Stephan Kertész
Forum veteraan
Dan is er niks aan de hand. Komt misschien ook door dat potlood lijntje op het spant dat het iets vertekend
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gisteren heb ik vier huidgangen voorbereid om te verlijmen en daar houdt het alweer mee op, veel langer dan een uurtje aan het model werken zit er op het moment niet in. Dat geeft me wel wat tijd om eens een andere techniek toe te passen dan de plankenbuiger. Daar het notenhout vrij stug is en niet alleen in de dikte, maar ook enigszins in de breedte moet worden gebogen leg ik de latten ruim een uur in het water zodat ze goed nat en een beetje doorweekt worden. Hierdoor word het hout een heel stuk soepeler en dus ook een stuk makkelijker om het in de juiste vorm te manipuleren. Dan pin ik de latten op de spanten en laat ze drogen waarna de vorm er in blijft.
Bekijk bijlage 408381
De middelste lat is de 1e lat van 1x4 mm, daarboven 1x6 mm waar verder niets aan gedaan is, hiervan moet het stukje bij de boeg nog slechts worden gebogen met de plankenbuiger en de lat er onder (ook 1x6 mm) is bij de boeg een beetje verjongt tot ong. 4 mm. Te zien is bij het achterschip dat er boven de onderste lat eigenlijk al een kleine insteker nodig is, alhoewel er niet veel voor nodig is om de lat te laten aansluiten, dus dat bekijk ik nog even... de latten zit nog slechts vast gepind en dus dry-fit aan de spanten, vanmiddag proberen om ze te verlijmen.
Ik heb wel pijnstillers, een synthetisch opiaat, maar daar ben ik erg voorzichtig mee omdat ik eigenlijk pas ben hersteld van een opiaten verslaving voor de rugpijn. Er volgt binnenkort nog een mri-scan omdat er toch twijfels zijn over de oorzaak van mijn pijn en het goed mogelijk is dat het toch een nekwervel is waardoor er een zenuw in de verdrukking zit. Maar gezien dat corona belangrijker schijnt te zijn dan andere onderzoeken, gaat het allemaal niet zo snel![]()
Dank voor je reactie Mees, het probleem zit echter niet in de rug deze keer, maar in de nek.Rug, pfffff
Mijn lieftallige huisgenote heeft een dubbele hernia en een verschoven wervel. Is in 'normale (niet corona) situatie' over ca 8 maanden aan de beurt voor een operatie.
Sterkte Piet, niet de fijnste plek voor pijn..
Dank je Peter, ik heb gisteren bericht gehad van het ziekenhuis dat de mri pas kan op woensdag 23 dec. Er is nog een alternatief in Sluis, waar het waarschijnlijk een stuk sneller kan, dat hoor ik morgen van mijn huisarts.Ik hoop voor je dat die MRI snel komt Piet, dan weet je tenminste meer, en kan er misschien wat aan gedaan worden.
In elk geval sterkte gewenst.