@Ronny, hey dat geluid horen gaat wel meevallen denk ik, ik heb 2x 3W speakers gezet, en eerlijk open moeten die toch niet.
Ik begrijp je opmerking van het geluid dat dat voor sommige weinig toevoegt, nu dan had ik ook geen volledig werkende winch moeten maken, die gaat nooit met 3 trommels worden gebruikt, De tuggerwinches zijn ook gewoon nutteloos, om dan nog maar van die FORKs te zwijgen nooit ga ik daar echt een ketting mee kunnen klemmen he.
Die boot zit vol met dingen die totaal nutteloos zijn.
Ook de afwerking van de lasnaden, alle schroefbouten en ik kan nog wel wat lijnen verder gaan.
Maar voor mij maakt DAT nu net het verschil, er zijn modelboten en er zijn modelboten, ik vel nooit een oordeel over andermans werk maar mijn werk moet zijn zoals in het echt of zo goed mogelijk anders doe ik het gewoon niet.
Kijk even de opmerking van klaas, ik ken dat gevoel dat die motor zo moet lopen, met dat kleppengeratel op die juiste moment... 99% van de bouwers geeft daar geen moer om, voor mij maakt dat het model subliem.
Ik heb ondertussen 2 volle weken geluiden gemaakt bewerkt geknipt ontruisd enz...
Veel werk en waarom, wel omdat het kan zeker?
Ik de 2 generatoren die in de echte boot zitten, deze maken de typische zoemende achtergrond "noise" de start en stops van de motoren (ABC), de toerentallen zitten nog niet helemaal ok, een aantal werk alarmen, en de winch alarmen, in de praktijk worden deze blijkbaar nooit gebruikt maar voor de veiligheids keuring zijn ze noodzakelijk zo blijkt...
Zoals je in de vorige post kon zien werkte mijn anker winches ook wel ok, toch heb ik ze aangepast nu zijn ze nog iets beter (ook een andere forumer had daar een ander zicht op).
Hopelijk komt dat geluid nu nog goed in orde dan zien we wel...
Ik wil gewoon een boot afleveren zonder compromis, want altijd denk je dan pfff.
@herby, vanmiddag is ze aangekomen, ze is niet slecht maar ook niet WOW, ik heb het gevoel dat de schakels te lang zijn voor de breedte die ze hebben, zwart maken is een eitje, waarvoor heeeeeeeeeeeeeel veel dank! (Btw de kraan is nog steeds niet op het verslag te zien... ik loop hier achter op de werkelijkheid ;-)
Of ik de ketting ga gebruiken daar ben ik dus nog niet uit, eerlijk vind ik hem niet mooier dan de stainless die erop ligt maar misschien is ze iets realistischer.
Ik kom hier nog op terug, vandaag al een ganse dag bezig met die ankerwinch en ik ben nog geen stap verder eigenlijk...
Ik hoop in het weekend of tegen het einde daarvan alles, ja alles op orde te hebben, en dat is nog wel wat werk!