Union Wrestler 1:50

Hey Jan, had gister al even naar je up-date gekeken. Vandaag weer gekeken en nu zag ik pas echt hoe je het hebt gedaan.:wave.Je hebt het gewoon weer geflikt. Maar vooral de manier waarop, daar moet je voor gestudeerd hebben. Wat een geniale vondst om de buis onder een hoek in elkaar te steken en de uiteindelijke vorm met kunststof te doen. Ziet er verdraaid goed uit.
Opent wel weer wat perspectieven moet ik zeggen. Toepassing voor de WID? Ik ben daar nog niet echt mee bezig, maar uiteindelijk zal ik er wel wat mee moeten doen. Meedenken wordt zeer op prijs gesteld natuurlijk. Is voor mij alleen moeilijk om foto's te plaatsen hoe het gaat worden. Heb de tekeningen gekregen onder voorbehoud dat ik daar niets van ga publiceren. De originele schepen ( het worden er twee) zijn op dit moment in aanbouw.

Hey Jan, had gister al even naar je up-date gekeken. Vandaag weer gekeken en nu zag ik pas echt hoe je het hebt gedaan.:wave.Je hebt het gewoon weer geflikt. Maar vooral de manier waarop, daar moet je voor gestudeerd hebben. Wat een geniale vondst om de buis onder een hoek in elkaar te steken en de uiteindelijke vorm met kunststof te doen. Ziet er verdraaid goed uit.
Opent wel weer wat perspectieven moet ik zeggen. Toepassing voor de WID? Ik ben daar nog niet echt mee bezig, maar uiteindelijk zal ik er wel wat mee moeten doen. Meedenken wordt zeer op prijs gesteld natuurlijk. Is voor mij alleen moeilijk om foto's te plaatsen hoe het gaat worden. Heb de tekeningen gekregen onder voorbehoud dat ik daar niets van ga publiceren. De originele schepen ( het worden er twee) zijn op dit moment in aanbouw.

Geen probleem dat meedenken dat weet je ondertussen he, nu ik heb geen tekeningen nodig hoor als je een schets maakt of een foto van de boot hebt of een soortgelijke boot komen we er wel, anderzijds heb ik zwijgplicht en ook geen motivatie om een WID te bouwen dus daar zit je safe, We vinden ook daar wel een oplossing voor...

Bedankt trouwens voor het lof, soms zijn simpele oplossing beter he. Simpeler dan dit kan het bijna niet.

Ook heb ik nog altijd niet een goede combinatie van verf gevonden, voor mijn styreen en plastik werk blijf ik bij Humbrol/Revell omdat ze zoveel kleuren hebben en betaalbaar zijn. voor de romp is dat niet te doen. ik heb mijn vorige boot met de airbrush gespoten, maar dat duurde altijd 3 uur per beurt... Ook trekt Revell verf op niet veel als het op stoot stevigheid aan komt en ja dan zit ik dus ook met een penseeltje bij te werken en dat zie je altijd. wat ik dan doe is een beetje roest op de plek aanbrengen dan maskeer je dit wel goed.
Van Revell en Humbrol zou ik afscheid nemen, misschien leuk om met een penseel een klein detail te doen, maar niet om met een airbrush te verwerken.
Water gedragen gebruik ik Schmincke, voordeel van Schmincke is dat er een "recepten lijst" is waarmee je RAL nummers kunt benaderen.
Laats heb ik voor mijn FP31 verven van Elita gebruik. Deze zijn op oplosmiddelen basis en dekken als "een wilde"...
Enig nadeel is dat de verzendkosten aan de hoge kant zijn.

Één keer investeren in een wat grotere airbrush en je kunt afscheid nemen van de spuitbussen......

Ondertussen is de romp nog aan het drogen, en gaan wij gestaag door met bouwen, eigenlijk ben ik gewoon elke avond bezig met beslag maken, uren en uren.

Zodra alles klaar is wordt het gespoten, sommige dingen worden misschien wel eerst volledig klaargemaakt zoals de cabine enzo...

De brandslang aansluitingen, deze zijn gemaakt uit kraaltjes (van de kids) de aansluit moeren moeten nog op de flenzen gelijmd worden maar het ziet er ok uit, ik zie ook net dat er nog wat moet worden ontbraamd dit is allemaal werk voor de spuiterij... Ik probeer er steeds een latje naast te leggen zo hebben ju een idee van het priegelwerk...

