hoorde. Toen ik in de bril keek was ook daarin een verandering van de ruis te zien, maar geen beeld. Omni antenne eraf, patch erop, richten... Bleek uit de richting van het enorme gebouw van de Belgische Toyota importeur te komen. Heb daar rondgereden, op parking toyota gaan staan en rond gericht, maar ik kreeg nooit goed beeld, enkel ruis weg als ik naar toyota richtte. Dacht : die ligt op het dak van toyota he.
Op een brandtrap van een naburig gebouw geklommen met mijn spulletjes, weer richten, nog altijd geen beeld, maar toen kreeg ik wel de gsm mast in 't oog vlak naast het toyota gebouw. En ja hoor, telkens ik naar de gsm mast richtte : geruis weg en wittere sneeuw in beeld.
ENORME teleurstelling.
Toen ik daarna thuiskwam en rustig met google earth erbij het opgenomen beeld analyseerde bleek dat ik in de richting van het natuurgebied/moeras afdreef, maar toen was het al ettelijke uren later. Kreeg bovendien nog bezoek, dus kon pas rond 9u 's avonds met de fiets door het natuurgebied rijden. Had ik dit direct gedaan had ik misschien nog signaal kunnen oppikken (alhoewel, als ie in het riet ligt, daar komt dat 2.4Ghz signaal toch maar hoop en al 100m ver in (heb ervaring met maisveldjes ;-) )
Heb net een eerste rondje rond het gebied gedaan met de fiets en verrekijker. Geen vliegtuig gevonden, maar wel prachtige natuur. Wist niet dat ik zo dicht bij een mooi natuurgebied woonde

Straks nog eens erdoor maar nu neem ik ook fototoestel en gps mee.
Duim voor me !
Voor de grote hexa heb ik 15x15x2 alu vierkante buis, KD20-22L motoren, 18 of 25A plush regelaars en de ardu electronica op het oog. KD20-22L zijn al besteld en alu heb ik ook al.
Maar denk eerst een mini wii quadje te maken. Daarvoor zijn arduino pro mini, wii motion plus en nunchuck besteld, allen chinese klonen. Verwacht die deze week. Verder 6 of 10A plush regelaars en hextronic 10g motortjes met 6x3 prop.
PS, als je zo met de auto rondrijd, trimersion bril omhooggeschoven op je kop, arm met antenne uit het raam, laptop op de passagierszetel en een hoop kabels naar je hoofd gaande, dan heb je bekijks hoor ! 'T was dan nog rond de avondspits ook.