Verzameltopic Walkera CP helicopters

De Heer Max nog heel erg bedankt voor de hulp van het updaten/flashen van de RX van mijn V120D02S.
Heb nu de telemetrie werkend op deze fijne Micro CP heli zodat ik het Lipo voltage en aankomende week met de temperatuursensor de regelaar via mijn Devo 8-s kan monitoren.
Een hele leuke gadget die het nog net effe iets prettiger maakt.

Vr Gr D

Geen probleem, stelt echt niks voor. Even aan de laptop, juiste bestand kiezen en flashen maar ... Paar seconde later en het staat erop.
Was weer gezellig. Mijn zender lag thuis nog te trillen van jouw uitbarsting, hahaha :D:D:D:D
Kon helaas alleen maar even met de bird vliegen omdat ik mijn nieuwe DEVO-10 (toch ook wel een fijne zender, als je weet waar alles zit) nog verder ingesteld moet worden.
Straks gaat alles over naar de DEVO en dan gaat de 2801 pro in de verkoop.

Tot snel maar weer.

Mzzl,
Max

Wederom mijn dank Max.
En mijn excuses voor de 'uitbarsting' betreffende jouw Devo 10 zender gisteren.
Liet me even gaan en was in z'n geheel niet zo bedoeld.
Ik kan af en toe 'rot' uit de hoek komen, maar was een misplaatste opmerking richting jouw zender bedoeld.
Dit alles komt puur uit het feit doordat jouw vliegmaat Marco mij een tijdje terug heeft aangestoken met de Devo zenders en ik door zijn toedoen een Devo 8-s zender heb aangeschaft.( dit tot grote tevredenheid )
De Devo 12 zender droom ik wel eens van, maar is voor mijn kleine pinda handjes net een maatje te fors en de prijs is ook een behoorlijke.
Vandaar maar voor de Devo 8-s gekozen, ondanks dat ik vreemd zou kunnen gaan met de Devo 12 hoor.Allemachtig wat is en blijft dat toch een vette zender.( die Marco boft maar)
Hoezo jaloers?? Ha ha ha ha ha ha

Alle gekheid op een stokje: die devo 10 zender is ook een hele goede keuze Max.
Ben blij dat jij gisteren niet met een Devo 7 zender aankwam op Ijsseloord II want dan had ik geheid een rolberoerte gekregen.Ha ha ha ha
Hoop dat jij nog veel schik en plezier gaat beleven met die Devo 10.
Gaat vast lukken jou kennende en we hebben met z'n allen de zaakjes toch maar verdomd goed voor elkaar op Walkera gebied.
Dat DAT een ongelogen feit is laat wel zien hoe wij rondvliegen met de Walkera spullen en altijd schik en gezelligheid hebben als we elkaar treffen op Ijsseloord II vlieglocatie.
Het befaamde petje mag voor ons allen af.
Fijne zondag en tot laters.
Vr Gr D

Heren Walkera piloten.
Ik heb me inmiddels al 2 dagen lang suf gezocht maar loop vast en de zoekkans is erg nihil.
Ik wil mezelf een Walkera V200D03 BNF Devo kado doen.
Maar wil het toestel NIET buiten de EU laten overkomen.
Een heli zoals deze in Holland bestellen valt zoals vaak af.
Duitsland heb ik geprobeerd, maar kom ik ook niet verder.
Heb 1 webshop in de UK kunnen vinden maar daar was het toestel out off stock.
Weet iemand toevallig waar ik deze Walkera V200D03 BNF Devo BINNEN de EU kan bestellen?
Het liefst Duitsland, want die gasten zijn vaak wel betrouwbaar en oke heb ik ondervonden.
Hoor het graag want meer paar ogen zoals die van jullie zien vaak meer dan alleen mijn paar ogen.
Alvast bedankt.
Vr Gr D

Erwin,

Je bent lekker besmet met het Walkera-virus:D
Maar helaas kan ik je ook niet helpen en ik kom alleen maar bij sites buiten de EU....
Ook BNF kom ik hem niet veel tegen.
Wel een mooie heli!
Succes kerel!

