Union Wrestler 1:50

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door JaFa, 29 dec 2019.

  1. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Dringend tijd om nog eens iets serieus te schrijven, nu serieus is een groot woord...

    Ik lijd wat onder de uitsteldrang en daardoor komt het achterdek maar niet af, ik zou eigenlijk de S-bus verbinding met de USM op orde moeten zetten maar omdat dit toch nogal moeilijk is blijk het alsof ik er maar niet aan wil beginnen, ik vind altijd wel weer iets anders wat ik leuker vind...

    Nu die Sbus verbinding is onombeerlijk voor zowel alle verlichting als de sturing van de pinnen maar ook al de sound, je begrijpt dat dit gewoon veel heel veel werk is, het moet natuurlijk niet allemaal in 1 keer maar toch... ik hoop dat ik volgende week de moed vind...

    Deze week had ik wat studie rond de mast en de lampen gedaan een paar posting terug vind je dit vooral welke lamp waar, en dan heb ik naar mijn gevoel een van de leukste onderdelen gestart die de boot heeft, het resultaat is ok, misschien nog een beetje schuurwerk links en rechts, maar dan een mooie primer en een geel kleurtje erover...

    Kijk maar en zeg maar wat je denkt:

    [​IMG]IMG_5921 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_5922 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_5923 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_5924 by Jan Fabri, on Flickr

    Alle stangetjes op de dwarsers zijn pilaren voor Satcom, SatTV ADF enz... heel veel antennes, die zijn ook klaar maar ik ben vergeten om foto's te maken...

    Op de mast zitten 9 lampen waarvan de voorste 3 dubbel zijn uitgevoerd, ik wil de lampen zo maken dat ik ze kan vervangen, nu naderhand vrees ik toch dat dit erg moeilijk gaat worden omdat het vrij gekramt zit in de buis van de mast...

    Het rijgen van de lamp draden heeft heel wat tijd gekost, hier zie je hoe dat is gebeurd:

    [​IMG]IMG_5925 by Jan Fabri, on Flickr

    Elke lamp heeft zijn eigen draad, ik heb ook niet gekozen om de mast structuur te gebruiken als pool, in de mast zitten dus 24 draden en de mast is maar 4,5mm dik!

    Uiteindelijk komt uit de mast 1 in de krimpkous gezette draad met alle kabels erin om makkelijk te kunnen werken (geen foto misschien morgen...)

    Dan tijd om iets te testen:

    Alle lampen:

    [​IMG]IMG_5927 by Jan Fabri, on Flickr

    er moeten natuurlijk nog lampenkappen over, deze zijn besteld in de bekende Nederlandse winkel, duur maar ja, het zijn wel de mooiste, de lampen zitten nu in een omhulsel dit is de binnengeleider van een boudenkabel, dit is een extreem sterke buis, deze zit geklemd in de dwarsers van de mast dit omhulsel breekt het licht mooi open, met de lampkappen erop gaat dit heel mooi overkomen.

    Oh ja natuurlijk zijn de voorste lampen op de mast (9mm hoog) dubbel uitgevoerd en zullen deze apart kunnen worden bediend, nuttig? Nee maar wel cool:

    De bovenste:

    [​IMG]IMG_5928 by Jan Fabri, on Flickr

    En de onderste:

    [​IMG]IMG_5929 by Jan Fabri, on Flickr

    De doorschijning naar de 2de lamp valt heel goed mee en eigenlijk zie je dit niet.

    En van de hak op de tak, de pomp assenbly, dit is voor de beide FiFi monitoren, deze zijn ESC gestuurd zo kan ik de spuit afstand regelen, maar om dit echt te kunnen doen heb je dus pompen nodig met wat power, ik heb ondertussen 8 verschillende soorten besteld gehad, allemaal van china en allemaal brol.
    Ik wist vanuit het verleden dat de graupner pompen er krachtig zijn zowel de inpeller als de tandrandpomp die ze leveren, spijtig genoeg zijn deze pompen er niet meer...

    Gelukkig heb ik in een Nederlandse winkel er nog 3 van het inpeller type gevonden dit zijn echt ongeëvenaarde pompen qua kracht, en ze zijn maar de helft zo groot dan de tandrad exemplaren...

