"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 1

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Paul Tupker, 25 sep 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    ....

    Dus toch een verkoperspraatje :eek: , Dick hoeveel provisie krijg je van Frans .... :wink: .....
     
  2. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Is het inderdaad Jeti-Hacker?, ik kan alleen deze vinden:

    ADVANCE 08 - 3P
    dimensions: 32 x 23 x 6 mm
    weight: 5/9 g
    continuous current: 8 A
    accu: 6 - 10 NiCd, 5V/4 servos
    brake: on - off
    for small brushless motors
    - automatic cut off with auto detection of number and type of cells
    - suitable for all types of accus NiCd, NiMh, Li-polymer
    - safety cut off with Li-polymer accus (2,56V per cell)

    That's the one?
     
  3. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Rob,
    Neen het is de zwarte Jeti-Hacker "MASTER" 08-3P ..... niet de nieuwe blauwe "ADVANCE" 08-3P of oude rode "gewone" Jeti ....08-3P ....

    Overigens wat nu de verschillen zijn ....... don't ask me .......
     
  4. Didier

    Didier Guest

    Bert,
    Je bent best een aardige kerel maar kleine hovercraftjes pesten die zich niet kunnen verdedigen kan toch echt niet!!! :wink:

    [​IMG]
     
  5. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    Wordt het niet tijd dat niek een luchtafweersysteem op z'n hovercraft maakt?... :p
     
  6. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    Ja,... de boven vleugel, deze heb ik alleen de boven kant rood gespoten, onder kant met stift.
    kale vleugel 9,5 gram,.... gespoten 16 gram.
    totaal gewicht 272 gram, .... maar
    mpx 5/6 ontvanger (nog met behuizing)
    2 x aileron servo :lol:
    landings-gestel van staaldraad, ook voor buiten
    balsa struts en andere verste,... verzwaardingen aangebracht.

    ach dan valt het nog wel mee,...
    toestel kan nog heel langzaam vliegen, en heeft uiteraard
    power genoeg (3x 350 kokam)
     
  7. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Hij laat dat hovercraftje tenminste nog heel..... :oops:
     
  8. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Aceton of thinner spuit?

    Roel, weet jij hier wat op!? 8)
     
  9. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    als ie daar op die hoogte prohangt kan je hem ook gewoon een doodstrap verkopen :lol:
    :wink:
     
  10. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
  11. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    Manuel 2
    Martijn 0
    [​IMG]
     
  12. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    Das dus nog geen punt!!!
    Punt is pas gescoord als het netje gepasseerd is. :D
     
  13. janneman

    janneman

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Middelburg (Zeeland)
    Misschien een domme vraag, maar moet het motorspant van de Ultimate indoor/parkflyer met down en sidetrust ingebouwd worden of moet alles op 0° ingesteld worden ????
    Ik heb al een mail naar F. Banen gestuurd maar nog niets ontvangen, is misschien op vakantie, ook kan ik niets op het forum vinden.
    Iemand die me informeren kan.

    BVD, Jan
     
  14. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    Bij gebruik van de standaard aandrijving met 10x4,7 prop moet de side thrust op 2 graden naar rechts uitkomen. Er is geen up of down thrust nodig.
     
  15. janneman

    janneman

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Middelburg (Zeeland)
    Hoi Dick,
    Bedankt voor de info. Ik vermoede al zoiets maar wist niet hoeveel, had toch mooi het schip (vliegtuig ) in gegaan en alleen maar rondjes naar links kunnen vliegen :oops: :? 8O :D
    Kan nu weer verder gaan met bouwen.

    Groetjes, Jan
     
  16. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Een zwarte ultimate met gele en zilver striping.

    [​IMG]

    Ruwbouw was dit model volgens Chris lichter dan de witte.

    Detail foto van de cockpit.

    [​IMG]

    Men neme een zij foto van jezelf, spiegelen deze op een pjoeter, print dit uit, knip het netjes uit, en plak dit tegenelkaar in een cockpit.. :D

    Beter dan die vliegende hollander cockpits!!
    Olivier? Derk?
     
  17. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    Mooi gemaakt Chris; dit is de nieuwe van Derk leeg klaar 82 gram en vliegklaar met 3x Kokam 350 UHD 231 gram.

    [​IMG]
    Nieuw: test met dubbeldikke voorlijst is 4 gram extra.
     
  18. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    wat gaat het nut worden van die dubbelle voorlijst ?
     
  19. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    dat hij zwaarder gaat worden :wink:
     
  20. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Meer lift? Steviger? Niek bestendiger?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina