Twister goes Molded

Peter heeft het goedje in zijn Aspi vleugel tussen de glaslaag en het hout laten lijmen. Op een paar kleine kreukeltjes na die wel zichtbaar zijn maar niet voelbaar zag het er helemaal niet zo slecht uit.

Schnarrenberger had het spul aan de buitenkant gezet; daardoor was het als het ware het glasdoek ingezogen met als resultaat een verre van glad oppervlak.
Ik heb hier nog wat metertjes van het spul liggen en zal ze voor je meenemen naar Malden.......

Arno
 
Alex, heb je misschien trouwens een foto van een rompje met RC erin? Ben wel benieuwd hoe jij dat doet :).
Carbon komt eraan trouwens. Op me werk ff wat karton meegenomen, gooi het morgen op de post richting het verre noorden.

Nee nog niet. Misschien Loet. Ik ben nog niet zo ver.
Accu pakket 1 cel voor in en 3 er achter. Waarschijnlijk zal ik daarachter mijn beide servo's zetten en de ontvanger daarachter onder de aanstuurdraden. Misschien kan het ook wel anders om

Heb je rompje vandaag gepost.
 
Thnx Alex :), ben benieuwd!

Loet, heb jij nog foto's? (of kan je wat maken?) van de ingewanden van de Twister-romp?
 
Thnx Alex :), ben benieuwd!

Loet, heb jij nog foto's? (of kan je wat maken?) van de ingewanden van de Twister-romp?

Yep, bij deze.

Je kan goed zien dat ik de aansturingsdraden links heb zitten in de romp. Dit moet natuurlijk rechts zijn zodat je links nog een pijp kan plaatsten waar je ballast in kan stoppen. Nou ben ik een vrij snelle bouwer en dan schiet er wel eens iets bij in.
Voorin het 250 mAh Graupner pakketje, vrij licht dus wat extra lood, dan de SCM16Scan ontvanger, vrij groot en dan de 2 servo's.
Tussen de accu en de ontvanger zit wat ruimte anders krijg ik de accu er nooit meer wat uit. Het kan beter maar ik moest en zou vliegen.





Loet
 
Netjes! en thnx voor de snelle reactie :). best wat plek op zich nog dus. valt mee :). hoewel het bij mij altijd voller eruit ziet dan anderen... haha.
snel nog ff die D47's bestellen. Wat heb jij trouwens in de vleugel, Loet? Alex gebruikt d60's zei hij, maar ik hoorde ook weer ergens dat die wel eens spontaan uit fikken? Wat is nou beter/veiliger? D60 is wel wat sterker...
 
Netjes! en thnx voor de snelle reactie :). best wat plek op zich nog dus. valt mee :). hoewel het bij mij altijd voller eruit ziet dan anderen... haha.
snel nog ff die D47's bestellen. Wat heb jij trouwens in de vleugel, Loet? Alex gebruikt d60's zei hij, maar ik hoorde ook weer ergens dat die wel eens spontaan uit fikken? Wat is nou beter/veiliger? D60 is wel wat sterker...

Ik heb de D47 ook in de vleugel.
 
nel nog ff die D47's bestellen. Wat heb jij trouwens in de vleugel, Loet? Alex gebruikt d60's zei hij, maar ik hoorde ook weer ergens dat die wel eens spontaan uit fikken? Wat is nou beter/veiliger? D60 is wel wat sterker...

Ach dat doen D47 ook wel eens (op de meeste ongewenste momenten)

073.JPG

Ondanks dat die kappot en ook nog stuk is mag je hem toch niet weggooien.

Frans
 
ok.. misschien stiekem toch ook D47's rondom... Zijn wel lekker klein.

Hoei... maarja. breng je me weer aan het twijfelen frans...
en weggooien? ach, doen we de hele tijd toch? hehe
 
Sietse,

Ik heb beduidend meer problemen gehad met de D60 in de vleugel, dan met de D47. Er kan wel verschil zitten tussen de D47 onderling. Een beter exemplaar uitzoeken voor ailerons, mindere kunnen voor de staartvlakken of iets anders gebruikt worden. Meeste D47 zijn echter volgens mij wel OK.

Peter
 
Niet twijfelen Sietse, gewoon D47 servo's.
Over D60 servo's zijn er meerdere verhalen dat deze lijden aan zelfontbranding.
D47 is prima.
De D47 op de foto was van Theo en die had toen een Duitse Gremlin op zijn rug zitten die er maar niet afwilde.

Frans
 
staufenbiel kan, wel veel verzendkosten.
Ik heb ze bij RCbuilder.com gekocht. 6.5 dollar verz, voor 6 D47's :).
 
Laatste updates,

Mal voor de ballastkamer is klaar en zo ook de eerste ballastkamer.
normal_tt1.jpg


Gewicht 1.6gr. Ballast tot 200gr mogelijk. gewichtjes wegen 20gr per stuk. splitpen voor het blokkeren van de ballast.

normal_tt6.jpg


En zo ziet het er dan uit als hij ingebouwd is. Alle ruimte om ballast toe tevoegen.


tt2.jpg


Dan ook maar een paar plaatjes van het complete model. Met balsa D-doos en 2 graupner 261 servo's in de vleugel weegt het model 288gr. Zal met rohacell disser vleugel nog wel een stukje lichter kunnen. Zwaartepunt zonder lood toevoeging nu op 76mm. Redelijk in de buurt van waar het zou moeten zijn. Staartvlakken nu nog balsa en glas. Word binnenkort vervangen voor mallen staartvlakken.

tt3.jpg

normal_tt4.jpg

normal_tt5.jpg
 
Indrukwekkend!!

Al gevlogen? Waar heb je je servo hevel in de vleugel geplaatst; aan de onderzijde?

Peter

Nog niet gevlogen. Misschien morgen. Hechting werpstift is nog aan het drogen. Servo hevel onderkant. (steekt niet uit) Klephevel bovenkant net als jij. Als je goed kijkt kun je ze op de 4e foto zien. Zitten dicht bij de romp.

Alex
 
Alex,

erg mooi!!!
Kun je de 200 gram ballast toevoegen zonder dat het zwaartepunt verschuift?

Vanaf Maart 2008 is de kist natuurlijk ook leverbaar met 50 grams koolstof bandweefsel :-).

Bas
 
Back
Top