Heel korte update, gewoon omdat ik denk dat dit voor vele misschien een makkelijke oplossing is voor best wel mooie verlichting te krijgen, de verlichting op de Wrestler en haar zusters zijn de typische boot lampen (de hanglampen zeg maar) misschien is het duidelijker met een foto (deze is de boxer in een vorig leven)
DSCF1921 by
Jan Fabri, on Flickr
Er zijn 2 kleuren, tegenwoordig de volledig witte, en de rode, deze laatste zijn de noodverlichting die op batterij (24V) staan.
Nu op schaal 1/50 is dit niet echt makkelijk om ze zo klein te maken.
Hoe heb ik dit gedaan, ik heb de normale 3mm leds genomen (warm wit) deze ongeveer 1,5mm afgeschuurd en wat dunner gedraaid ongeveer 0,5mm dunner.
Daarna de beentjes geplooid en een druppel epoxi er mooi opgezet dikke epoxi met veel viscositeit en trage droogtijd deze maak van zichzelf een mooie bubbel. dit was het resultaat:
IMG_5310 by
Jan Fabri, on Flickr
Na het spuiten krijg je een heel mooi strak bol armatuur waaronder het hangend glas zit het is echt heel heel heel erg strak, maar niet makkelijk te fotograferen waarschijnlijk is dat laatste niet een van mijn sterke kanten heb ik ondervonden.
Dit is wat ik bedoel:
IMG_5316 by
Jan Fabri, on Flickr
En in closeup, deze lampjes zijn maar 2,5mm dik dus naar mijn gevoel heel mooi gelukt!
IMG_5317 by
Jan Fabri, on Flickr
Daarnaast ben ik druk bezig decals aan te brengen op het achterverblijf:
IMG_5311 by
Jan Fabri, on Flickr
IMG_5313 by
Jan Fabri, on Flickr
IMG_5312 by
Jan Fabri, on Flickr
Uiteindelijk geeft het wel een mooi resultaat.
Morgen misschien nog wat foto's voor het geheel vernist wordt, anders zal het met vernis zijn. Dan is het achterverbijf klaar op het dek na.
Dit ga ik doen nadat de volledige romp, dus het dek op de romp bedoel ik dan is gespoten. Eigenlijk is de romp dan zo goed als af ik wacht enkel nog op ketting...
Tot...