"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 2

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door GJVO, 20 jan 2004.

  1. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik heb al 3,5 jaar mijn brevet hoor
    maar ik moet dat spul toch ergens in kwijt
    en mijn andere is al weer versleten
     
  2. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Staat het stabilo wel parallel aan de vleugel?
     
  3. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    nu je het zegt
     
  4. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    @Gerard,

    En wat is dit dan?

    [​IMG]

    Ralph die plezier heeft van jouw geld zo te zien.

    Rick
     
  5. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.226
    Locatie:
    Almere
    Spandraadjes of koolstof vleugelsteunen zijn niet voor de sier.
    Op de foto niet te zien of die wel aanwezig waren.
     
  6. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    @rick, das een doelloos depron projectiel na aanvaring met een dakspant :wink:
     
  7. Rick NT

    Rick NT

    Lid geworden:
    29 dec 2002
    Berichten:
    1.594
    Locatie:
    Boxtel
    @ Gerard,

    Ik doelde meer op dit bericht van jou.


    Rick.
     
  8. TITA

    TITA In Memoriam

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Leeuwarden
    Hallo,

    Ik heb een EPS-350C D (6.6:1) met 9X4,7 prop op 3lipo's 1200.
    Het probleem is vijf vluchtjes en uit met de pret.
    Vraag is, zijn het 6V motorjes? en welke motor kan ik voor drie lipo's het beste gebruiken?
     
  9. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
    Ja het zijn 6V motortjes. Je kunt gewoon die van graupner gebruiken, maar je moet dan wel de timing aanpassen aan de ccw draairichting die nodig is voor de GWS box. Als je de motor van achteren bekijkt (dus op het lagerschild bij de collector.) moet je het achterlagerschild zodanig met de wijzers van de klok mee verdraaien in het huis dat de buiten omtrek 3mm verderop komt te staan. Soms vergeten ze bij GWS ook om de timing aan te passen waardoor de levensduur zeer sterk verkort wordt. Als eind controle laat je de motor even onbelast draaien. 1 keer in de richting zoals je hem gaat gebruiken en 1 keer achteruit. Als de timing goed staat is het toerental in de gewenste draairichting hoorbaar hoger.
     
  10. TITA

    TITA In Memoriam

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Leeuwarden
    Dick,

    Bedankt.
     
  11. Daniël

    Daniël

    Lid geworden:
    9 nov 2003
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Scheemda
    Ik zat op de site van sebastiano-silvestri http://www.sebastiano-silvestri.com/manualslow.html te kijken naar zijn uitvoering van de ultimate en het viel mij op dat hij bij de hoogte en richtingsroer een strookje depron had geplakt. Waarvoor zou dit dienen. Mijn idee was dat hij zo meer luchtweerstand opbouwd voor een betere wendbaarhied omdat men dan met iets meer gas moet vliegen.
     
  12. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Ik zag laatst iemand fladderen met zo'n Ultimate... echt kicken... Maarreuh... Nu wil ik er ook eentje. Waar kan ik er eentje regelen (Liefst regio Leiden)?

    Groetjes,

    Ton.
     
  13. Christiaan

    Christiaan Guest

    Ton

    Hij is tekoop bij de vlieger/modelbouwshop op de turfmarkt in Leiden.

    Kost volgens mij 39 euries.

    Groetjes Chris.
     
  14. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Huh... had begrepen dat hij 15 euro moest kosten? Of hebben ze er extra's bij gedaan?

    Ton.
     
  15. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    30 euro bij hobbyin, ikvind het nog steeds geld zat voor een vierkante meter gestanst depron.
     
  16. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    De kit met de gestanste Depron onderdelen kost maar 15 Euro.
    De complete kit met wielen cockpit en alle Carbon aansturingen kost 30 Euro.
     
  17. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    das 75 piek, ik vind het geld zat.

    maarja daarintegen, het vliegt prima, en wat koop je tegenwoordig verder voor dat geld......ook niks.
     
  18. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Hrmz... Als al dat spul erbij is dan zal ik er eens naar kijken. 9 euro is ook wat je aan verzend gaat betalen, dus ff uit het werk langs de Vliegershop is ook geen straf...
    Blijf het een hoop geld vinden, maarjah... Ben dan ook nog guldens gewend ;)

    Ton.
     
  19. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Uhh, 30 Euro is 66,11 oude Guldens. Het is niet gebruikelijk om de hobby shop ruim 13% fooi te geven. :D
     
  20. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    66 piek.nog zat :wink:

    plaatje depron kost 2 euro :D
     

Deel Deze Pagina