"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 2

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door GJVO, 20 jan 2004.

  1. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Marco, dat bedoel ik dus. De servo's zijn al krachtig genoeg voor voluit, het maakt niet uit waar je vliegt...

    PS: je hoeft niet te quoten, we lezen de voorgaande berichten toch wel :D .
     
  2. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Dat bedoel ik dus...

    Toename gewicht door 6/3d is slechts 4 gram, op een toestel van ca 250 gram is dat nog geen 2%

    Vermogentoename door de keuze 6/3d ipv de 5/3d is echter meer dan 12%..tel uit je winst.

    Keuze voor de 5/3d zou logisch zijn als je erg kritisch zit op gewicht, of beperkte inbouw ruimte hebt. ik heb niet het idee dat dat het geval is met de Ultimate.

    Marco
     
  3. Phoenix

    Phoenix Guest

    haha, Marco uit hangar 5. Nu zie ik het pas. Uhm groeten van Iwan uit hangar 5! :lol:
     
  4. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.558
    Locatie:
    Oegstgeest
    Volgens mij spelen jullie alleen nog maar met depron ipv met Boeing's :D :D .

    groeten Martijn
     
  5. Phoenix

    Phoenix Guest

    Klopt zodra de hangaar maar even leeg is dan gaan het depron de lucht in! Maar je vader is de aanstichter Martijn :wink:
     
  6. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Ok, knoop gehakt vandaag!

    Besteld:

    T6/3D motor bij RBC (35Gr)

    Bij Aircraft World:
    CC Phoenix 25
    2x PQ 0880SP-2S 7.4V 12C/16C
    1-3 cel LiPo safe Smartcharger
    Contacts
    krimpkous
    GWS 10x4.7 slowflyer prop
    Propsaver
    3x W060 servo's

    Ik weet het, ongeveer 20 gram zwaarder dan het T5/3d voorstel van Bert, maar veel meer vermogen door de grotere stroom die de PQ lipo's aan kunnen. (vandaar ook de CC 25 ipv de 10) Ik hoop dit setje later ook te kunnen gebruiken in wat zwaardere kistjes voor buiten.

    Bij Quartel wil ik nog kopen:
    Nieuwe accu voor oude zender
    Schulze 440 mini ontvanger
    secondenlijm
    kristallen (kanaal 81, is dat OK Iwan?)

    Ik ben vast nog wat vergeten, maar dat zien we dan wel weer.

    Marco
     
  7. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik ben zwaarder uit gekomen dan ik had berekend :(
    hoe het komt ik weet het niet
    ik zit nu op de 230 gram en moet er nog rolroerstangen aan komme
    maar het geen goed goerhorentje meer:(
     
  8. Phoenix

    Phoenix Guest

    Zo eindelijk weer eens op het forum. Een weekje ziek geweest.

    @marco
    kanaal 81 is prima! Geen 79 die hebben Peter en ik al. Al gevorderd met de bouw? En neem de Schulze 435 ipv 440. Of heb je nog een 40MHz zender?

    Ik ben zelf bijna klaar. Alleen nog de stuurstangen en de wielen. Ik moet zeggen ik vind het landingsgestel het 'trickiest' van de hele bouw. Zwaartepunt gaat helemaal goed komen, ik heb de 6/3D in de romp kunnen inbouwen.
    Ik zal het vanavond het geheel eens wegen. Maandag invliegen in de hangaar? :roll:
     
  9. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Vandaag begonnen met plakken,

    1 ding ben ik inmiddels achter, styropor secondelijm van Quartel lost depron op...jeemig wat een gedoe..toch maar een potje ZAP halen dan maar..Ik zal er vrijdag wat foto's van maken.

    Ook nog even de amperes gemeten van mijn electrosetje:

    Typhoon 6/3d
    GWS 10x4,7 prop
    PQ0880 S2 (880 mAh, 12C continu 16C piek)
    CC PHX 25

    half gas: ongeveer 4 Amp
    driekwart gas 6 a 7 Amp
    Volgas: geen idee, met de multimeter er tussen sloeg ie onderweg naar volgas af, ik vermoed dat de multimeter zoveel weerstand heeft dat het voltage aan de PHX25 onder de beneden grens kwam. Zonder de multimeter er tussen (tussen de plus van de accu en de plus van de ESC), ging de motor zonder problemen naar volgas. 5 a 6 seconden op volgas later draaien zorgt er voor dat de accu en ESC handwarm worden..ook het motortje wordt handwarm...lijkt me prima dus. de hoeveelheid wind die deze combinatie veroorzaakt lijkt mij ruim voldoende om de Ultimate in de meest gekke standen rond te scheuren :)

    Weet iemand wat de default settings zijn van een CC Phoenix 25?...want ik laat nu wel het morortje lopen en zo, maar heb geen idee wat nu de instellingen zijn van de regelaar. Ik kan hem namelijk niet programmeren met mijn oude zender.

    Groeten!

    Marco
     
  10. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    [​IMG]
    ze blijven leuk vliegen
    haha
     
  11. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Na mijn lijmproblemen heb ik een potje ZAP odorless gehaald bij Quartel in Amsterdam, en die bleek bij thuiskomst inmiddels bedorven (hele dikke gel, amper uit het potje te krijgen!).

    Toen was ik het zat en heb de boel aan de kant gelegd en wat anders gaan doen. Het zweefvliegseizoen was toen inmiddels begonnen (schaal 1:1) en dat blijft toch het leukste wat er is. ZELF vliegen.

    Maar goed, dat duurt nog tot ongeveer October, daarna ga ik het indoor modelvliegen weer oppakken.

    Ik denk dat ik maar met een hele nieuwe bouwdoos ga beginnen want die depron delen van de Ultimate zijn dusdanig bedorven, een rechte kist bouwen lijkt mij welhaast onmogelijk.

    Wordt vervolgd

    Marco
     
  12. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    stom van die lijm....
     
  13. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Zijn die kits nog te koop?

    heb wel intressen :D
     
  14. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    heb al gezien dat je ze ook gewoon bij men hofleverancier kunt kopen :wink:

    ik d8 aan de volgende setup voor de ultimate

    Typoon 6/3d
    tsunami 10
    etec 2s 700mah
    10*4.7 prop
    jeti rex 5 mpd
    3X het-servo's of gws IQ 100 servo's

    (misschien zijn die gws wel te traag voor zon toestel)


    wat denken jullie?

    Steven
     
  15. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    en ik vond ze er leuk uitzien totdat jij met heineken kwam :p :evil: :D
     
  16. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    haha
    hij leefde ook niet lang hij haalde de limbo op klamp niet
    maar het potje heineken was wel lekker hoor:p
     
  17. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    na vele JB ultimate's, had ik ook ergens nog een kit'je liggen van Protech

    http://www.controlfreaks.nl/page2/page14/files/page14-1020-full.html


    hele mooie print,..... maar wel zwaar
    en omdat ie toch al zwaar zou gaan worden, heb ik nog en paar extra verstevegingen gemaakt zoals
    vleugel voorlijst met 3*0.8 koolstof "ala shochflyer
    ipv touwtjes tussen de vleugels heb ik 3mm koolstof genmen
    en bij het hoogte en richtings roer hebben ik een paar staafjes 1.5mm gemaakt

    verder;

    4x HetRC 5gram servotjes
    jeti rex5
    PJS 550 met een jeti 18Amp regelaar

    2 servo's op de ailerons, gemixt met hoogte

    ja,... het is en beest, maar ook tevens de sleepkist voor
    kleine zwevers
     
  18. Marco uit Hangar 5

    Marco uit Hangar 5

    Lid geworden:
    11 nov 2004
    Berichten:
    297
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Hoi!

    Ik ben weer begonnen met bouwen, vorige week eindelijk een goed potje zap gekocht en het schiet nu ineens aardig op.

    Romp is zo goed als klaar, besturing moet er nog ingebouwd en nog wat strepen voor de leukigheid, motortje en regelaar zijn al ingebouwd, daar kan ik nu niet meer bij. Als ik er bij moet, dan moet het mes er in, maar goed het zij zo.

    Een vleugel heb ik al gekleurd, nu de andere nog, het stabilo en het richtingsroer en romp ook nog

    Vandaag het hele spul eens op de weegschaal gelegd: 220 gram

    Daar komen alleen nog de stuurstangetjes bij en de spandraden en wat lijm om de vleugels aan de romp vast te zetten. Uiteindelijk zal ie dus zo'n 230 a 240 gram gaan wegen denk ik.

    Niet gek toch?

    Marco
     
  19. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Vandaag Derk wat laten vliegen met eigen ontwerp dubbeldekker "Evo 3D"
    Videovoorproefje van het prototype:
    http://media.putfile.com/Evo3Dhq

    Kitjes op aanvraag ;)

    Peter
     
  20. Phoenix

    Phoenix Guest

    Ha Marco (uit Hangaar 5),

    eindelijk de bouw weer eens opgepakt. Wanneer gaan we weer eens hangaarvliegen?

    Groet Iwan (voorheen ook uit Hangaar 5 :wink: , ik mis de hangaar zo nu en dan wel hoor!)
     

Deel Deze Pagina