Of er moeten kundige mensen in Flevoland wonen die eens naar de afstelling willen kijken dat zou natuurlijk ook mooi zijn.
Groeten Norwin
Als je me je emailadres pb't. Ik heb nog steeds de officiële documentatie van Stuart op de schijf staan met de timing voorschriften. Kan ik je zo toesturen want op de site van Stuart staan ze niet meer namelijk.
Anders ben je welkom in Hillegom hoor. Is wel geen Flevoland maar iets meer dan 3 kwartiertjes rijden moet te doen zijn toch?
Ik had je filmpje al eerder gezien hoor Frederik, netjes gemaakt! Maar heb je bij het filmpje het gas ook vol open staan? Ik zie jouw druk toch ook zo'n 5 psi (schatting) teruglopen bij het openen.
Ik houdt het bij wat het nu is. Mooi compact en ja misschien ontsnapt er te veel stoom bij het openen.
Ik zie het als een veiligheid en niet als een regeling.
Uitgaande van wat ik gisteren bij de testrun heb gezien denk ik dat ik op 40 psi meer dan genoeg kracht uit de machine kan halen voor een 100 mm vierblads schroef. Dus dan blijft de veiligheid gewoon dicht.
De stoomfluit is inderdaad van Regner en er is inderdaad veel condens aanwezig bij het " fluiten" . Op perslucht doet de fluit het overigens prima vanaf 25 psi. Misschien dat isolatie om de leiding helpt zoals Frederik al eerder aangaf. Gisteren heb ik de fluit ook wat langer aangeblazen (20 seconden ongeveer) en ook dat hielp niet echt.
Er is natuurlijk ook nog niet zo heel veel op te maken uit 10 minuten proefdraaien.
Ondertussen is ook het dek weer aangebracht in de basisvorm en is de schoonwatertank in het vooronder aangebracht.
Het dek wordt nog voorzien van een afwerking met fineerhout, dan ziet het er een stuk sjieker uit straks dan nu het geval is.
Hier de voedingswatertank, gemaakt van een stuk 110 mm pvc buis. Er gaat ongeveer een liter in.
Het gele flensje is de aansluiting voor naar de pomp toe, zie je straks niet meer dus vandaar dat die van PVC is. Het messing is even op
En de vulopening in het voordek, daar komt nog een mooi afsluitbaar deksel van messing op in de toekomst.
Was gisteren ook al zo trouwens maar ik vond het filmpje belangrijker
Als laatste nog wat details van de spanbanden en een scherpe foto van het geheel.