Verslag van de Willem barentsz van Kolderstok schaal 1:50

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door pietsan, 25 nov 2020.

  1. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.209
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Vrijdag gaat waarschijnlijk niet lukken, omdat dit 1e kerstdag is, maar morgen (donderdag 24 dec.) komt mijn huisarts bij mij langs, dus hopelijk heeft zij al nieuws over de uitslag en anders word het na de kerst.
     
  2. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.209
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Het verslag van de Willem Barentsz blijft nog een paar weken in de wacht, helaas. Mijn huisarts is zojuist geweest met de uitslag van de mri en het blijkt een slijtage probleem te zijn vergelijkbaar met de slijtage in de lendenwervels. Hierdoor is er een vernauwing ontstaan in één van de zenuw kanaaltjes waardoor er dus een zenuw die naar de linkerarm loopt in de verdrukking zit hetgeen dus de pijn klachten geeft in mijn nek, schouder en arm. Een operatie zit er waarschijnlijk niet in omdat dit aanzienlijk linker is dan een operatie in de rug omdat door het zelfde kanaaltje ook de zenuwen lopen die de ademhaling aan sturen. De pijn word daarom behandeld op de pijnpoli in het ziekenhuis. Daar i.v.m. corona en de feestdagen er een wachttijd is ontstaan van zo'n 3 maanden, kan ik daar ondanks de spoed niet eerder terecht dan 14 januari (dankzij mijn huisarts), Dus ik zal het nog 3 weken moeten uitzingen met de pijnstillers.
    Ik hoop dan ook half januari verder te gaan met het verslag en het bouwen van het model.
     
  3. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Nou Piet, het is heftig nieuws wat ook enigzins geruststellend is. Je zult ook wel benieuwd geweest zijn, wat er zoal uit de scan zou komen. Hiermee bagatelliseer ik je klachten overigens niet hoor. En dan ook absoluut niet! En ik hoop dat het straks weer beter mag gaan met je. Voor nu wens ik je voor komende tijd sterkte en neem je rust!
    Hoe vervelend het ook allemaal is
     
    pietsan vindt dit leuk.
  4. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.209
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Dank je wel Hans, er is in ieder geval een stuk duidelijkheid en ik heb al meer 'zwarte sneeuw' gezien, dus sukkelen we er wel weer doorheen.
    Fijne feestdagen voor jou en je familie.
     
  5. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.197
    Locatie:
    Leeuwarden
    Veel sterkte de komende tijd Piet, ik hoop dat de pijn poli je uit de "zwarte sneeuw" krijgt, zodat je weer wat aan je hobby kunt doen.
    En het belangrijkste natuurlijk dat die pijn draaglijk wordt
     
    pietsan vindt dit leuk.
  6. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Sterkte en beterschap Piet!
     
    pietsan vindt dit leuk.
  7. P Voogt

    P Voogt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 mei 2020
    Berichten:
    2.034
    Locatie:
    Woudrichem
    Heel veel beterschap Piet. Hopelijk vinden ze voor jou een passende behandeling / verlichting van de pijn.
    Gr. Peter
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2020
    pietsan vindt dit leuk.
  8. freekt

    freekt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Berichten:
    1.325
    Locatie:
    Den Haag
    Sterkte Piet. Geen fijn nieuws, wel duidelijkheid zoals je zegt. Je moet het ermee doen, heel lastig lijkt me. Hopelijk zijn ze niet zo zuinig met pijnstillers.
     
    pietsan vindt dit leuk.
  9. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Gewoon rustig aan. Sterkte Piet.
     
    pietsan en Herby63 vinden dit leuk.
  10. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    Sterkte piet
     
    pietsan vindt dit leuk.
  11. Nou Piet dit is inderdaad heftig nieuws (zoals Hans al zei) maar inderdaad er is ook duidelijkheid. Ik hoop voor je dat de pijnpoli je pijn probleem kan minimaliseren of beter nog weg kan nemen zodat je weer je bezigheden op kunt pakken.
    Voor alsnog is rust geboden hoe moeilijk het ook voor je is, doe rustig aan!. Sterkte !
     
    pietsan vindt dit leuk.
  12. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.784
    Locatie:
    Ittervoort
    Sterkte Piet
     
    pietsan vindt dit leuk.
  13. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.209
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Bedankt mannen, voor de steun en betrokkenheid, dat doet goed :thumbsup:
     
    Pingu57 vindt dit leuk.
  14. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.723
    Locatie:
    Tilburg
    Nu ze weten wat het is kan je weer naar het herstel uit gaan zien Piet, dus hopelijk gaat het herstel strakjes voortvarend :thumbsup::thumbsup:
     
    pietsan vindt dit leuk.
  15. Hoosterw

    Hoosterw

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    2.920
    Locatie:
    Nuenen
    Wat later..., maar toch sterkte Piet. piepende en krakende wagens lopen het langst heb ik ooit eens gehoord.
     
    pietsan en Herby63 vinden dit leuk.
  16. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.434
    Locatie:
    Helena Geertje
    Tja, wat kan ik hier nog aan toevoegen? Sterkte Piet
     
    pietsan vindt dit leuk.
  17. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.209
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Klein beetje aan modelbouw gedaan vandaag (het bloed kruipt nu eenmaal waar het niet gaan kan:rolleyes:). Ik heb mijn stoel die in allerlei standen verstelbaar is wat lager gezet zodat mijn hoofd redelijk recht blijft tijdens het bouwen en zodoende is een klein uurtje bouwen wel te doen.

    Enkele latten voor de bakboord kant voorbereid en de 1e gang naar boven vanaf de basis lat kan er nu op. Ik doe de latten die wat moeilijker gaan in twee delen, puur omdat ik dat iets makkelijker vind en je meer tijd hebt om het 'stugge' notenhout te verlijmen, op de foto de latten onder het model voor bakboord en het 1e deel rond de boeg naar boven is verlijmd en zit in de pinnen en klemmen,
    JPG_1025_5963_bewerkt-1.jpg

    Bij het 1e stukje bij de boeg moet de lat bijna haaks worden gebogen, door de lat iets verder te buigen dan de boeg krijg je na het verlijmen een mooie ronding, te zien op onderstaande foto bij de gele pijlen,
    JPG_1030_5966_bewerkt-1.jpg
    de lat sluit nu mooi aan tegen de vorige zonder knik of andere onregelmatigheden,
    JPG_1028_5965_bewerkt-1.jpg
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2020
    Gerko511, P Voogt, janzwart en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Voorzichtig ! ;) Piet
     
  19. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.197
    Locatie:
    Leeuwarden
    Kijk eens aan, dat is weer een mooie tip voor de beginner, en dat sluit inderdaad weer bijzonder strak aan.:):)
     
    pietsan vindt dit leuk.
  20. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.209
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik ben super voorzichtig Henk en forceer niets, want daar zou ik alleen maar last van hebben. Ik heb gewoon een uurtje geprobeerd omdat ik het niets doen meer dan zat ben en dat is wel te doen. Ik heb net de achterkant van de lat verlijmd na een pauze van 2 uur.
     
    P Voogt vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina