Van het gas af?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Baggeraar, 30 jan 2018.

1. GJVO

GJVO Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Ja, ik ben al uitgenodigd in Dreis-Bruck om te komen vliegen.
    Daar vlogen we ook met de ACK in het pinksterweekend als we in Dockweiler op de camping stonden.
    Ik heb een helling achter mijn huis en rondom het dorp zijn er genoeg hellingen dus om te hellingvliegen hoef ik niet ver.

Daar in die dorpen stoken ze allemaal hout of pellets, hout genoeg, dat hoef je niet te kopen.
    Maar voor electra moeten alle (relatief schoon en beheersbaar afval) kerncentrales sluiten en gaan ze nieuwe maanlandschappen aanleggen door bruinkoolwinning.
    En overstappen op gas word daar zwaar gesubsidieerd, terwijl we hier in NL gestraft worden en van het gas af moeten.
    Hoezo 1 Europa?
    Maar voor mij gaat het niet om het milieu maar om de centen, dus dan is een zonnepaneel de goedkoopste oplossing.

Bertus, ik heb even verder gezocht en er is een zwitsers bedrijf die bruine panelen maakt.
    ISSOL Suisse
    Maar dat levert minder op, 120 Wp per m2.
    We moeten wel flink kunnen stoken he...
    Op de hobbyzolder gaat een frees overuren draaien denk ik, alhoewel ik die eerst nog moet bouwen, onderdelen zijn al besteld.

Oh, nog even een linkje naar het bedrijf die alles doet met electrische verwarming, dus ook zonnecollectoren, doorstromers, warmtepompen, buffervaten en electrische CV.
    Ze leveren ook naar Nederland, vandaag is hij wat aan het afleveren in Spakenburg.
    En alles is echt veel goedkoper dan in Nederland.
    https://www.heizung-solar24.de/index.php

GJ

Laatst bewerkt: 26 okt 2019
  2. Bertus

Bertus Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Vanaf 2023 gaan we helaas langzaam afbouwen met het salderen.
    Vanaf dan zal de warmte pomp niet meer rendabel zijn, of het gas moet veel duurder gaan worden.
    Gelukkig heb ik mijn investering er dan uit.
    Maar het gaat me netto wel zo'n 600 euro per jaar kosten verwacht ik.
    Als er vanaf nu geen warmtepompen en zonnepanelen meer worden gekocht draaien ze het hopelijk weer terug.

3. piet

piet

Lid geworden:
    29 jul 2004
    Het zal wel aan mij liggen, maar wat heeft deze topic met modelbouw te maken?
    Groet Piet

4. hobbyist

hobbyist Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Het topic staat in de Non-Modelbouwkroeg daar kunnen en worden niet modelbouw zaken in besproken.

5. glasbloazer

glasbloazer

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Verwarm al enkele jaren mijn woning voor 50% met lucht lucht warmtepomp (airco).
    Als de huidige maatregelen doorgaan zit ik er in de zomermaanden koeltjes bij.

Deel Deze Pagina