    Dit zijn ze:

    [​IMG]IMG_5930 by Jan Fabri, on Flickr

    Het monteren ging wel niet zonder de nodige problemen, omdat het inpeller pompen zijn, zijn ze niet zelf primend (aanzuigend) en moeten ze dus onder de waterlijn zitten, ik wil ook geen knikken in de leidingen, en ze mogen ook geen plaats innemen want de boot is echt wel erg klein...

    Na wat probeer werk is het dit:

    [​IMG]IMG_5933 by Jan Fabri, on Flickr

    Je ziet dit is de boeg er is geen plaats meer vrij, 1 boegschroef, 2 ankerwinches, 2 FiFi pompen, en dan moet de voorwinch er nog op. Volle boel...

    Voor de rest heb ik nog wat verder aan het techrek gewerkt en wat andere onderdelen maar daarvan zijn geen foto's...

    Allesinds toch weer een module die goed gestart is, waarschijnlijk morgen de mast cleanen en primen... (ook de volledige verbinding met de voet en de cabine zijn klaar maar ook weer geen foto's...)

    Tot de volgende update...
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2020
    kaapstander, P Voogt, pentip en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.006
    Locatie:
    Steenbergen
    Jan, daar kan ik kort in zijn ..............:wave:beer:.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2020
  3. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    677
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Wederom een pracht van een update Jan , knap gedaan !!!
    Groetjes
    Ronny
     
  4. Dordtsebank

    Dordtsebank

    Lid geworden:
    19 nov 2007
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Zuid Holland
    Super knap soldeerwerk. Vind ik al een lust voor het oog om te zien. Kunststukje !
    Mooie update !
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  5. Tug.NL

    Tug.NL

    Lid geworden:
    17 nov 2016
    Berichten:
    759
    Locatie:
    Wormerveer
    Jan.
    Waarom heb je ervoor gekozen om de mast niet als massa te gebruiken?
     
  6. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    1.903
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Knappe mast, maar wil jij echt gaan blussen met 2 pompen ga je heel wat water op pompen.
     
  7. Macrabbit

    Macrabbit

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.138
    Locatie:
    Julianadorp
    Je blijft me verbazen Jan. Toch net weer dat beetje meer.....Wat ik me onderhand wel af ga vragen is hoe je de stroomvoorziening gaat voorzien. Ikzelf heb er, met toch best wel minder apparatuur ( gewicht) in de romp, 2 batterijen van 12V 7,2 Ah in staan. Eigenlijk is dit al op het randje qua gewicht. Wil volgend seizoen iets gaan proberen met LIPO of LifePo om het gewicht wat beter te kunnen verdelen. Ben benieuwd naar jouw drijf vermogen/gewicht.
     
  8. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    @Tug.NL: wel waarom omdat dit niet makkelijk is als je dan een lamp moet vervangen, nu haal ik de lamp en draden eruit en zet ik er een andere in zonder spuitwerk enz...

    @Marc, waarom 2 pompen eerst omdat 2 altijd beter is dan 1 maar vooral omdat elke monitor 360° rond kan en zijn eigen ESC heeft zodat ik echt kan spuiten waar ik wil, en dan heb je 2 pompen nodig met deze pompen haal ik hopelijk 7m wat te veel is maar toch...
    Ik heb bij deze boor een beetje gezocht naar de limieten van wat mogelijk is, of ik dit ga gebruiken weet ik niet of er veel meer wordt gevaren weet ik ook nog niet, het is gewoon een fantastische boot en omdat ik spijtig genoeg met veel te veel vrije tijd zit momenteel ga ik hier misschien wat diep in verder. Ook denk ik dat jullie dit wel kunnen waarderen...

