Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Positief: fantastische beeldkwaliteit!
Negatief: opnamen vanuit de lucht zijn domweg verboden, niks meer, niks minder. Zolang er geen "tape meeloopt" niks aan de hand, maar zodra je de beelden vastlegt, is dat domweg wettelijk verboden zonder toestemming van de overheid.
Wat erger is: je vliegt boven een dorp, en dat is zo mogelijk nog dommer/gevaarlijker.
Sorry, kan hier niet echt veel bewondering voor hebben. Je loopt alleen maar kans dat de hobby (en met name het FPV vliegen) in een verkeerd daglicht komt te staan, en dan heeft die tak het aan zijn eigen beoefenaars te danken ALS er maatregelen genomen worden.
Groet, Bert
Er wordt toch vaak een camera meegenomen op een toestel, dus er zullen dan wel vele zijn die de wet overtreden..
Yep, ongetwijfeld.... Maar toch: er zijn ook velen die door het rode licht rijden.... dat verandert niks aan het feit dat dat niet mag, en de meeste mensen zijn slim genoeg om GEEN filmpjes van zichzelf op WWW te plaatsen waarin ze dat doen....
Heb effe gechecked via betrouwbare bron: je mag gewoon domweg zonder ontheffing geen camera aan boord hebben, filmopnamen of niet. Zonder toestemming een camera op je toestel plakken kan 4 maanden cel of 4500 Euro boete opleveren.
Ik geloof dat de boete voor door het rode licht rijden hooguit 100 of 150 Euro is.
Vind het een beetje belachelijke straffen, maar allee, het komt bij Defensie weg, dit verbod. Wellicht weinig pakkans, maar als je het haasje bent, ben je goed het haasje....
En deze piloot was toch wel behoorlijk herkenbaar in beeld aan het begin van het filmpje....
Ik geloof overigens dat je deze toestemming relatief eenvoudig aan kunt vragen...
Groet, Bert
Positief: fantastische beeldkwaliteit!
Negatief: opnamen vanuit de lucht zijn domweg verboden, niks meer, niks minder. Zolang er geen "tape meeloopt" niks aan de hand, maar zodra je de beelden vastlegt, is dat domweg wettelijk verboden zonder toestemming van de overheid.
Wat erger is: je vliegt boven een dorp, en dat is zo mogelijk nog dommer/gevaarlijker.
Sorry, kan hier niet echt veel bewondering voor hebben. Je loopt alleen maar kans dat de hobby (en met name het FPV vliegen) in een verkeerd daglicht komt te staan, en dan heeft die tak het aan zijn eigen beoefenaars te danken ALS er maatregelen genomen worden.
Groet, Bert
Je valt Stefan te hard aan maar je punt is duidelijk en moet wellicht ook gemaakt worden. Voor zover ik heb begrepen waren de mensen in de omgeving op de hoogte. Het zijn allemaal bekenden van elkaar. Maar goed. Stefan gaat de vergunning aanvragen. Ik zal dat ook gaan doen tzt en is er geen issue meer.
Je valt Stefan te hard aan maar je punt is duidelijk en moet wellicht ook gemaakt worden. Voor zover ik heb begrepen waren de mensen in de omgeving op de hoogte. Het zijn allemaal bekenden van elkaar. Maar goed. Stefan gaat de vergunning aanvragen. Ik zal dat ook gaan doen tzt en is er geen issue meer.