Excuses zijn nergens voor nodig, foute quote is snel gemaakt
Met het gevaar op een metadiscussie;
We hebben het over betrouwbaarheid van zenders en ontvangers. Software is daar tegenwoordig een integraal onderdeel van. Als die betrouwbaarheid van het spul zo hoog in het vaandel staat dan moet je geen firmware van een externe gaan uploaden. Een kleine revisie/wijziging van een ontvanger of zender kan dan al roet in het eten gooien. Of misschien werden voor de D8 ontvangers wel kreupele chips gebruikt die niet geschikt waren voor de brandbreedte die D16 nodig heeft. Merk je niet meteen maar pas in volle vlucht als er veel data tegelijk verwerkt moet worden of als de ontvanger wat warmer wordt.
Tuurlijk, het kan spijkers op laag water zoeken genoemd worden, dat ben ik met je eens. Maar niet onmogelijk in hardware-land. (eigenlijk vrij normaal, zeker in processoren/socs, mislukte chips worden verkocht als type/spec waar ze wel geschikt voor zijn)
Laat ik de vraag anders stellen als voorbeeld; zou je zomaar een firmware van een forum op je telefoon zetten en dan nog blij telebankieren? Of een handige firmware via een forum op je alarmsysteem? Je weet niet wat je in huis haalt en moet je daar bewust van zijn. Net zoals bij het vertrouwen in de eerste FrSky of Radiomaster gaat de wet van de grote aantallen gelden. Als er veel tevreden gebruikers zijn zal het wel goed zijn en heb je dus automatisch vertrouwen. Dat geldt ook voor een firmware van een forum. Zijn er nog niet zoveel tevreden gebruikers? Dan moet je goed weten dát je een risico neemt en dat dus ook bewust doen. Daar wil ik lezers van doordringen.