Hoi Wim.
Och........die Walkera's vliegen zo verdomde goed en fijn.
Die V200D03 is een iets groter formaat dan de V120D02S.
Heb een tijdje aan de Master CP zitten denken.
Maar de fully Brushed motoren en FP staart weerhouden mij ervan om zoiets aan te schaffen.
Zonder mezelf veren in de kont te steken weet ik nu al op voorhand dat met de aankoop van een Master CP ik al snel tegen de grenzen van die heli loop.( ondanks die hele mooie en geloofwaardige filmpjes op You Tube waar men vette 3D moves vliegt met de Master CP en de staart het goed bijhoudt.Ik hecht daar niet zo'n waarde meer aan, want zulk soort filmpjes waren er ook van de Blade mcp-X in den beginne)En we kennen allemaal het gezeik met Tail Blow Outs van de Blade mcp-X met niet eens zulk extreem vlieggedrag.Arrgggggg
Een FP staartje op welke heli dan ook, is gewoonweg NIET de ideale manier om ten alle tijden een strakke en controleerbare staart te hebben en te houden.
En ik heb al teveel shit gehad om dat gezeik te mogen ervaren met heli's die een FP staart hadden.Dus daar trap ik niet meer in.Zelfs niet voor de hele nette prijs die een Master CP kost.Ook het volledig Brushed zijn is echt niet meer iets van deze tijd en zo out off time.
En ja........natuurlijk is die Master CP op de hoofdmotor Brushless te maken.Maar kom op zeg, daar koop je toch niet zo'n heli voor.

De V200D03 is dus DE oplossing voor mij in dat formaat heli.
Volledig Brushless en met CP kop en met CP staart.
Tot op vandaag nog weinig geluk gehad met de zoektocht.
En ik wil het bestellen van die heli buiten de EU toch echt als laatste troefkaart inzetten, want ben echt zo klaar met het spekken van die douane gasten met belasting/btw en inklaringskosten.
Ik ga verder met mijn zoektocht.
Vr Gr D

Flauwekul. De tailmotor op de Master CP is zo enorm krachtig uitgevoerd dat je met de grootste wil van de wereld die niet uit et lood krijgt. Lees ook op rcgroups. Je praat voor je beurt. Dat je een V200 wilt prima maar niet nodig om ongefundeerd uitspraken te doen over een heli die je niet kent.

Hoi Chow.
Ik ga jou toch echt even tegen de haren instrijken............
Met alle respect maar dan ken jij mijn vliegstijl niet fijne man!!!
Jij wilt niet weten hoe ik aan de grenzen zit met een heli tijdens het sportief rondvliegen.
Maar wat ik wel weet, en JIJ waarschijnlijk OOK, is dat een heli met beetje FP staart ABSOLUUT haar grenzen heeft en kent ten opzichte van een CP staart.
Nou weet ik helaas niet hoe JOUW vliegstijl is, maar jij bent altijd van harte welkom om de mijne eens te mogen aanschouwen op het grote veld met wentelwiekmachines.
De gasten die mij in real live hebben zien vliegen weten hoe hard ik vlieg en dan heb ik het niet eens over 3D shit ofzo.
Vind het verdomd jammer dat jij zo'n takke end uit de buurt woont, want dan had ik jouw Master CP eens in real live kunnen zien vliegen.
En dat ie goed vliegt geloof ik 100%, maar het gaat mij erom dat het dan niet alleen maar bij hooveren en lafjes als een vrouw van 80 heen en weer vliegen betreft, maar dat je er dan eens flink aan trekt en het lieste ook met wat wind erbij dat die staart van de Master CP dan eens flink op haar flikker krijgt en de Gyro dan alle zeilen moet bijzetten om het goed in het gareel te hebben en te houden.
Kennelijk en helaas heb jij dus nog niet die grenzen met je mooie en goed vliegende Master CP uitgeprobeerd.
Dus daar zal ik dan nooit niet achterkomen.
En dat You Tube met al die mooi vliegende Master CP heli filmpjes met in jouw woorden super houdend strakke staartjes..........sorry.....daar loop ik al te lang voor mee met deze hobby en heb ik veels te veel heli's voor mogen vliegen en uitgetest.
Vr Gr D