    @sjoerd, de stroom voorziening is helemaal geen probleem, tijdens de watertest had ik 75amp ja 75! er in liggen aan Lipo's en 2 keien van 5 kg ik geraak nooit aan mijn waterlijn, wat is de voorziening,

    linkse motor op 5amp batt de rechtse ook dat zijn 2 batterijen (samen 10,4amp)

    Het rechtse techrek stuurt alle winches 2 Rx'en en de kraan, ook op een 5,2amp batt, het linkse techrek doet RX'en de boegschroef, de monitors en de smokers als ook de USM en EXT module. Normaal voorziet deze ook de stroom naar de cabine maar het zou ook kunnen dat ik nog een 5de batterij daarvoor gebruik samen is dat dan 21amp (4 Batt) of 26 amp (5 Batt) dus dat is bijna het dubbele van jou voorziening samen wegen deze 1400gram (5stuks) ...

    ik heb plaats voor 10 batterijen van 5,2amp dus in het aller extreemste gevan kan ik er 52 Amp in leggen, goed voor 10dagen varen denk ik... Dus daarover maak ik mij geen zorgen.

    Ik had al wat foto's van het techrek gepost dacht ik het is heel erg simpel de zender maakt dit allemaal mogelijk natuurlijk... Aleen die verekte Sbus verbinding maakt mij iet of wat angstig...
    als dat niet goed werkt ga ik terug moeten vallen op de gewone multiswitch modules wat geen probleem is maar ik heb het liever via de USM
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2020
    kaapstander, Tug.NL en k-k vinden dit leuk.
  9. Macrabbit

    Macrabbit

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.138
    Locatie:
    Julianadorp
    Ik zelf heb nog nooit met LIPO's gewerkt. Mijn gedachten gaan nu natuurlijk wel uit naar Lipo's, ook voor de WID . Hierbij geraak ik ook de loodaccu's niet kwijt. Moet me wel verdiepen in deze batterijen. Hoor diverse kreten oa Lipo, Lifepo en mogelijk nog andere. Qua laden van deze batterijen zal ik ook nog moeten investeren denk ik. Momenteel veel te veel vrije tijd, betekent dat, dat je voorlopig de lucht niet meer in gaat? Dat is wel heel vervelend.
     
  10. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    @sjoerd, lipo's gaan je leven makkelijk maken hoor, ik heb 4 laders gekocht van 8€ en daar stop ik gewoon de balance plugs in, deze laden maximaal 1 uur om vol te zijn ik heb de goedkoopste C20 batterijen dit wil zeggen dat je maximaal 20 keer de capaciteit (bij mij dus 5amp x20 100AMP dus!!!) mag ontladen eigenlijk voor onze doelstelling is dit allemaal bullshit, elke lipo is goed, Elke lipo cel heeft ongeveer 3,7v een 2S is dus 7,4 een 3S is dus 11,1 en een 4S een kleine 15Volt, dat zijn volgens mij de ratings die wij gebruiken, voor de 6volt gebruik ik gewoon een U of Sbec de mijne kan een load van 20amp hebben ik gebruik er 2.

    De batterijen zijn licht bij mij ongeveer 320gr/stuk dus de kans dat je door de een of andere stomme handeling schade aan de boot hebt is klein, wat wel belangrijk is dat je de baterij niet ontlaad onder de 3,3 sommige zeggen 3V, de meeste ESC hebben hiervoor beveiliging de HK30A die jij gebruik als ook de HK10A hebben dit ook, op de andere batterijen zet ik een lipo saver, een klein toestelletjes dat begint te piepen als ik hieronder kom. Er zijn waarschijnlijk nog betere oplossingen.

    As ik mij niet vergis weet Klaas hier ook wel wat van, hij zal dan ook zeker wel willen helpen, je gaat waarschijnlijk nooit nog loodaccu's gebruiken daarna...

    Als je de koopjes bij HK afwacht heb je ze soms erg goedkoop, ik kocht mijn lipo's voor 7,30€ stuk en ben dan maar total los gegaan voor 20 stuks, of 104Amp, tja als je wat stroom wil...

