We zijn weer wat opgeschoten.
Na ongeveer 2 maand zoeken op o.a. ebay.de voor een geschikte zender ( een futaba fc met 40 mhz) eindelijk een complete 40 mhz FC-16 incl ontvanger, zender accu en kristallen gevonden op mp. Nederlandse handleiding in pdf van internet en klaar.
Direct een nieuw lineair schuifkanaal en 2 veer belaste 2 standen schakelaars gekocht. De schuif voor het voorste duikroer, de schakelaars voor de compressor en de waterpomp. Keuze voor veerbelast zodat de pompen nooit onbedoeld kunnen draaien omdat de schakelaar per ongeluk omgezet zou zijn..
In de machinekamer schiet het ook al lekker op...
Zoals het was:
En zoals het momenteel is:
De compressor is van het voorschip naar achteren verhuisd. Daaronder heeft de Rokraft esc een plekje gekregen. De printplaat met de aansturing voor de pompen komt tussen de compressor en de achterkant van de ballast tank te liggen. Boven de motoren komt de plaat met de pneumatische ventielen.
De ontvanger heeft een plekje aan sb tussen de wand van de romp en de ballasttank gekregen.
Alle bedrading heb ik vervangen voor nieuwe en deze zijn ook bijna allemaal voorzien van braided sleeve. Persoonlijk ben ik geen fan van kroonstenen en die heb ik vervangen voor lasdoosjes. Hendeltje overhalen, kabel insteken en weer dicht drukken. Gebruikte het ook veel in de 1:1 jachtbouw. Kan niks mis mee gaan en zijn niet duur en ziet er ook nog eens goed uit. Ze zijn er ook met 5 aansluitpunten.
Om de kabels wat op de plek te houden heb ik op een aantal plaatsen amp voetjes geplakt en de kabels er met een ty wrap op vast gezet.
Het begint er aardig op te lijken maar we zijn er nog niet.
Het syteem is grotendeels weer aangesloten op de waterpomp en pneumatiek na. De compressor heeft alweer even gedraaid, de vlotter beveiliging die moet voorkomen dat de compressor onder water aan kan werkt ook prima. Evenals de motoren voor de voortstuwing ( mooi stil en rustig geluid!), duikroeren en richtings roeren.
Ongemerkt gaan er toch wel veel uurtjes in zitten om alles opnieuw in te bouwen. Laat staan dat je het voor de eerste keer moet uitdokteren...
Respect Douglas
Tot zover!