IMG_5094 by Jan Fabri, on Flickr

De elektriciteit kasten, er zijn er een aantal op de boot, ik heb er maar direct genoeg gemaakt, de beste gebruik ik de rest gaat naar...

IMG_5096 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5097 by Jan Fabri, on Flickr

Een aantal deuren voor de achtersteven aan bakboord kant, ook een buis die eruit komt met bijhorend deksel:

IMG_5100 by Jan Fabri, on Flickr

De exit manholes 3 stuks, ik moet nog even nakijken want ik denk dat ik er nog 1 nodig heb...

IMG_5098 by Jan Fabri, on Flickr

Nog wat deuren, waarschijnlijk veel te veel maar dat kan nog dienen voor een fantasie boot later...

IMG_5101 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5102 by Jan Fabri, on Flickr

De boot staat ook vol maar dan echt vol met luchtvents bijna overal ik heb er dan maar een resem gemaakt...

IMG_5103 by Jan Fabri, on Flickr

en in detaille:

IMG_5105 by Jan Fabri, on Flickr

Een bakje wat ergens achteraan aan het manschappen verblijft staat:

IMG_5107 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5112 by Jan Fabri, on Flickr

Dan de volledige setup van het manschappen verblijf, dit staat allemaal achter de main winch ik vrees dat hier eigenlijk niet veel meer van te zien zal zijn naderhand...

IMG_5114 by Jan Fabri, on Flickr

en dan wat detailles, eerlijk hier zitten uren en uren werk in...

IMG_5113 by Jan Fabri, on Flickr

je ziet de patrijspoort covers onderaan in de vangbeugels,

close up:

IMG_5115 by Jan Fabri, on Flickr

Ook even voor loodgieter gespeeld met he bijhorende kraanwerk:

IMG_5116 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5117 by Jan Fabri, on Flickr

Dan de Fire boxen, deze zijn heel rg simpel maar op de boot zien ze er net hetzelfde uit dus ja er is weinig aan:

IMG_5118 by Jan Fabri, on Flickr

Oh ja je zag ook de reddingsband dragers en de slanghaspels.

Er zijn 2 airco's aan boord 1 onder het manschappen verblijf, en 1 op de stuurhut, beide van Daikin dus heb ik mijn best maar gedaan iets leuks na te bouwen:

IMG_5120 by Jan Fabri, on Flickr

in closeup:

IMG_5122 by Jan Fabri, on Flickr

Na de cabine te hebben samengevoegd, tijd om te detailleren alle onderdelen zijn zo goed als klaar, dit is het deel aan het voordek:

IMG_5123 by Jan Fabri, on Flickr

met verschillende detailles:

IMG_5124 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5126 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5128 by Jan Fabri, on Flickr

En de verblijfskant aan bakboord zijde:

IMG_5129 by Jan Fabri, on Flickr

met wat closeups:

IMG_5130 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5131 by Jan Fabri, on Flickr

variatie op een thema aan stuurboord kant:

IMG_5132 by Jan Fabri, on Flickr

nog wat detailles van de mast:

IMG_5154 by Jan Fabri, on Flickr

Er zijn 2 erg verschillende radars aan boord, van de andere heb ik blijkbaar geen foto's gemaakt, deze is ook veel groter, bij dubbel zo groot met een nogal vierkant motorlichaam... Dit houden jullie nog tegoed.

IMG_5160 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5162 by Jan Fabri, on Flickr

De Satcom, sateliet communicatie domes: 2 verschillende:

IMG_5174 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5175 by Jan Fabri, on Flickr

en de andere (die simpeler was)

IMG_5178 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5177 by Jan Fabri, on Flickr

De lijntjes die je ziet is de lijm tussen de verschillende platen, ik gebruik 3mm styreen plaat die ik op elkaar lijm met Zap, dan kan ik 2 minuten later verder bouwen, als je je "smelt" lijm gebruikt moet je soms wel een dag wachten en dat werkt niet leuk.

Het ventilatie luik achter het manschappen verblijf, ik denk dat ik de Fan bladen grijs schilderen anders vrees ik dat je er weinig van gaat zien, dat zal zelfs in het grijs al het geval zijn denk ik.

IMG_5182 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5181 by Jan Fabri, on Flickr

dan ben ik aan de funnels begonnen, en daar ben ik nu nog mee bezig een overzichtje:

IMG_5184 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5186 by Jan Fabri, on Flickr

De schouwen zijn ook al een deel gedetailleerd, maar die foto's komen nog,

Voila een overzicht van 3weken werk of zo...

tot de volgende.

Laatst bewerkt:
:thumbsup:

Kunstig werk allemaal, je moet haast wel microscoop ogen hebben zo klein die onderdelen!.
Het hang en sluitwerk op de diverse luiken en deuren, is dat allemaal foto ets?

Groet,
Mathieu

Ik zou je graag wat opbouwende kritiek willen geven, maar hier heb ik niets op aan te merken. Wat een details, fantastisch gewoon.

:thumbsup:

Kunstig werk allemaal, je moet haast wel microscoop ogen hebben zo klein die onderdelen!.
Het hang en sluitwerk op de diverse luiken en deuren, is dat allemaal foto ets?

Groet,
Mathieu

Ja het is klein heel klein eigenlijk, het is dat 1/50 een leuke schaal is om niet te grote boten te hebben maar het is zeker niet makkelijk voor het detail werk.
Niet alles is ets, wat ik kan kopen, probeer ik te kopen, zeker voor de corona omdat tijd daar mijn grootste gebrek was, ondertussen is dat erg veranderd en zou ik alles zelf kunnen maken want er is tijd teveel...

Ik zou je graag wat opbouwende kritiek willen geven, maar hier heb ik niets op aan te merken. Wat een details, fantastisch gewoon.

Bedankt, als het van jou komt ben ik altijd blij dat wil zeggen dat het zeker goed zit, een vraag, volgt Leroy dit verslag?

Idd niet te geloven :eek: petje af jan :thumbsup: :thumbsup:
Grt peter

Schitterende details.

Bedankt stilaan beginnen alle onderdelen op hun plaats te vallen, we gaan rustig door, al moet ik bekennen dat ik het soms ook wel wat beu wordt.

Proficiat Jan , dit is echt prachtig en zeker op deze schaal .
Kan jij dit nog zonder vergrootglas of is de loeplamp een trouwe vriend geworden ?
Groetjes
Ronny
www.mothvzw.be

Die loep dat valt wel mee, eigenlijk heb ik er geen, maar misschien is dit wel een goed idee naar de toekomst toe...

Bedankt allemaal voor de fijne commentaren, dat geeft moed om gestaag verder te gaan...

Hele kleine update, ik ben al 2 dagen bezig met de Funnels (schouwen) en de Fifi leidingen naar de monitoren eigenlijk was dit niet zo makkelijk om het goed en strak te krijgen vandaar dat ik niet heel veel klaar heb gekregen...

Origineel had ik het plan om de schouwen in geanodiseerd aluminium te maken en niet te schilderen, maar omdat ik geen buisjes vond in kleine diameters, anderzijds had ik nog materiaal liggen dus heb ik het maar daaruit gemaakt, naderhand worden ze zilver gespoten... de linker en rechter kan van de boot hebben verschillende schouwen, aan de rechterkant is volgens mij naderhand nog een tube bijgezet omdat die op alle foto's uit de vorm valt maar ja...

Dit is de rechterkant (zonder de extra schouw op deze foto, komt nog) :

IMG_5186 by Jan Fabri, on Flickr

van bovenaf, je ziet ook mooi de onderkant van de mast:

IMG_5185 by Jan Fabri, on Flickr

De FIFI leidingen deze zijn 4,5mm dik:

IMG_5188 by Jan Fabri, on Flickr

Hier een overzicht hoe het er volledig uit gaat zien met de monitoren enz. hier moeten alle bouten nog op de flenzen worden gezet maar je krijg een goed idee...

IMG_5190 by Jan Fabri, on Flickr

En dan nog een laatste foto, met de beloofde grote radar, ik heb alles op de mast gezet voor een mooi beeld:

IMG_5196 by Jan Fabri, on Flickr

Voila ik ga waarschijnlijk de ganse dag en morgen ook nog verder detailleren en alles deze dingen verder afwerken.

Stilaan ben ik alles aan het voorbereiden om te schilderen, een werkje wat ik niet echt graag doen maar je kan er niet omheen...

Tot de volgende...

Hier een overzicht hoe het er volledig uit gaat zien met de monitoren enz. hier moeten alle bouten nog op de flenzen worden gezet maar je krijg een goed idee...

Ik geef weinig commentaar op je werk, alleen kan ik door "Leuk" aanvinken respect tonen voor je werk.
Nog steeds ga ik ervan uit, dat als je commentaar levert, je instaat moet zijn om het zelf beter of mooier te maken, of anders informatie geven, zodat de bouwer meer kennis verkrijgt.
Nu heb ik een vraag:
In je post #206, IMG_5160 laat de monitors zien met aan de onderkant een tandwiel voor de verdraaiing.
Op de foto IMG_5190,laat je de staart/standpijp van de monitor zien in de voedingsleiding. De voedingsleiding heeft een flens en ik verwacht, dat de flens op de staart een "losse" flens is, die d.m.v. een pakking of O-ring een waterdichte doorvoer geeft.

Nu mijn vraag:
Indien mijn aanname correct is. Hoe zorg jij ervoor, dat de doorvoering waterdicht is en minimale wrijving/weerstand om de monitors te kunnen bewegen?
Ik ben benieuwd naar je uitleg.

Achterliggende reden van mijn vraag. Ik zoek nog steeds naar een betere afdichting voor de voedingswater afsluiter van mijn stoomsleepboot.
Voor het niet overmatig belasten van het draadje van @JaFa, verzoek ik Forumleden met aanvullende informatie te reageren op mijn draadje:
https://www.modelbouwforum.nl/threads/modelstoomsleepboot-dockyard-v.253639/page-32

.

Ik geef weinig commentaar op je werk, alleen kan ik door "Leuk" aanvinken respect tonen voor je werk.
Nog steeds ga ik ervan uit, dat als je commentaar levert, je instaat moet zijn om het zelf beter of mooier te maken, of anders informatie geven, zodat de bouwer meer kennis verkrijgt.
Nu heb ik een vraag:
In je post #206, IMG_5160 laat de monitors zien met aan de onderkant een tandwiel voor de verdraaiing.
Op de foto IMG_5190,laat je de staart/standpijp van de monitor zien in de voedingsleiding. De voedingsleiding heeft een flens en ik verwacht, dat de flens op de staart een "losse" flens is, die d.m.v. een pakking of O-ring een waterdichte doorvoer geeft.

Nu mijn vraag:
Indien mijn aanname correct is. Hoe zorg jij ervoor, dat de doorvoering waterdicht is en minimale wrijving/weerstand om de monitors te kunnen bewegen?
Ik ben benieuwd naar je uitleg.

Achterliggende reden van mijn vraag. Ik zoek nog steeds naar een betere afdichting voor de voedingswater afsluiter van mijn stoomsleepboot.
Voor het niet overmatig belasten van het draadje van @JaFa, verzoek ik Forumleden met aanvullende informatie te reageren op mijn draadje:
https://www.modelbouwforum.nl/threads/modelstoomsleepboot-dockyard-v.253639/page-32

.

Ai Stoompomp, nu ga ik je moeten teleurstellen, inderdaad omdat ik weet dat een O ring of veel weerstand geeft of anders lekt, en zeker in alle geval geen heel lang leven beschoren is, is die flens gewoon nep,

hierin in deze buis loopt een siliconen slang van de befaamde Baxterzakken (infuus) die zijn ID 3 OD 4 en onverwoestbaar, daarnaast extreem flexibel, aan de onderkant van de monitor wordt deze op de as geklemd en met een ijzerdraad winding verzegeld, deze wordt wit geschilderd zodat je er eigenlijk helemaal niets meer van zien vandaar alles mooi in lijn moest staan.

Dit is weeral zo'n oplossing om iets werken te maken zonder dat de techniek te klein moet zijn en te fragiel wordt, elke andere manier zou waarschijnlijk toch lekken.

Sorry voor je te moeten teleurstellen, stoomwerk is mij heden nog een brug te ver.

Hey allemaal,

wat een discussies hier wow, nu even wat dingen rechtzetten en of verduidelijken,
ik heb in het begin inderdaad enkele keren zelfs gevraagd voor wat repliek en interactie, vooral om het topic wat interessant te houden voor mij, het is tenslotte maar mijn 2de boot en ik ben verre van een expert.

Maar ik begrijp dat het voor sommige wat extreem en nogal technologisch kan overkomen, dat is ook helemaal geen probleem denk ik, mocht je iets niet begrijpen dan leggen we het toch gewoon uit.

Anderzijds diegene die mij een beetje kennen weten ondertussen wel dat ik helemaal geen criticaster ben, zeker niet op iemands anders werk, op mijn eigenwerk is dat wat anders.

Ook denk ik dat ik echt wel probeer de mensen verder te helpen in hun bouw perikelen, soms door uitleg soms door wat tekeningen of inzichten, soms zelf door volledige componenten voor hen te bouwen.

Anderzijds kan ik vanuit beroepsmatig gewoonte erg goed met kritiek om en probeer dat eigenlijk altijd wel om te zetten (indien mogelijk) in een update of upgrade aan de bouwwerkzaamheden...

Dus gasten leef jullie uit maar hou het netjes :D.

Maar ik weet ook dat het in het verleden anders was, op sommige andere subfora hier lees ik nog altijd opmerkingen van mannen die alles beter kunnen, wel goed voor hen, laat ons dan maar verder klungelen dat is vaak nog het leukste ook!

Genoeg gezeverd, een update, er is door de lockdown eigenlijk wel heel wat gebeurd, beginnen met het begin.

Tussendoor ben ik begonnen met wat beslag te maken, niet voor taart dat doet mijn wederhelft (bij mij 3kg in 3 weken NIET OK!) maar met alle onderdelen die je aan de cabine hebt hangen, ook heb ik de ganse verschansing in orde gemaakt.

Ik kwam dan tot de conclusie dat de de verlichting wel erg klein is op 1/50, en de gebruikelijke leds van 3mm zijn eigenlijk perfect van vorm maar toch wel wat groot, ze zijn bijna 5 hoog en 3mm in dia, dat zouden dan lampen van 25 op 15cm zijn toch wat groot naar mijn aanvoelen. ik heb dan maar geprobeerd om de LEDs wat kleiner te maken en in de draaibank gestopt ze zijn nu 3mm hoog en nog 2,2 in dia en ja ze werken nog dus Ok!

IMG_5028 by Jan Fabri, on Flickr

Dan heb ik nog een heleboel aan de romp gedaan, de ankerbuizen geplaatst, ik heb deze bewust uit styreen gemaakt omdat ik niet zeker ben dat het anker zal werken over de winch heen, er is best wel een kans dat door het geringe gewicht dit blijft haperen en dan kan ik alsnog makkelijk de ankerbuis doorzagen en het rechtstreeks op de ankerservo zetten (dit is voor latere automatisering) maar eerst zo maar proberen.
Hier zie je ook de verschansing die zo goed als klaar is (ok ik weet het, het is wat troebel ik leer het nooit)

IMG_5059 by Jan Fabri, on Flickr

Vervolgens ben ik verder gegaan met de voor fender, alle bevestiging bouten zijn hier geplaatst als de boot geschilderd is komt hierin een stootrubber.

IMG_5058 by Jan Fabri, on Flickr

Ook tussen de onderste fender en de rubberen stootrand (geen idee hoe deze dingen noemen) zitten alle moeren ingewerkt:

IMG_5053 by Jan Fabri, on Flickr

aan de stuurboord zijden net achter het manschappenverbluif heb ik ook het platform voor de "nieuwe" david, de monoarm van Palfinger gemaakt. Later komt hierop nog een RHIB

IMG_5049 by Jan Fabri, on Flickr

Vervolgens bij de achter fender een variatie op het thema...

IMG_5045 by Jan Fabri, on Flickr

Ook het plafond en de vloer van heet manschappendeel zijn min of meer klaar, op deze foto zie je het begin, de I profielen en bording, ondertussen zijn ook de afwatering buizen geplaatst het geheel ligt nu bij de spuitstand...

IMG_5044 by Jan Fabri, on Flickr

Uiteindelijk is het dit, de romp is klaar voor de volgde GROTE (en voor mij angstaanjagende) stap het spuitwerk.

IMG_5057 by Jan Fabri, on Flickr

Na zo'n 12 lagen, waarom 12 wel zoals gewoonlijk komt je grootste vrees uit, ik spuit alles mooi in Primer, dan had ik RAL verf laten maken, maar tijdens het spuiten van de trusters was ik als licht geïrriteerd door de "dikke" spuit druppels en de enorme hoeveelheid verf er uit die bus kwam.

Ook moet ik zeggen hoewel ik die verf speciaal heb laten maken, en naderhand de RAL kleur toch ook nog eens heb gecheckt ik eigelijk vond dat de verf te bruin is. Gelukkig kent mijn wederhelft alles van kleur en zij onderbouwde mijn bevinding. De RAL verf is te bruin

Uiteindelijk ben ik wat gaan vergelijken met kleuren kaarten enz... Veel zever en gezeur ik heb de verf roder gemaakt!