    In verband met mijn lucht uitstappen, wel met een beetje geluk kan ik 1 keer per maand vliegen, meestal Afrika, de Europa sector ligt zo goed als op zijn gat, sinds begin dit jaar heb ik 8 vluchten gedaan, normaal zijn dat er 500 per jaar, je kan je dan voorstellen dat het niet goed zit. Ook met het zicht op de toekomst van het bedrijf niet denk ik dan zo, we zitten op 8% productie in Europa en 50% in Afrika USA 0% het midden en verre Oosten 0% dus vliegen zit er niet echt in nee, er is ook wel wat vrees voor job behoud naar de toekomst toe. Ik zit nogwel redelijk save omdat ik al meer dan 20J daar werk en daarnaast nog wat extra training functie's heb of beter had nu trainen we niemand. Maar je weet het toch maar nooit. Anyway het is niet in mijn handen maar ik moet zeggen 2020 is echt wel een heel vreemd jaar, anderzijds heb ik echt wel genoten van al die modelbouw tijd dat zien jullie ook in mijn toewijding naar dit model.

    Ook zie ik stilaan dat ik misschien eindelijk wel eens een goed model neerzet om mee te gaan varen, ook heb ik een vaarwater in Hulsthout gevonden waar echt heel fijne mensen zitten en ik deze hobby en extra dimensie kan inblazen...

    Ach we zien wel, achter elke wolk schijnt de zon he, ik weet het ik heb dat al vaak gezien:p.

    Als je nog Lipo vragen hebt, of als ik eens iets leuk tegen kom hierover laat ik het je zeker weten, eindelijk kan ik eens iets terug doen, oh ja ik heb binnenkort ook nog 2 SPR-FP60 (SPR1515) nodig, ik zal Pim daar over mailen maar dan ben je reeds op de hoogte.

    Tot...
     
  11. k-k

    k-k Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    7.361
    Locatie:
    Oostvoorne
    Jan, Heb naar je mast zitten kijken en kan er niets van zeggen. Ben gewoon sprakeloos!
    Deze Klaas weet niets van Lipo's af en ik blijf er maar verre van. Gewoon omdat ik de omslag niet meer kan en wil maken.
    Bij al mijn schepen laad ik de accu's (Lood, Nicad en Nimh) zonder die eruit te halen. In elk scheepje heb ik een laadvoorziening gemaakt, die op 18 Volt werkt bij 0,1 C. Snel laden gaat gewoon niet en hoeft van mij ook niet. In mijn optiek weet Bas Busking veel van Lipo en Lifepo accu's. Hij vliegt ook en dan word je sneller een Lipo-fan. Succes verder met de bouw. Gr. Klaas.
     
  12. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Oh, sorry Klaas dan was ik helemaal fout, ik dacht dat te herinneren van toen ik je hulp/raad had gekregen met die "trage" 10A ESC van HK een hele tijd geleden, nu geen probleem dat raakt wel opgelost,

    Lipo's zijn eigenlijk maar gewone batterijen he alleen de lader is anders voor de rest is het allemaal gelijk.



    Deze avond dan maar eens aan de slag gegaan met de Sbus verbinding naar de USM-RC2 na heel wat ingeef en computerwerk SD kaartjes beschrijven, kanalen veranderen op de zender was er geluid!!!
    Niet veel later was er ook een multiswitch deel zelf gecombineerd met geluid! En zowat elke functie die je dan maar wil programmeren.

    Maar, ja er is altijd een MAAR, op dit moment enkel op de USM-RC2 de EXM-2 blijft helemaal dood, dat is best lastig want ik denk dat hij niet via de Sbus kan worden gestuurd, Zodra je in de software de EXM2 actief maakt valt de Sbus verbinding uit en omgekeerd.

    Een optie zou klassiek verbinden zijn maar, dan zit ik met 20 extra 3 aderige kabels vrees ik... Morgen ga ik gestaag verder, als alles min of meer werkt kan ik uren en uren geluidjes gaan maken, gelukkig heb ik al de files van de vorige pogingen nog maar toch.

    To be continued...
     
  13. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    804
    Locatie:
    Dordrecht
    Prachtige mast Jan. Je doet voor komen of je hem in 2 dagen gebouwd hebt???
    Volgens mij ben je vergeten te slapen tussendoor ;).

    Prachtig ook dat je de dubbele lampen apart schakelt.
    In de praktijk betreft het een hoofd- en een backup lamp, wanneer de hoofdlamp defect raakt kan men op de brug de backup inschakelen zodat men niet in het holst van de nacht (bijvoorbeeld) de mast in hoeft om het bulbje te vervangen.
    Er zit zelfs een alarm op wanneer de lamp defect raakt.
    Vaak zie je dat de hoofdlamp 230V is en de backup 24V.
    Maar dit als achtergrond info.

