"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 1

• Topicstarter Topicstarter Paul Tupker
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dick zei:
Alle dozen van FB models bevatten de versie 6. Versie 1 t/m 5 waren de prototypes die aan de kit vooraf gingen.
....

Dus toch een verkoperspraatje :o , Dick hoeveel provisie krijg je van Frans .... :wink: .....

Dirk zei:
... aandrijving er bij geregeld, PJS 550E + Jeti-Hacker 3P 8 in "Lipo" uitvoering

Is het inderdaad Jeti-Hacker?, ik kan alleen deze vinden:

ADVANCE 08 - 3P
dimensions: 32 x 23 x 6 mm
weight: 5/9 g
continuous current: 8 A
accu: 6 - 10 NiCd, 5V/4 servos
brake: on - off
for small brushless motors
- automatic cut off with auto detection of number and type of cells
- suitable for all types of accus NiCd, NiMh, Li-polymer
- safety cut off with Li-polymer accus (2,56V per cell)

That's the one?

Rob,
Neen het is de zwarte Jeti-Hacker "MASTER" 08-3P ..... niet de nieuwe blauwe "ADVANCE" 08-3P of oude rode "gewone" Jeti ....08-3P ....

Overigens wat nu de verschillen zijn ....... don't ask me .......

Bert,
Je bent best een aardige kerel maar kleine hovercraftjes pesten die zich niet kunnen verdedigen kan toch echt niet!!! :wink:

afb323.jpg

gerard_nl zei:
helaas wel dik zwaarder geworden neem ik aan

Ja,... de boven vleugel, deze heb ik alleen de boven kant rood gespoten, onder kant met stift.
kale vleugel 9,5 gram,.... gespoten 16 gram.
totaal gewicht 272 gram, .... maar
mpx 5/6 ontvanger (nog met behuizing)
2 x aileron servo :lol:
landings-gestel van staaldraad, ook voor buiten
balsa struts en andere verste,... verzwaardingen aangebracht.

ach dan valt het nog wel mee,...
toestel kan nog heel langzaam vliegen, en heeft uiteraard
power genoeg (3x 350 kokam)

als ie daar op die hoogte prohangt kan je hem ook gewoon een doodstrap verkopen :lol:
:wink:

Misschien een domme vraag, maar moet het motorspant van de Ultimate indoor/parkflyer met down en sidetrust ingebouwd worden of moet alles op 0° ingesteld worden ????
Ik heb al een mail naar F. Banen gestuurd maar nog niets ontvangen, is misschien op vakantie, ook kan ik niets op het forum vinden.
Iemand die me informeren kan.

BVD, Jan

Bij gebruik van de standaard aandrijving met 10x4,7 prop moet de side thrust op 2 graden naar rechts uitkomen. Er is geen up of down thrust nodig.

Hoi Dick,
Bedankt voor de info. Ik vermoede al zoiets maar wist niet hoeveel, had toch mooi het schip (vliegtuig ) in gegaan en alleen maar rondjes naar links kunnen vliegen :oops: :? 8O :D
Kan nu weer verder gaan met bouwen.

Groetjes, Jan

Een zwarte ultimate met gele en zilver striping.

afb598.jpg

Ruwbouw was dit model volgens Chris lichter dan de witte.

Detail foto van de cockpit.

afb599.jpg

Men neme een zij foto van jezelf, spiegelen deze op een pjoeter, print dit uit, knip het netjes uit, en plak dit tegenelkaar in een cockpit.. :D

Beter dan die vliegende hollander cockpits!!
Olivier? Derk?

Mooi gemaakt Chris; dit is de nieuwe van Derk leeg klaar 82 gram en vliegklaar met 3x Kokam 350 UHD 231 gram.

afb600.jpg

Nieuw: test met dubbeldikke voorlijst is 4 gram extra.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back