Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ga zo ook nog even een poging wagen bij Jonkje op zijn "supersecret vlieglocatie"....

Verwarmde zendertent: check
Verwarmde accukoffer: check
Extra kleding: check
Koffie.... euh.... check

Good to go!

Groet, Bert

Hier net ook weer 2 lipo's leeg gevlogen.
Bij de eerste lipo had ik de 'onboard camera' er weer onder want ik dacht dat het wel een heel mooi gezicht zou zijn. Ik was nog maar net opgestegen en hij viel er al onderuit dus ik moet m'n opstelling even aanpassen:)

(Het is een sport camera dus kan vrijwel over al tegen)

Was heel mooi weer om te vliegen!
Ook ging ik soms heel laag boven de sneeuw vliegen op het weiland en dan in 1x vol pitch geven. De heli schoot dan omhoog en de sneeuw die omhoog kwam was een geweldig gezicht! Was wel -18 maar mn vingers bleven warm door de zon.

Vanmiddag met Brutus toch even wezen vliegen op mijn vaste wildvlieg stek. Helaas bleef zijn B0-105 met een maingear probleem aan de grond en mijn MD-500 heeft alle geposeerd voor de camera. Zelf nog even ruim 10 min met de Schweizer rond geprutteld. Blijft een leuk ding! Helaas geen stuifwolken sneeuw bij het opstijgen... :(

Temperatuur was redelijk aangenaam in de zon en vooral lekker warme handen in de nieuwe zendertent! Heerlijk, wat een aankoop :D

Tot slot nog even 2 sfeerplaatjes:

Kort maar krachtig en vooral weer gezellig Bert!

Ja, was gezellig. Maar ik snap er geen reet van dat ik hem afgelpen donderdag 2 LiPo's leeggevlogen heb in de zaal (probleemloos) en op de plank gezet heb, en nu van het ene moment op het andere een afgeknaagd maingear had....

En het is al zo'n kloteding om aan te sleutelen....

Nou ja, het is niet anders, de komende 5 weken kan ik toch niet vliegen, dus....

Maar je Schweizer vliegt echt prachtig!

Groet, Bert

t is dan wel geen heli, maar toch. :)

ondanks de kou het veld op voor de maiden van m'n extra 300:
full

full

full

het kistje lijkt wel sneeuwproof te zijn :D
ondanks een paar keer ''sneeuwhappen'', vliegt het zonder problemen verder.

@brutus: jammer dat je BO het liet afweten, het zou een mooi gezicht zijn geweest boven de sneeuw ;)

groet,
tomos19

Laatst bewerkt door een moderator:
Wij wachten :D

Mijn probleem met voorwaartse flips is dus werkelijk doordat de toeren in kakken. Een 12t pinion en 90% gascurve zou het probleem moeten oplossen..
Heb er met iemand vanop de club over gesproken ;)

En het eerste van de 2 filmpjes, deze is kort volgende word wat langer. Op het moment van deze vlucht was het -13, eigenlijk te koud maar ik moest en zou even proberen :) die handschoenen gebruik ik voor het kitesurfen normaal, gewone surfhandschoenen zijn het en ik heb de hele dag geen koude handen gehad! Omdat ze relatief dun zijn en goed strak zitten kon ik het vliegtuig er goed mee besturen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Positief: fantastische beeldkwaliteit!

Negatief: opnamen vanuit de lucht zijn domweg verboden, niks meer, niks minder. Zolang er geen "tape meeloopt" niks aan de hand, maar zodra je de beelden vastlegt, is dat domweg wettelijk verboden zonder toestemming van de overheid.
Wat erger is: je vliegt boven een dorp, en dat is zo mogelijk nog dommer/gevaarlijker.

Sorry, kan hier niet echt veel bewondering voor hebben. Je loopt alleen maar kans dat de hobby (en met name het FPV vliegen) in een verkeerd daglicht komt te staan, en dan heeft die tak het aan zijn eigen beoefenaars te danken ALS er maatregelen genomen worden.

Groet, Bert

EDIT: foutje... meevoeren van een camera is verboden, of je nu wel of niet opnamen maakt.

Laatst bewerkt:
Er wordt toch vaak een camera meegenomen op een toestel, dus er zullen dan wel vele zijn die de wet overtreden..
Over het dorp vliegen ben ik het wel eens, stel dat er opeens iets misgaat en het komt in duikvlucht naar beneden..

Maar mooi filmpje Stef!

Negatief: opnamen vanuit de lucht zijn domweg verboden, niks meer, niks minder. Zolang er geen "tape meeloopt" niks aan de hand, maar zodra je de beelden vastlegt, is dat domweg wettelijk verboden zonder toestemming van de overheid.
Wat erger is: je vliegt boven een dorp, en dat is zo mogelijk nog dommer/gevaarlijker.

Sorry, kan hier niet echt veel bewondering voor hebben. Je loopt alleen maar kans dat de hobby (en met name het FPV vliegen) in een verkeerd daglicht komt te staan, en dan heeft die tak het aan zijn eigen beoefenaars te danken ALS er maatregelen genomen worden.

Groet, Bert

Ik ga die regelgeving wel even doornemen.

Het leek me geen probleem aangezien het grootste deel ook hier op het forum het lijkt te doen.

