Verzameltopic Walkera CP helicopters

Ik kan er redelijk mee overweg maar ik druk nog wel errug vaak op de verkeerde knop. Ik vind de Futaba zoveel fijner. Die heeft de naam ook complex te zijn. En ja je kunt er vreselijk veel mee. Maar heb er nooit de manual bij nodig. De DX6i is een eitje..

Die stond op m'n lijstje maar ik gaf uiteindelijk de voorkeur aan de Futaba. Maar is persoonlijke keuze meer.

is altijd een persoonlijk keuze , gelukkig maar, anders had iedereen de zelfde zender en was er niks te kiezen. Ben ze toen allemaal afgeweest JR, Futaba 8 en 10, Aurora en vond hem gewoon verreweg het lekkerste beethouden en qua investering was hij ook de gunstigste dus tja keus makkelijk gemaakt jammer dat er geen module is om de walkera's er mee te vliegen. Spektrum wel maar ja dan moet ik zo'n uch, uch eh, uch130xuch kopen

Ik heb gekozen op basis van zoveel mogelijk knoppen en kanalen. Die wil ik hebben met multicopters. Ook de reputatie op long range is goed en dat wilde ik ivm plannen voor fpv. Kwam daardoor bij Futaba uit.

voor mij is 9kanalen genoeg en vind er net teveel knoppen opzitten 11toewijsbaar en 2 voor flaps aan de zijkant, zou echt niet weten waar ik dat nou allemaal voor moet gebruiken. Maar voorlopig meeeeer dan zat:D

edit*
13knoppen 2 sticks en maar 10 vingers:D

Vanmorgen windstil dus de Genius CP gepakt. Was eerste vlucht dus lekker soms buiten beeld en camera scheef :mrgreen:
Wilde daarom de 2e vlucht ook filmen maar accu van de camera leeg.. Desalniettemin wel lekker kunnen oefenen. Overigens was mijn eigen plek afgesloten dus moest noodgedwongen op een rotplek staan..

Laatst bewerkt door een moderator:
Vliegt ook lekker, en ja is altijd lastig met die camera je denk alles in beeld te vliegen en dan kijk je en dan is het het net niet:D

Heb je die tailservo al binnen??

nope, was gisteren vergeten op send te drukken dus zal op zijn vroegst morgen ochtend worden. Kan vanavond ook wel ophalen maar ja dan kan ik weer niet vliegen dus is of het 1 of het ander. Want kan smorgens in dordrecht ophalen en savonds in schiedam. dus als ik om 18.30 weg rij ben ik om 19.45 denk ik weer thuis dan heb ik dus nog ongeveer 15min om hem er op te zetten en 10minuten om te vliegen.:D Ik gok gewoon dat ik vanavond geen probleem heb:D

We duimen..... Ondertussen heeft Zadaw op rcgroups de Master CP gevlogen en korte review geplaatst. De conclusie is dat hij voor mij zeer geschikt is..

Dus in het kort de stabiliteit van de 120, de power + klein beetje van de Mini CP en de crashbestendigheid van de Mini CP. Hij geeft volgens mij wel aan dat hij de 120 Eigenlijk beter vind vliegen:D Qua response en power dn wel. Maar goed ff wachten nog tot jij hem hebt en het kan beoordelen, want ben niet geinteresseerd in fliptocs en die zooi. Gewoon rondvliegen.

Hij geeft de voorkeur aan de V120 omdat hij 3D vliegt. Hij hanteert dus andere criteria dan ik. Conclusie is op dit moment dat je een 200 sized Mini CP hebt. Met de criteria die ik voor mezelf hanteer is dat uiteraard geweldig. En hij eindigt met de opmerking dat Walkera een good job heeft gedaan..

Back