"Ultimate" Park/indoorflyer kit" deel 2

Raymon, ik heb je gequote quote van een quote verwijderd, aangezien de post voor je, exact dezelfde inhoud bevat :roll:

Eh, 114 US Dollar is nog lang geen 100 Euro hoor.

Ik heb ze alle twee geprobeerd en ik kan je niet vertellen welke beter is.
Het verschil zit hem vooral in het specifieke toerental. 730rpm/Volt voor de 0508 en 980rpm/Volt voor de 0808. Toevallig komt dit verschil precies overeen met het verschil in trekkracht en stroom tussen een 11x4,7 en een 10x4,7, en ook nog eens precies met het verschil tussen 2 of 3 lipo's.

Er zijn dus talloze combinaties denkbaar die de dezelfde trekkracht opleveren: 0508 op 3lipo's en 11x4,7=0808 op 3lipo's en 10x4,7=0808 op 2 lipo's en 11x4,7. De keuze hangt vooral af van andere voorkeuren. Heb je b.v. al een aantal packs van 2s lipo's, dan lijkt de 0808 de meest logische keus.

Enkele voorbeelden.

Didier gebruikt de 0508 op 3 lipo's met een 10x6 op een Shockflyer. Derk heeft de 0808 op 3 lipo's en 10x5 op een Shockflyer. Ik heb de 0508 op 3 lipo's op een Solero (Een soort verlengde Ultimate.) staan met een 11x5.

Ik hoop dat ik zo voldoende aan de verwarring heb bij mogen dragen. :D

@Bert, dat heb je zeker
ik heb je zien vliegen met de solero
harstike bedankt
nu weet ik waar ik naar moet zoeken
maar daat ziten wel vertragingen op of niet

NEW! Tiny and powerful External Rotor motors - swing large props without a gearbox!
Brushless replacement for the GWS - IPS geardrives

of moet ik nog een uurtje mijn engels gaan bestuurderen

.:raymon:.

Hallo,

Ik heb mijn versie van de van de veel gebouwde ultimate af.
Een paar details gewicht 192 gram een Rolf Strecker motor en vliegt op drie cellen(Kokam 350) en drie robbe servo's(5,4 gram) en graupner ontvanger.

afb2435.jpg

afb2436.jpg

afb2438.jpg

heb je nix tussen de struts ?
dat ken je beter wel doen
ik had ze op mijn nieuwe helemaal van deperon en bij de 1e vlucht gelijk gebroken

@raymon,

"was je noet nag niet binnen Markelo?"

Ik ben zeer benieuwd naar wat je hier wilt zeggen.
(met betrekking tot Markelo)

was je noet nag niet

let toch even op wat er staat voor je op "ok" drukt.
ik stoor me mateloos aan al die spelfouten die jij er zonder problemen uitkraamt raymon.

verbeter je het zelf even ?
en ps, ook als je gepost hebt kan je er nog eens overheen lezen, het "wijzig" knopje werkt ook bij jou :wink:

Kan iemand wat richtlijnen geven voor de exponentieel instellingen op de verschillende roeren?

@ raymon,

Wat wil je nou precies duidelijk maken in afgelopen 2 posts?

@Rob,

Volgens mij kan haast niemand echt andwoord geven op je vraag.

Namelijk:

- Wat vind je zelf fijn vliegen? (verschilt bij iedereen)
- Hoe stuur je je roeren aan? (welke servo's met welke snelheid, hoe lang is je stuurhevel ten opzichte van de stuurstang.
- Is je model zwaar of juist niet?
- Hoe lang zijn je stuurknuppels op je zender 8) .
Enz.

Dat zijn allemaal faktoren die er voor zorgen dat niemand andwoord kan geven op de vraag van jouw, omdat bijna niemand een zelfde situatie heeft tussen piloot en toestel als dat jij dat hebt.

kortom, ik denk dat je zelf moet kijken naar wat jij het fijnst vind sturen en vliegen.
Je zult zelf het beste weten hoe je het graag zou willen hebben, en hoe jij je model lekker vind reageren.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag goed heb beandwoord.

raymon, is het niet iets om eerst eens rustig te leren vliegen ?
ik las elders ook al van een extra die na 8 seconde in puin lag.
dat is zo allemaal natuurlijk erg zonde van je geld zo.

Back