En toch praat je dan voor je beurt. Je kraakt een heli af terwijl hele volksstammen zich afvragen hoe Walkera dat toch heeft geflikt met die staart. En je hebt hem nooit gezien of gevlogen. Dat lijkt me simpelweg toch echt een vereiste om een oordeel te kunnen vellen.

Hoi Chow.
Die mening mag jij natuurlijk uiteraard hebben.
En ondanks dat wij beiden behoorlijk fervente Walkera vliegers zijn is het ook niet belangrijk wat ik allemaal voorheen opsomde.
Het gaat er niet om wie er gelijk heeft of geen gelijk heeft.
Ik ventileer alleen maar mijn eigen mening die ik staaf op 9 jaar ervaring met heel veel verschillende RC modellen.
Het allerbelangrijkste is dit waar het om draait: dat een ieder persoonlijk maximaal content is en geniet met volle tevredenheid van een RC model ongeacht wat de omstanders ervan denken.
Vr Gr D

Nooit afgaan op alleen maar youtube filmpjes.
Op die filmpjes vliegt alles mooi en goed.

Maar ik vraag me ook af of de tailmotor het kan bijhouden, ik ken ook geen enkele heli met een tailmotortje zonder de storende blowouts... De minicp schijnt in de buurt te komen en wellicht de mastercp ook maar persoonlijk ben ik ook geen voorstander van een losse tailmotor.
Ligt heel erg aan je vliegskills denk ik;)

Hoi Wim.
Wanneer verwacht jij dat jouw V120D02S binnenkomt?
Je zult er zoveel plezier mee gaan beleven.
Och......wat zou ik er graag een tweede V120D02S bij willen hebben.
De eerste bevalt meer dan goed en dan is een nummer 2 absoluut geen miskoop.
En al helemaal als ik al die gevlogen vluchtjes ermee tot nu toe afzet tegen de Blade 130-X, want die verbleekt er bij in vele opzichten.
Tellerstand V120D02S: 60 vluchten.
Crashes: GEEN
Problemen/issues: GEEN
Slijtage issues van alle TT gears: GEEN
Slijtage issues kop/staart unit: niet noemenswaardig/dus nihil verschil in slop ten opzicht van hoe het toestel uit de doos kwam.
Tail Blow outs: GEEN/ 0.0% voorgekomen( zelfs niet in situaties waarbij de staart van de Blade 130 het al wel liet afweten)
Vr Gr D

Laatst bewerkt:
Kortom: tot op heden de allerbeste Micro CP heli die ik heb mogen vliegen in mijn hobby carriere.
Maar het testen gaat door.Vr Gr D

Laatst bewerkt:
Hoi Erwin,

Ik moet helaas nog even wachten maar ik kreeg gisteren een mail van de shop dat ie deze week weer in stock is:p
En ze houden er gelijk eentje voor me apart, of dat echt zo is weet ik natuurlijk niet maar ik vind de service van deze shop erg goed (Miracle-Mart)
Dus ik denk dat ik hem dan ergens begin nov in huis heb!

Goed om te horen Erwin dat jij zoveel schik heb met die V120 en dat doet me deugt want ik weet dat jij al veel ellende hebt gehad in deze hobby en dan mag het wel eens goed gaan toch?

