Lol, ik ken persoonlijk iemand die van Spektrum overschakelde naar Frsky vanwege de vele software updates bij Spektrum (die zelfs niet altijd werkten...en dan moest ik gaan helpen om de boel proberen terug te draaien)klinkt lullig.. maar ik hou er van als mijn zender "gewoon" werkt..
en er dus geen gepiel met vele softwareupdates of software van externen nodig is, om de boel te laten doen waar ik hem voor had gekocht...
merken waarbij dat nodig is, vallen voor mij meteen af.
hoe duur of goedkoop het ook is.
is frsky dan blijkbaar "te" goedkoop, als ze blijkbaar het hoofddoel van een zenderset niet kunnen garanderen?
Die moest dan vaststellen, quasi computer analfabeet te zijn, dat OpenTX veel logischer is en veel minder tijd kostte om het te leren dan gedacht. Sommige zaken bleken op Opentx ook nog eens eenvoudiger te implementeren dan bij Spektrum. Go figure.
Zoals ik zei, het hangt allemaal af van wat je gewoon bent, en daarom stoort het mij dat men als men over OpenTX begint, steeds begint met dat cliché van "veel te moeilijk". Voor mij is Futaba, Spektrum, Graupner "moeilijk".
En ik vlieg al sinds mijn eerste Taranis met de originele firmware, en heb geen enkele intentie om dat te veranderen omdat ik geen nood heb aan andere. Als ik ooit de firmware verander, zal het zijn om naar het Access protocol over te stappen, als ik voldoende positive ervaringen hierover lees en hoor. Je moet geen problemen gaan zoeken waar ze niet zijn.
Mijn Taranis en Horus "werken gewoon"