Edit: Oplossing is gevonden, maandag gaat er een vergunningverzoek de deur uit.

Er wordt toch vaak een camera meegenomen op een toestel, dus er zullen dan wel vele zijn die de wet overtreden..

Yep, ongetwijfeld.... Maar toch: er zijn ook velen die door het rode licht rijden.... dat verandert niks aan het feit dat dat niet mag, en de meeste mensen zijn slim genoeg om GEEN filmpjes van zichzelf op WWW te plaatsen waarin ze dat doen....

Heb effe gechecked via betrouwbare bron: je mag gewoon domweg zonder ontheffing geen camera aan boord hebben, filmopnamen of niet. Zonder toestemming een camera op je toestel plakken kan 4 maanden cel of 4500 Euro boete opleveren.
Ik geloof dat de boete voor door het rode licht rijden hooguit 100 of 150 Euro is.

Vind het een beetje belachelijke straffen, maar allee, het komt bij Defensie weg, dit verbod. Wellicht weinig pakkans, maar als je het haasje bent, ben je goed het haasje....

En deze piloot was toch wel behoorlijk herkenbaar in beeld aan het begin van het filmpje....

Ik geloof overigens dat je deze toestemming relatief eenvoudig aan kunt vragen...

Groet, Bert

Yep, ongetwijfeld.... Maar toch: er zijn ook velen die door het rode licht rijden.... dat verandert niks aan het feit dat dat niet mag, en de meeste mensen zijn slim genoeg om GEEN filmpjes van zichzelf op WWW te plaatsen waarin ze dat doen....

Heb effe gechecked via betrouwbare bron: je mag gewoon domweg zonder ontheffing geen camera aan boord hebben, filmopnamen of niet. Zonder toestemming een camera op je toestel plakken kan 4 maanden cel of 4500 Euro boete opleveren.
Ik geloof dat de boete voor door het rode licht rijden hooguit 100 of 150 Euro is.

Vind het een beetje belachelijke straffen, maar allee, het komt bij Defensie weg, dit verbod. Wellicht weinig pakkans, maar als je het haasje bent, ben je goed het haasje....

En deze piloot was toch wel behoorlijk herkenbaar in beeld aan het begin van het filmpje....

Ik geloof overigens dat je deze toestemming relatief eenvoudig aan kunt vragen...

Groet, Bert

Klopt, zoals in mijn vorige post aangegeven ga ik die aanvraag maandag op de post doen ben ik van gezeur of mogelijk gezeur af

Groet, Bert

Je valt Stefan te hard aan maar je punt is duidelijk en moet wellicht ook gemaakt worden. Voor zover ik heb begrepen waren de mensen in de omgeving op de hoogte. Het zijn allemaal bekenden van elkaar. Maar goed. Stefan gaat de vergunning aanvragen. Ik zal dat ook gaan doen tzt en is er geen issue meer.

Je valt Stefan te hard aan maar je punt is duidelijk en moet wellicht ook gemaakt worden. Voor zover ik heb begrepen waren de mensen in de omgeving op de hoogte. Het zijn allemaal bekenden van elkaar. Maar goed. Stefan gaat de vergunning aanvragen. Ik zal dat ook gaan doen tzt en is er geen issue meer.

Klopt de huizen waar ik overheen vloog waren ook van die bekenden van mij die dat juist leuk vonden, om die reden heb ik hun huis vanuit de lucht op de film gezet.

As we speak zijn Russische troepen in hoogste staat van paraatheid gebracht en wordt een militaire actie in de metropool Oudega op korte termijn verwacht. De hete chocolademelk bij de schaatsbaan zal naar verwachting onmiddelijk geconfisceerd gaan worden..

Hoezo val ik Stefan te hard aan? Ik val hem naar mijn mening helemáál NIET aan, maar wijs op een paar in mijn ogen redelijk belangrijke aspecten.... Als het als aanvallen overkwam, dan mijn excuses, zelf had ik dat niet zo bedoeld.

Maar Stefan filmt zijn eigen gezicht, en vervolgens vliegt hij boven de bebouwde kom op een hoogte waarbij "ten allen tijde een veilige noodlanding zonder personen of zaken in gevaar te brengen" op zijn minst erg twijfelachtig genoemd mag worden. En daar kom je in conflict met de luchtvaartwet.... Twee niet zo heel erg verstandige dingen.

Dan doet het er verder niet toe of die mensen in de omgeving op de hoogte waren, die blijven echt niet binnenshuis als er een "speelgoedvliegtuigje" rondsnort

Je moet gewoon boven de bebouwde kom wegblijven, punt! Als we zelf die discipline niet op kunnen brengen, bestaat nl. de kans, dat anders een overheid dat voor ons gaat afdwingen, en dat is denk ik iets waar we niet blij van gaan worden....

En als je dan toch zo wilt vliegen, plaats dan in elk geval die filmpjes niet op het WWW, dan kan er tenminste geen gezeik over ontstaan. Want als wij het zien, kan een opsporingsambtenaar het ook zien natuurlijk...

Groet, Bert

@ Chow: Wat een waardeloze opmerking. Bert heeft echter wel gelijk. Dat verbod is een actief overblijfsel uit de koude oorlog... is hier ergens op het forum een draadje over met als ik het mij goed herinner... nare gevolgen voor de betreffende piloot.

Back