    Dat is inderdaad een drukke bedoeling daar voorin.
    Van de voorwinch, komt daar nog iets van onderdeks of blijft alles bovenop?

    Groet,
    Mathieu
     
  14. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    @mathieu, als ik eerlijk ben heb ik er inderdaad maar 1 dag aan gewerkt, de volgende dag, avond eigenlijk heb ik de lampen er in gezet, het maken van de delen en het solderen heeft een uur of 3 geduurd.

    De dubbele lampen dat dacht ik inderdaad al, in mijn beroep noemen ze dat met een duur woord redundancy, 1 lamp staat dan op AC bus 1 de 2de op AC2 met in beide lampen een 115V filament en een 28V filament zodat ze ook op de DC 2 bus kunnen en 1 van de 2 lampen staat altijd op de Emergency DC bus zodat deze rechtstreeks van de batterij kan worden gevoed.

    Ik voel aan je uitleg dat dit ook de reden is voor de 2 de lamp op 24DC.

    Onze systemen werken op 115/200Vac en 28/24Vdc in driehoek/ster schakeling (3fase), waar de driehoek op de generator zit en de ster zijn 3 busbars AC 1 AC2 en AC3 (Dit bespaard 1 draad van de generator naar de bussen) waarover de verbruikers gelijkmatig worden verdeeld zodoende gelijke belasting over de fases te hebben en zo geen asymmetrische torque op de generator te krijgen.
    Maar het grote verschil is dat alles bij ons op 400Hz loopt, dit vooral om de draad diktes te kunnen verminderen en zo op gewicht te kunnen besparen. In de A380 was dit zelfs 800hz, wat een besparing van bijna 7ton draad was, de moderne toestellen werken op frequentie wild generators, dus geen vaste Hz meer dit varieert tussen de 400 en 1800Hz, de statische gelijkrichter doet dan de rest... Voor de Ac spanning zit er dan weer een inverter tussen voor de standaard 400Hz (alle radio's en navigatie toestellen worden hierop gemaakt, (het wereld navigatie systeem is hier historisch op gebaseerd vandaar).

    Ik denk dat de meeste elektrische netwerken ongeveer hetzelfde zijn mits hier en daar wat typische dingen, zoals bij ons de gewichtsbesparing bvb...

    De volledige voorwinch zit bovendeks, het enige wat ik nog moet plaatsen is een 0,5mm rubber om het water buiten te houden mocht het over de boeg gaan. de voorwinch kan je volledig terugvinden in de oudere posts.

    Momenteel ben ik even verdiept in de electronica en de software sturing hiervan, niet echt makkelijk maar ik denk dat ik op 1 component na alles wel werkend heb...

    Ik gebruik de mast als test item, zo kan ik al zeker 11 leds schakelen eigenlijk makkelijk als je zo wat random testmateriaal hebt rond slingeren :p.

    Ik ga zo dadelijk nog wat prullen met de componenten want ik had graag per multiswitch mijn 30 schakelingen gehouden, maar ik vrees dat dit niet gaat lukken... We zien straks wel weer...

    Thx voor de leuke verduidelijking zo leren we altijd maar bij, wie weet wordt ik ooit nog wel eens slim...
     
  15. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Ok Vraagje voor de experten, als de PINS de HOOKS of de KarmFORKS omhoog of omlaag gaan, is er op dat moment een alarm aan boord? Zodoende de Dekmannen te waarschuwen? Zo ja hoe gaat dit?

    Daarnaast nog de bijkomende vraag, hoor je die pinnen omhoog gaan of niet? (hydraulica of zo...)

    Waarom, wel ik ben mijn multiswitch aan het programmeren heb net de timings van de 6 Pinnen gedaan maar nu moet ik weten of er geluiden moeten worden opgeplakt of niet...

    Dit bedoel ik of is dit uitzonderlijk:



    En heeft iemand dan een idee hoe dat bij de Wrestler of zusters is?
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2020
    Herby63 en Tug.NL vinden dit leuk.
  16. Macrabbit

    Macrabbit

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.138
    Locatie:
    Julianadorp
    Als ik je filmpje beluister, hoor ik zowel hydrauliek als ook een soort van alarm.
     
