De volgende twee latten vanaf de kiel zitten in de klemmen, nadat ze in vorm waren gebracht en een uurtje in het water hadden gelegen. Na goed drogen kunnen deze latten worden verlijmd,
De laatste twee latten aan de bovenkant van 6 mm zijn in vorm gebracht en verlijmd, op de foto is dit de onderste lat aan bakboord. Het lijkt omdat de foto twee-dimensionaal is dat er een golvend patroon in de gangen zit, maar dit komt omdat de romp bij de gele pijlen dikker is en bij de witte smaller. In werkelijkheid zit er gewoon een zeeg in,
De laatste lat aan de bovenkant van 6 mm is aangepast bij de boeg omdat ik hier niet goed uit ga komen, dit komt omdat ik toch zoals ik dacht verkeerd ben begonnen met de 1e basis lat, waardoor ik nu te hoog bij de voorsteven ga uitkomen als ik de bouwbeschrijving precies blijf volgen. Eerder in dit verslag heb ik dat vermoeden reeds kenbaar gemaakt.
Dus zit er niets anders op dan de laatste latten aan te passen, omdat alles er weer afslopen voor mij géén optie is. Dus die 1e lat is toch wel behoorlijk belangrijk....
Ik vind het geen probleem, maar hou er rekening mee wanneer je dit model ook gaat bouwen! Te zien op onderstaande foto is dat de lat sterk verjongt (rode pijltjes) is en eindigt bij het verticale lijntje i.p.v. bij de steven;
Er komen nu nog 3 latten van 4 mm bij en één van 2x3 mm, waarbij de 3 latten van 4 mm alle drie verjongt moeten worden om goed uit te komen. Eén en ander is nodig omdat de gangen bij de boeg allemaal te veel omhoog staan, dus eigenlijk wat teveel zeeg. De gangen bij het middenschip en achterschip lopen wel correct, dus daar hoeft niets te worden aangepast.