Afgelopen weekend zijn de accu’s binnen gekomen. Bij het openen van de doos schrok ik toch wel even. Gif groene.. Stickpacks..
Goed niet getreurd toch aan de slag. En lading Battery Barr’s, en solderen maar. In mijn Tamiya TB Evolution 5 wil ik namelijk wel Saddle Packs rijden. Iets wat ik al jaren doe. Jammer genoeg als je alle cellen los sneed sloot het krimpkous niet overal meer aan. Als ik dat geheel in de auto zou plaatsen heb ik een grote kortsluiting bom.
Ik heb dus Krimpkous besteld in de juiste maat, dat is op heden nog niet binnen. Maar ik kon niet wachten, en heb dus 1 pakket in elkaar gesoldeerd en gewoon afgeplakt met tape.
Bij het laden van het pakket ging er “maar” 3300 in. Goed het kan misschien al voor geladen zijn, zodat ze onder het distribueren niet kapot-leeglopen.
De eerste bestemming om te rijden was voor mij RC-Indoor Gronigen. De baan is daar vernieuwd en ik heb daar altijd graag gereden.
Ik ben begonnen met een IB4200 pakket en een 19T motor. Dit ging goed, en de tijden logen er niet om. Zonder ook maar iets aan de auto te veranderen ben ik daarna op een Vapex 4300 gaan rijden. Ik geloofde mijn ogen niet. Voor het gevoel was er vrijwel geen verschil met de IB’s.
Na het rijden gaf mijn zender aan dat ik ruim anderhalve minuut langer gereden had dan met de IB. Wouw dat had ik niet verwacht. De spanning, en agressiviteit waren vrijwel gelijk met de IB’s. misschien een fractie minder. Ik stond te ontzettend versteld van de prestatie van deze cellen. Zeker met het grove prijsverschil.
Over de cellen kan ik een korte conclusie schrijven: WOUW!