"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 2

Gerard_nl zei:
raymon, is het niet iets om eerst eens rustig te leren vliegen ?

ik heb al 3,5 jaar mijn brevet hoor
maar ik moet dat spul toch ergens in kwijt
en mijn andere is al weer versleten

@Gerard,

En wat is dit dan?

04040440707ecf9c27f.jpg

Ralph die plezier heeft van jouw geld zo te zien.

Rick

Spandraadjes of koolstof vleugelsteunen zijn niet voor de sier.
Op de foto niet te zien of die wel aanwezig waren.

@ Gerard,

Ik doelde meer op dit bericht van jou.

Gerard_nl zei:
raymon, is het niet iets om eerst eens rustig te leren vliegen ?
ik las elders ook al van een extra die na 8 seconde in puin lag.
dat is zo allemaal natuurlijk erg zonde van je geld zo.

Rick.

Hallo,

Ik heb een EPS-350C D (6.6:1) met 9X4,7 prop op 3lipo's 1200.
Het probleem is vijf vluchtjes en uit met de pret.
Vraag is, zijn het 6V motorjes? en welke motor kan ik voor drie lipo's het beste gebruiken?

Ja het zijn 6V motortjes. Je kunt gewoon die van graupner gebruiken, maar je moet dan wel de timing aanpassen aan de ccw draairichting die nodig is voor de GWS box. Als je de motor van achteren bekijkt (dus op het lagerschild bij de collector.) moet je het achterlagerschild zodanig met de wijzers van de klok mee verdraaien in het huis dat de buiten omtrek 3mm verderop komt te staan. Soms vergeten ze bij GWS ook om de timing aan te passen waardoor de levensduur zeer sterk verkort wordt. Als eind controle laat je de motor even onbelast draaien. 1 keer in de richting zoals je hem gaat gebruiken en 1 keer achteruit. Als de timing goed staat is het toerental in de gewenste draairichting hoorbaar hoger.

Ik zat op de site van sebastiano-silvestri http://www.sebastiano-silvestri.com/manualslow.html te kijken naar zijn uitvoering van de ultimate en het viel mij op dat hij bij de hoogte en richtingsroer een strookje depron had geplakt. Waarvoor zou dit dienen. Mijn idee was dat hij zo meer luchtweerstand opbouwd voor een betere wendbaarhied omdat men dan met iets meer gas moet vliegen.

Ik zag laatst iemand fladderen met zo'n Ultimate... echt kicken... Maarreuh... Nu wil ik er ook eentje. Waar kan ik er eentje regelen (Liefst regio Leiden)?

Groetjes,

Ton.

Ton

Hij is tekoop bij de vlieger/modelbouwshop op de turfmarkt in Leiden.

Kost volgens mij 39 euries.

Groetjes Chris.

30 euro bij hobbyin, ikvind het nog steeds geld zat voor een vierkante meter gestanst depron.

De kit met de gestanste Depron onderdelen kost maar 15 Euro.
De complete kit met wielen cockpit en alle Carbon aansturingen kost 30 Euro.

das 75 piek, ik vind het geld zat.

maarja daarintegen, het vliegt prima, en wat koop je tegenwoordig verder voor dat geld......ook niks.

Hrmz... Als al dat spul erbij is dan zal ik er eens naar kijken. 9 euro is ook wat je aan verzend gaat betalen, dus ff uit het werk langs de Vliegershop is ook geen straf...
Blijf het een hoop geld vinden, maarjah... Ben dan ook nog guldens gewend ;)

Ton.

Back