Hoi Wim.
Begin november dus.
Potdomme kerel, dat zou erg fijn zijn als jij haar dan binnen hebt.
Jij hebt dus al goede ervaringen met Miracle Mart?
Ook met grotere pakketten die jij liet overkomen?
En bedankt voor je hart onder de riem.
Ik heb inderdaad al het nodige aan shit meegemaakt in deze hobby.
Soms een kwestie van verkeerde keuze aan model, maar ook dat sommige modellen vanuit de doos in nieuwstaat al knake waren en veel problemen gaven.
Deze V120D02S is voor mij een verlichting op heli gebied.Echt een heerlijkheid.
Als ik nog terugdenk aan die 250 gemaakte vluchtjes met de Blade 130-x en die veels te dure Spare Parts dan benijd ik ze niet die Blade 130 piloten.
Vr Gr D

Ja mijn ervaringen zijn erg goed met Miracle-mart;)

Met grotere paketten? ja ik heb daar m'n Tarot 500ESP gekocht en alles boven de 100dollar is gratis verzenden via reg. air mail, duurt wel wat langer dan bijv DHL maar ik had hem toch met 2 weken in huis:)
Oke, de douane had hem eruit gepikt en moest toen 17 euro bijbetalen maar al met al was ik nog geen 200 euro kwijt voor een 500ESP-kit incl bladen.
Toen ik hem bestelde was het nog niet zo dat ze boven de 100dollar gratis gingen verzenden. Was toen incl verzenden 216 dollar kwijt (ong 175euro) + die 17 euro van de douane ben ik nog goedkoop uit.
Deze kit is trouwens weer in prijs verlaagd bij MM, kost nu 179,95 dollar...
En je krijgt dezelfde dag antwoord op een mail die je stuurt, vind ik ook erg prettig.
Maar als je besteld buiten de EU en je pakje komt boven de 1kg uit wil de douane wel eens moeilijk doen.

Dus ik heb goede ervaringen met MM en wil de V120D02s daar dan ook bestellen, snappie!?
Ben ook erg benieuwd hoor en kan eigenlijk bijna niet meer wachten tot ik hem heb want ik denk dat ik daar erg veel plezier van ga hebben:p

Ikke snappie.
Ha ha ha ha ha.
Bedankt voor je uitleg!!
Nog even geduld dus, maar dat gaat helemaal goedkomen.
Als je kien bent maakt je alvast een menu aan in je zender voor de komende V120D02S.
Dan kun je straks gelijk vliegen.Ha ha ha ha ha.
Vr Gr D

Erwin, dat menu staat er al in hoor dus als ie binnen is kan ik gelijk vliegen..hahaha.
Heb de manual van de V120 gedownload van de Walkera-site en daar de istellingen van overgenomen maar ik vraag me af of dat lekker vliegt voor mij maar dat zien we vanzelf.

Hoe heb jij eigenlijk de instellingen staan? Maar dat is misschien meer iets voor in het V120D02S topic;)

Zal het daar ook een keer vragen:D

Hoi Wim.
Mijn instellingen van de V120D02S en mijn Devo 8-s zender kunnen waarschijnlijk niet helemaal vergeleken worden met jouw zender.
Want ik heb een 7 punts gas en pitch curve.Heb jij dat ook?
Marco met zijn Devo 12-s zender heeft maar liefst een 9 punts gas en pitch curve.
Ik heb behoorlijk wat lopen pielen met de gas en pitch curves om mijn V120D02S zo lekker vliegend te krijgen naar eigen smaak.( met dank aan Marco en Rotjeknor )
Ik vond de stock fabrieks instellingen knake.
Vloog wel, maar zeer onprettig als je al heli's gewend bent.
Jouw kennende ga jij dat goed krijgen.
Ben wel erg benieuwd of de stock settings jou gaan bevallen straks met je V120D02S.
Vr Gr D

Hoi Erwin,

ja mijn Devo10 heeft ook 7-punts curves;) Gewoon topzender die Devo's:D
Niet dat je 7 of 9 punts-curves nodig hebt maar toch....
Nee ik weet ook niet of de stock instellingen zo lekker zijn maar ik wacht wel af. Het is zo te veranderen.

Heren Walkera piloten.
Geniet van deze machtig heerlijke hobby.
We boffen maar dat we kunnen en mogen vliegen met deze pracht machines.
Vr Gr Erwin.

Back