  17. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    @Sjoerd, ja dat hoor ik ook helemaal geen probleem dit geluid te maken ik gebruik audacity en kan wel elk geluid maken maar ik wil weten of het normaal is dat er een alarm klinkt, het lijkt mij wel maar niet op alle filmpjes is dit terug te vinden...

    Nu anyway weinig input, ik dacht vanavond de geluidsfiles te maken, want zonder dat die pinnen werken kan het dek niet af, en dus moet heel het multiswitch gedoe ook klaar, toch wat meer werk dan ingeschat...
    Als alles is ingebouwd is het toch wel moeilijker dit soort dingen zoals geluidjes enzo steeds te veranderen, de boot is klein en je kan niet even rap rap iets veranderen.
    Want dan ga je tegen dingen stompen met schade tot gevolg vrees ik, maar dat weet jij zeker ook met de Boxer, en ik krijg de indruk dat die van jou nog veel voller zit dan mijne.

    Ik wil ook niet constant dat achter dek moeten open en dicht doen, de rubbers die ertussen komen gaan dit ook niet leuk vinden denk ik.

    Anyway eigenlijk werkt alles wel ondertussen het zijn gewoon nog wat bestellingen (luidsprekers) die moeten binnenkomen, en dan kan het meeste op orde worden gezet. het sound verhaal is nog wel heel wat werk.

    Ik blijk even totaal niet vooruit te gaan anderzijds is mijn mast wel zo goed als klaar, trouwens, een vraag waarom hebben ze de loopplaats op de stuurhut en op de mast grijs geschilderd en niet groen zoals het dek? Ik vind dat grijs gedoe maar lelijk maar ja...
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  18. Tug.NL

    Tug.NL

    Lid geworden:
    17 nov 2016
    Berichten:
    759
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik zou het met alarm doen, ook met demo varen toch veel leuker.
    Trekt ook weer aandacht dan..ooh ik hoor wat er gebeurd wat maar wat
     
  19. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Kort voorbeeldje van de pin geluiden, hier zie je hoe dit wordt gemaakt, ik heb een hydrauliic loop dat zie je in track 1 in track 2 wordt deze hernomen het punt van hername is een beetje zoeken zodat je het niet hoort, je kan ook de waves uitzoemen, zo doe ik het meestal en de waves mooi op elkaar uitlijnen.

    Op het einde zie je op track 3 een smoorgeluid van de cilinder, en op de onderste track het aanlopen van de pin tegen de stop, dit met een doffe "blop"

    Op het voorlaatste track zie je de cyclische tonen van het alarm als de pin beweegt, of ik dit nu samen met de pingeluiden laat of het apart neem en samen afspeel dat weet ik nog niet dat ga ik gewoon testen.
    Ik liep gisteren tegen wat problemen met de USM dus ik moet zien of ik verschillende tracks afspeel of alles in 1 track giet.

    [​IMG]Schermafbeelding 2020-10-20 om 00.36.35 by Jan Fabri, on Flickr

    Hier zijn de geluiden, het is niet hetzelfde als bij de Bugsier (film) maar ondertussen heb ik er een heleboel gevonden, technisch gezien moet er dus blijkbaar een alarm zijn maar vaak wordt dit onderdrukt vanwege de herrie?!? o_O

    Damn ik krijg de geluiden niet opgeladen hier of in youtube dat wordt nog even wachten vrees ik...

    Bye
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2020
    RoeBuilds en Tug.NL vinden dit leuk.
  20. Macrabbit

    Macrabbit

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.138
    Locatie:
    Julianadorp
    Tja, vragen waarom deze dekjes grijs zijn, zal je geen antwoord op krijgen denk ik. ;). Maar wat let je om deze toch de groene kleur te geven die jij mooier vindt? Per slot van rekening ben jij de bouwer en maak je dus ook uit of je dit doet. Zal aan het schitterende bouwwerk geen afbreuk doen. Ik zeg, gewoon doen.
     

Deel Deze Pagina