Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
lance03 zei:even een vraagje aan Robert K
in het begin van dit topic was je gematigd ethausiast over de vapex.
de punch was er snel uit maar hij had een verschrikkelijken lange duur.
is dit met de nieuwe cellen veranderd, oftewel zijn ze nu qua punch te vergelijken met bv. een gp of een sanyo?
Sander
03-09-2006
Vandaag vroeg opgestaand om de baan in Ede (M.M.H.) Weer eens op te zoeken. Een krap baantje, waar je aardig door moet sturen. 27T gaat er al hard, en is al lastig op de baan te houden. Velen hielden het daar dan ook bij. Zelf wilde ik de Evo 5 al een tijd met Modified testen, gewoon voelen hoe dat gaat. Na dat ik eerst even kort de baan weer onder de knie had gekregen met een 27T en een mooie set-up gefabriceerd had (die trouwens heel snel gevonden was) wilde ik toch 12T gaan. Zo gezegd zo gedaan. Wat gaat dat oerend hard op zijn ontzettend krap baantje.
Des al niet te min ging het wel goed!. De Evo 5 rolt als een gek. En dat met een spool er in. Waarom heb ik gekozen voor een spool. Er zitten 2 rechte stukken in, die eindigen met een hairpin. In mijn opinie ben je dus sneller door te remmen, dan door te rollen met een one-way. Zo zijn er nog meerdere punten waarbij een spool in mijn ogen voordeel heeft op Ede. Wel vondt ik de auto iets zenuwachtiger van een spool worden.
De spool heeft zich zelf bewezen rond uit zwak te zijn. De output's zijn beschremd doormiddel van een metalen ring. Maar dan nog versplinteren ze gewoon... Ik heb dus 3 output's gemolt van mijn Spool. Jammer ik had hiervan de kwaliteit iets beter verwacht. Eens kijken of er niet een aluminium versie te vinden is, om dan "shaft blades" te gebruiken zoals achter zit.
De auto zelf hield zich super met 12T. totaal geen torque steer (en dat met een verplaatsing van 6.88 en een 0 graden vertimde motor. Toch aardig wat koppel in de auto, maar geen torque steer.
Op een gegeven moment was mijn spool stuk en was ik verplicht one-way te rijden. Ging niet verkeerd, ik miste alleen ontzettend mijn rem, en stuurde daardoor nog wel eens een bochtje voorbij .
Dat eenmaal weer onder de knie begon de auto toch ontzettende herrie te maken. Ja hoor, ik had weer eens een 64DP spur gestript. De 2de die dag. Het waren originele Tamiya spur's dus ik weet niet of me dat met een ander merk (robitronic) ook gaat gebeuren. Vervelend. Opvallend was wel, dat het strippen van 3 tanden gebeurde na een stuur fout (en een kleine tik) van mijzelf. Misschien te veel flex in de auto, waardoor het geheel verschuift?
De laatste ronde maakte de auto wederom herrie. Ditmaal is het me (eindelijk) gelukt om een bevel gear te slopen
Ik heb me die auto toch behoorlijk op zijn staart getrapt vandaag. en ontzettend veel accu's gereden. Ik ben over het algemeen ontzettend tevreden met de auto. Super!. Nu snap ik ook wel dat er met zo veel vermogen en zo'n klein baantje het ook onmogelijk is om alles heel te houden. Maar goed de auto reageerde goed op het vermogen (de spool wat minder).
Al met al een gezellige top dag! Op naar de wintercup!
Groet Robert
O, en florian bedankt voor de pittowel
bono zei:dacht dat dit voor de levensduur en capaciteit van de accu's beter was? verkeerd begrepen?