Verzameltopic Walkera CP helicopters

Het is ook een instap 450 en niet bedoeld als opvolger. Net als de protos 500 die kan je in carbon en plastic kopen , de 2600mah(inderdaad is de heli zwaarder) geeft ongeveer 8minuten vliegtijd en dat moet je willen de een vind dat lekker de ander te lang.

Klopt. Alleen is bij de Protos het verschil tussen carbon en kunststof voornamelijk op het frame. De essentiële delen op de kop en tail zijn van metaal om slop te voorkomen.
Aan de andere kant is 250 euro natuurlijk geen geld verder. Ik hoop alleen niet dat totale beginners zo'n ding bestellen met het idee dat het net zoiets is als een grote Syma van de zwarte markt in Beverwijk :p

Dan zou je dus van je V450 een V2 kunnen maken. Volgens mij is alleen de RX anders..

Er zijn wel wat verschillen met de V2.
Net wat je zegt, de RX. Verder zijn de swashplate en delen van de rotorkop anders.
Het mooie van de V450D01 is, dat er veel onderdelen van de Trex 450 sport op passen.
Volgens mij is alleen het frame anders.

Grtz Marco.

Hallo allen.
Kreeg vandaag de Walkera Devo 8-s zender binnen met Lady Bird Micro Quadcopter.
Inmiddels al wat lopen stoeien met de zender en de Lady Bird ingevlogen.
Wat vliegt dat strak zeg!!
Morgen maar eens buiten proberen op doorvlucht en dan kieken hou zij zich houdt.
Fijn weekend allen.
Vr Gr E

Ha ha ha ha ha ha.........filmpje gaat helaas niet lukken.
Misschien dit weekend eens vragen aan een vliegmaat van me die een mooie camera heeft en het dan op beeld wil vastleggen.
Ben net thuis van werk en daarnet met de Lady Bird in de woonkamer rondgevlogen.
Wat een heerlijk machientje zeg.
Erg kwiek voor z'n doen kan ik zeggen.
Lijkt bijna een heli zoals het vlieggedrag is.
Vr Gr E

Heren Walkera V120D02S piloten...........mag ik advies?
Ik weet van de specs dan een Walkera V120D02S stock vliegt op een Walkera 1S 600Mah Lipo packje.
Nou gaan er in mijn Walkera M120D01 Micro heli 1S 850Mah Lipo packjes.Ik gebruik zelfs de Turnigy Nano 1S 900Mah packjes.
Kan iemand mij zeggen ofdat de 800 a 900Mah 1S packjes OOK in de V120D02S passen?
Ik vraag me af of de stock Walkera V120D02S ook zonder ombouw geschikt is voor die 1S 900Mah packjes.Dus passen ze zo in de battery tray?
Hoor graag van jullie.
Vr Gr E

De 600 mAh lipootjes (type WKLI0017) passen exact, ze zitten lichtjes geklemd. Je zult dus even moeten nagaan of de afmetingen hetzelfde zijn. Of iemand die ze beide in bezit heeft moet het even opmeten :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Erwin waarom wil je met andere lipos vliegen de standaard 600mah lipos kun je als je wil 7minuten mee vliegen (heb het zelfs 1keer 9min40 gedaan)

en hebben wij toen gekocht voor 3usd

Hoi Dave!!
Dat zal ik jou zeggen: ik vlieg al met 1S 900Mah Lipo's op miene Walkera M120D01.(stock is 1S 850Mah)
Die passen perfect in het voorronder van de heli.
Ik zit er zwaar aan te denken om een VD120D02S erbij te halen.
Al helemaal na die Blade 130-X perikelen.Ha ha ha ha ha ha
Aanvankelijk wou ik eerst een Walkera Mini CP, maar denk dat een V120D02S toch een betere keuze is.
Alhoewel ik nog steeds lichte twijfel heb, want die Mini CP schijnt het ook erg goed te doen en vind het formaat echt super.
Helaas is beide toestellen aanschaffen nu geen optie, want m'n vriendin wordt onderhand al behoorlijk kribbig van m'n aankopen.Ha ha ha ha ha.
Vandaar mijn vraag aan jullie en zou ik dus graag met die 1S 900Mah Lipo packjes willen vliegen in de V120D02S.
Maar dat moet dan wel passen en om nou die V120D02S zo te gaan verbouwen om alleen maar die 1S 900Mah Lipo's passend te krijgen gaat mij net effe te ver.
Ik heb het het liefst in 1 keer fabrieksaf goed.
Vr Gr E

Hey Erwin. Je kan de lipo's van de M120D01 ook in de V120D02S gebruiken.
Een vliegmaatje heeft als proef m'n 850 mAh van de M120D01 in z'n V120D02S gedaan.
Omdat je de lipo naar voren moet schuiven. Maakt de lengte van de lipo niet zo veel uit.
Alleen is het gewicht van die 950 mAh wel iets hoger.
Maar met die nano-tech 950 mAh heb je power zat. ;-)

Grtz Marco.

Hoi Marco.
Ontzettend bedankt voor je reactie en de helderheid dat het dus mogelijk is zonder problemen de 1S 900Mah Lipo packjes zowel in de M120D01 als in de V120D02S te plaatsen.
Daar ben ik blij mee!!

