Dank jullie wel voor het meedenken en lezen! We gaan weer wat verder want ik moet eerst eens wat op de wielen zetten voor ik echt kan zien wat ik nu heb.
De gooseneck is uit de printer gekomen in 2 delen. De versie 1 had 4 delen.
Op zich heeft de ontwerper er echt werk van gemaakt. Beide delen schuiven als het ware in elkaar en door de overlappen en de boutjes er doorheen zet alles zich tegen elkaar vast. Die ontwerper heeft vast goed opgelet met de cursus 3D tekenen!
op de laatste foto het koppelstuk ook gemonteerd. De voorgeprinte ruimte voor de moeren was echter verkeerd van vorm of bedacht voor vierkante moeren die ik niet heb. Ik heb het geheel doorgeboord en met M3 draadeind een doorlopende "bout" gemaakt. Had echter niet meer voldoende draadeind voor 2 stuks....na 2x verkeerd meten....zucht.
Dan even verder met de achterkant. Daar moesten nog 2 dwarsverbindingen komen. Daar is ook een printbestand van maar jullie hebben toch ook wel van zulke doosjes/bakken?
Deze dieplader is ontworpen om samen met een Tamiya Flatbed omgebouwd te worden naar dieplader.
Vandaar dat deze tamiya delen ook perfect passen!
Na wat verder zoeken in doosjes en bakjes kwam ik tot de ontdekking dat ik toch niet alles had voor een complete wielophanging. Erger nog ik heb niet eens genoeg velgen/banden. Ook dat is allemaal printend op te lossen maar eerst eens morgen op de ruilbeurs in Hengelo (OV) kijken.
Het geheel blijft tot nog toe wel flex houden. Dat zit met name in het achterframe en in het bed. Zelfs een 3mm alu plaat flext nog behoorlijk. Ik zal met het bed ook nog wat denkwerk verrichten om dat op te bouwen zodat er verlichting in kan en de kabels naar de achterlichten erdoor lopen.
Of ik er ook een Beier module in ga bouwen weet ik nog niet. Allereerst waar laat ik de SM IR 16 dan? en de lipo? Dan moet ik er al kistjes op gaan bouwen. Allemaal latere zorg want eerst moet ie rijtechnisch in orde en mijn bagger kunnen dragen. Daarna zien we verder.
See ya