Doordat ik toch had geprobeerd de dikke stroop verf te spuiten op de romp was het resultaat een ganse avond een lastige heel lastige Jan. Het trok op niets je zag de verf bubbels en door de grote hoeveelheid verf die uit de bus kwam had ik ook nog eens 2 lopers...

Deze 2 lopers heb ik proberen weg te krabben en zo kwam ik met het probleem dat de romp niet meer effen was... Dus spuit plamuur schuren enz. dit lukte niet, dus heb ik de oneffenheid er maar helemaal uitgespoten, Wat betekend: Spuiten schuren, spuiten schuren, spuiten schuren, spuiten schuren, spuiten schuren, spuiten schuren, spuiten schuren enz.

Uit eindelijk na 2 weken spuiten is dit het resultaat:

IMG_5081 by Jan Fabri, on Flickr

Je ziet dat ik nog enkele kleine dingen heb bijgeschuurd deze zijn doffer,

IMG_5083 by Jan Fabri, on Flickr

En een overfly:

Het geheel is vrij strak gespoten al zeg ik het zelf, dit is echt niet mijn sterkste kant maar het is uiteindelijk wel goed gekomen, maar natuurlijk nog niet klaar.

Nu nog wat detaillering, uren en uren heb ik naar fotos zitten kijken hoe en wat dit zijn de uiteindelijke laslijnen:

IMG_5086 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5087 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5088 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5089 by Jan Fabri, on Flickr

IMG_5090 by Jan Fabri, on Flickr

Hierover volgen nog 2 spuit lagen, het afplakken was deze middag ondertussen zit de 2de laag er op, morgen seal ik het met matte vernis.

Maar omdat de tape er nu al 2 weken opzit en er heel wat lagen verf opzitten vrees ik wel wat om deze er af te krijgen zonder de verf te beschadigen, ik had al in gedachte om met een mesjes de verf in te snijden, op de verf naad komt achteraf toch een klein zwart biesje om de naad strak te maken, ik zal het morgen eens bekijken...

Nu stop ik even met de update ik ben ondertussen toch weeral een uur of meer aan het typen en uploaden enz.

De beslag delen komen waarschijnlijk eerstdaags aan bod...

Groeten en tot de volgende.
Jafa.
De RAL kleur die URS gebruikte voor het onderwaterschip was 8012
Groetjes
Arthur

Jafa.
De RAL kleur die URS gebruikte voor het onderwaterschip was 8012
Groetjes
Arthur

Hey Artur, bedankt voor de input, nu hij is uiteindelijk (de onderkant dan toch) gespoten in een kleur die ik min of meer op kleurkaart heb gekozen, aan de hand van foto's, Ik moet zeggen dat heel dat kleurgebeuren niet zo makkelijk is, want de kleur op een groot vlak bij het echte schip komt visueel helemaal anders over dan op een klein schip.

Ik had de originele ral verf laten maken, nu dat was veel en veel te bruin.
Het gene wat er nu op zit is aanzienlijk minder bruin en als ik het vergelijk met de foto's echt wel close, maar ja er zal ook altijd we iets zijn wat niet echt helemaal ok is.
Eerlijk uiteindelijk vind ik het echt wel goed gelukt ik hoop dat het grijze deel net zo goed lukt maar ja.
Ondertussen is de boor meer dan een week aan het drogen, ik denk dat het oplosmiddel wel min of meer vervlogen is. I
k had al een paar keer het probleem dat de verf een deel van de wasi tape lijmresten wat oplosten deze tasten dan de verflaag aan enz...
Vandaar ik het rode nu wat laat uitharden.
In of na het weekend ga ik waarschijnlijk verder met het spuiten van de romp, voor mij is dit eigenlijk de allergrootste klus aan heel het bouwen, ook datgene waar ik absoluut niet sterk in ben.

Laat ons hopen...

Hallo Jan.,
Ik meende al te zien dat je niet de voorgeschreven kleur hebt gebruikt, althans niet in de laatst gespoten versie. Zoals je weet is de originele rode kleur die Boskalis gebruikt RAL 3009. Maar een ieder is natuurlijk vrij om een ander ( mooier..) RAL nummer te gebruiken. Heb het nog wel even nagekeken voor de zekerheid, maar Boskalis schrijft echt RAL 3009 voor. De door jou gekozen kleur misstaat overigens ook beslist niet.

Back