Afgelopen avond voor de allereerste keer met de Walkera QR Lady Bird buitengevlogen op het veldje voor het huis.
Ondanks het stevige briesje dat er stond ging het rondvliegen met deze Micro QuadCopter erg goed.
Zij hield zich erg kranig en het enige manko dat ik ervaarde was het 'slechtere' zicht van kop en kont op deze kleine dame als ik haar iets te ver van me af vloog.
Maar voor de rest een heerlijk machientje.
Afgelopen middag op advies van een vliegmaat de 2 achterste motorgondels die van origine zilver kleurig zijn met rode autolak geverft.Ziet er nu strak gelakt in rode kleur uit.
Ook de twee achterste armen geel gemaakt met wat tape en hierdoor is het zicht op de voor en achterzijde tijdens het vliegen iets beter ervaarde ik.

Nadat ik met de QR Lady Bird had gevlogen kon ik het niet nalaten om toch nog even de Gaui 500 X Quadcopter te pakken.
Het begon al flink te schemeren, maar voor die QuadCopter geen probleem omdat ik er verlichting op heb gemaakt dmv van 2 vooruitstekende 450 size Tail Booms die helemaal rondom gevult zijn met witte leds van HobbyCity.
Komt een bak met licht van af en zelfs met pikkedonker is er door deze manier nog goed mee te vliegen zonder bang te hoeven zijn op een Crash omdat het zicht op de machine wegvalt.
Morgen overdag met de vliegmaatjes maar eens deze QuadCopter meenemen naar het grote veld en daar eens lekker los laten gaan.

Oja.........voordat ik het vergeet.
Gaat me net de Lipo lader af waarop ik de 1S 240Mah Lipo had zitten waarmee ik buiten 5 minuten mee had rondgevlogen met de QR Lady Bird.
Er gaat met stevig rondvliegen buiten 158Mah terug in het 240Mah zijnde Lipo packje na 5 minuten vliegtijd.
Dat is een nette waarde en de volgende keer zijn dus makkelijk 6 minuten haalbaar.
Ik hoorde het al van Marco, en wilde het graag eens uittesten en die 6 minuten vliegtijd zijn dus goed te doen.
10 Lipo packjes is dus met gemak een uur vliegplezier.
Voor indoor in de Gymzaal bijvoorbeeld zal deze Walkera QR Lady Bird erg goed haar kunsten kunnen vertonen.
Een volgende keer op het grotere veld wil ik gaan uittesten hoe deze Micro QuadCopter haar kunsten vertoont met het rollen en flippen.
Schijnt volgens de verhalen ook met het grootste gemak te kunnen zonder dat het toestel onbestuurbaar wordt.
Vr Gr E

Hallo mede Walkera Piloten.
Ik kan niet anders zeggen dan dat het vandaag 30 september 2012 een prachtige nazomer dag is en uitmuntend vliegweer.Niet al teveel wind, zonnig en graadje of 18.
Wens ik jullie net als mezelf een heerlijke vliegdag toe.
Geniet er met vole teugen van en probeer de spullen heel te houden.
Vr Gr E

en probeer de spullen heel te houden.
Vr Gr E

Helaas niet gelukt:(
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Potdomme.............dat is nou erg sund.
Crashen met een heli van dat formaat is altijd knake en klote.
Hoe kwam het die Crash??
Stuurfout of een mechanisch/elektronisch probleem tijdens het vliegen?
Gr E

ik hou het maar even op een stuurfout, was max 0,5 a 1meter boven de grond gebeurde allemaal te snel om goed te zien wat er gebeurde, het kan ook een servo zijn geweest maar dat zal altijd raden bljven want 2 van de 3 swash servos zijn naar de kl.te en het was maar maximaal een metertje hoog wel stevige wind van een 5, misschien luchtzak.:confused: geen idee

Echt klote voor je.
Ik ken het gevoel maar al te goed uit mijn heli tijd.
Zelf heb ik afgelopen middag met een aantal vliegmaten op een groot veld gevlogen.
De wind was vies vlagerig en onvoorspelbaar.
Had mijn Gaui 500X QuadCopter mee, en ondanks de knake wind die er stond toch nog de nodige Lipo packs leeggevlogen en behoorlijk lopen raggen met het apparaat.
Kreeg het niet kado en moest behoorlijk knuppelen aan de sticks omdat de wind behoorlijk trok aan het toestel, maar zij hield zich goed en ging wonder boven wonder weer heelhuids mee terug naar huis.
Sterkte met het herstel van je heli.
Hopenlijk heb je niet al teveel schade.
Vr Gr E

Na een dagje eropuit te zijn geweest toch nog even een lipootje leeggevlogen met mijn New V120D02S, dit keer met de keychain camera #18 onder de buik bevestigd. Niks speciaals, gewoon beetje hoveren en af en toe een halve cirkel tail in, maar toch. Op de momenten dat er een windvlaagje langskwam bleef het ding stabiel als een huis stilhangen.

Heb het filmpje maar even ongemonteerd op YouTube gezet, dan kun je zelf beoordelen wat de vliegtijd is op een standaard 600 mAh lipo. Als ik het zo een beetje bekijk, zit het op ongeveer 7:30 minuten. Uiteraard moest ik nu wat extra gas geven vanwege de extra payload van ca. 20 gram, maar hij trok het prima. Volgende keer wel iets tegen de trilling doen, moet ik nog wat slims op bedenken.

Misschien moet ik maar een keer op het dak klimmen en een panorama van de wijk schieten :D

Back