F
Flying Scotsman
Guest
Is puur bezorgdheid 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ok Henk, dat snap ik wel hoor en is goed om te lezenIs puur bezorgdheid![]()
Kalm aan dan breekt het lijntje niet, zegt men dan Piet, ik hoop voor jou dat het over een tijdje weer een stuk voortvarender gaat en ook kan....na ruim een maand (al) 3 gangen aan st.boord![]()
Ik ga er zeker niet over twisten, feit is dat ik niet graag mijn latten geforceerd aanbreng, zie pagina 5 post 82...We kunnen er natuurlijk nog een twistpunt van maken of je niet vroeg komt met het maken van de insteker![]()
De 17e eeuwse Hollandse schepen waren inderdaad behoorlijk gezeegd (is dat goed Nederlands?) en dat is met een rechte modelbouwplank ook lastiger te realiseren.Het buigen valt eerlijk gezegd niet mee, i.v.m. de zeeg die misschien zelfs wel iets te groot is op mijn model, alhoewel ik daar niet helemaal zeker van ben...
Eigenlijk bedoel ik hier specifiek mijn eigen model dat ik misschien net iets teveel zeeg heb gegeven, het lijkt alsof de foto's in de bouwbeschrijving net iets minder hebben. Dat zou dan betekenen dat ik niet helemaal goed uit ga komen, maar als dat zo is dan pas ik er wel een mouw aan. Of denk je dat het wel kan zo @*Hans* ?De 17e eeuwse Hollandse schepen waren inderdaad behoorlijk gezeegd (is dat goed Nederlands?) en dat is met een rechte modelbouwplank ook lastiger te realiseren.
In het echt waren deze planken ook niet recht maar zat er al een bepaalde kromming in.
In hoeverre het op het model helemaal juist is blijft een beetje giswerk.
Is voor mij voldoende Hans, als het echt teveel was dan had je het wel gezien.Dat blijft lastig inschatten van foto's, maar ik heb niet het idee dat het teveel is.