Verzameltopic Walkera CP helicopters

Spareparts zijn sowieso bij Helipal volgens mij het snelst.. Als het in een envelop past dan heb je die met 6 dagen binnen. Bij anderen blijft het soms een tijdje bij Hongkong post liggen alvorens het China verlaat. Da's bij Helipal nooit het geval tot nu toe. Ik heb mindere ervaringen met Hobbyone. Servo's besteld als reserve voor de master cp. Bestelling gedaan op de 20ste. Pas de 26ste verzonden. En dat is al de 2e keer dus die schrap ik van mijn lijstje. Of ze moeten wel met een enorm goeie aanbieding komen. Dan wil ik wel wachten.

rcholland als het goed is gaat hij voor het einde van het jaar ook andere model spare parts verkopen, zou een mailtje van hem krijgen wat hij allemaal gaat voeren. Daar had ik mijn servos en andere spullen muv maingear ook vandaan. en zelfde dag nog opgehaald.

Hallo allen.
Omdat mijn M120D01 stock vloog op een WK2603 zender vond ik dat het anders moest.
Heb er tenslotte ook een Walkera Devo 8-s zender naast die veel en veel meer instellings mogelijkheden heeft en biedt dan zo'n WK 2603 zender.
De V120DQ02 is echt een schaalheli en dient ook zo gevlogen te worden.
Zal en kan niet echt een ragbak heli worden.
Dus vanochtend er even werk van gemaakt en tijd besteed aan het overzetten van de ontvanger/gyro tussen de V120DQ02 en M120D01.
Dat ging wonderwel zonder slag of stoot en daarna de M120D01 gevlogen op de Devo 8-s zender.
Moest wel het een en ander bij-tweaken, maar dat is altijd wel leuk om te doen.

Ben blij met deze gemaakte keuze en heb nu de M120D01 micro CP heli en de QR Lady Bird micro Quadcopter op mijn Devo 8-s zender vliegbaar.
Het wachten met geduld is nu nog op de komende V120D02S.
Fijne week allen.
Vr Gr D

Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Kreeg afgelopen middag mailtje van m'n dealer dat de V120D02S weer leverbaar was.
Gelijk het toestel besteld.
Met wat geluk is het vrijdag binnen en kan ik van het weekend rondknallen met dat kleine groene monster.
Dan aankomend weekend 3 toestellen op de Devo 8-s
-QR Lady Bird
-M120D01
-V120D02S
Wat een zalige Micro's benne het toch.
Nu ga ik Googlen op upgrade parts voor de V120D02S.
Zag laatst een soort van landing skids die leken op die ook een Henselheit TDR Rigid heeft.
Super vet
Gr D

Erwin kerel. Goede keuze om de M120D01 van de DEVO RX te voorzien.
Eigenlijk is zo'n 2603 TX helemaal niks voor een CP heli.
De instellingen zijn beperkt en het display laat ook te wensen over.
Ik wou toen met alle geweld de M120D01 hebben met een 2801PRO.
Hier in de NL nergens te krijgen. Dus dan ga je natuurlijk buiten de NL.
Ik was in m'n rc-auto tijd zo'n Futaba 3PK gewend. Vandaar.:mrgreen:

Grtz Marco.

Yep, gelijk heb je.
Daarnet weer effe met dat kleine wonder gevlogen en ze vliegt echt super strak de M120D02 in combinatie met de Devo 8-s
Ik heb afgelopen middag wat lopen Googlen naar upgrade parts die de V120D02S optisch mooier maken.
Dus geen andere motor of dat soort zaken, maar zaken zoals vettere skid landings enzo.
Maar kon er nog niet veel over vinden helaas.
Ga morgen maar eens dieper graven op het net.
Vr Gr D

Dank voor de link Marco.
Dat zou inderdaad wat kunnen zijn en zoiets is een mooie upgrade.
Helaas kan ik tot op heden dat upgrade landings skid wat zeer lijkt op die van een Henselheit heli niet vinden.
Tijdje terug via het internet kwam ik het tegen en zag er super strak uit.
Maar kan de link niet meer vinden na flink zoeken.
Indien iemand het tegen mocht komen dan zou ik dat graag horen via dit Topic.

Ik ga de V120D02S eerst maar eens een tijdje stock vliegen.
Dat deed ik tijdje geleden ook met de Blade 130-X
Op die manier kom ik er snel achter wat de 'zwakke' punten zijn van een stock toestel want ik vlieg toch behoorlijk veel.
Met gelijk zaken gaan upgraden kom ik daar niet achter.
De zwakte van de Blade 130-X zat em in het staart gedeelte.( trillen,wag en veel slop)
Heeft mijn Walkera M120D01 totaal geen last van en verwacht van de komende V120D02S zelfs nog betere prestaties.
Maar......elke heli heeft zijn persoonlijke zwakte punten.
En ben erg benieuwd wat dat van de V120D02S zal zijn.( en dan met name de parts die slijtage gevoelig zijn)

Ben er al wel achter dat zelfs met een behoorlijk hoge Headspeed ik verdomd lang kan vliegen met een Lipo packje.
Op de M120D01 draai ik met gemak 8 minuten met rondvliegen.
Doe dat met een Turnigy Nano 1S 950Mah Lipo packje.
Voor mij zijn dit als sportvlieger echt fijne waardes want 8 minuten non-stop vliegen is best wel lang met een heli.
Want met de Blade 130-X was ik maximaal 4 minuten gewend.( knake tijd 4 minuten)
En we weten allemaal hoe snel 4 minuten voorbij zijn als je eenmaal airborn bent.
Wat dat betreft ben ik zeer goed te spreken over de royale vliegtijden die toestellen zoals de M120D01 en V120D02S hebben.
Ik zet hoog in op de V120D02S.
Aankomend weekend maar eens wat tijd erin steken om die kleine dame strak vliegend te krijgen.
Vr Gr D

Hallo allen.
Wonder boven wonder kreeg ik vandaag mijn bestelde V120D02S binnen.
Maandag besteld in Duitsland en vandaag binnen.
Dat is wel erg vlotjes.
Zo kan het dus ook.

Afgelopen middag even de zender ingesteld.
In de woonkamer de heli af lopen stellen en ingevlogen.
Kwieke dame hoor met de stock settings.
Lijkt qua kwiekheid erg veel op een Blade 130-X
En dat voor slechts het vermogen op 1 cell Lipo tegen de 2 cellen waar een Blade 130 op vliegt.
Morgen de kleine dame buiten maar eens op de vrije loop laten.
Kijken waar zij toe in staat is.
Denk nu al te weten dat zij behoorlijk rap van haar plek wil.
Het pitch pumpen gaat in elk geval al erg rap.
Relaas volgt later.
Vr Gr D

Erwin,

Als je binnenkort in de buurt van Arnhem bent dan heb ik de mogelijkheid om de RX te updaten, dan kan je gebruik maken van de telemetry.
In mijn M120 komt ook de devo ontvanger van de V120d02s v2.
Heb mezelf deze week een Devo10 met een aantal ontvangers kado gedaan.

Mzzl,
Max

Hoop jullie zondag te zien Max.
Neem dan zowiezo de Quad mee.
Maar de V120D02S wil ik dan ook meenemen.
Moet nog even kieken hoe ik dat spul allemaal meezeul op de motor.
Vr Gr D

Laatst bewerkt:
Heren Micro CP heli piloten.
Kan iemand mij zeggen wat nou echt de allerfijnste manier is om de Main Blades van een 120 size CP heli strak en makkelijk te balanceren?
Hoe doen jullie dat nou eigenlijk en met welk soort hulpapparatuur?
Hoor het graag.
Vr Gr D

Hoi Marco.
Dat ziet er goed uit.
Dus als ik het juist heb dan zou ik beide items moeten hebben voor mijn Main Blades van de 120 size heli?
Vr Gr D

Hoi Marco.
Dat ziet er goed uit.
Dus als ik het juist heb dan zou ik beide items moeten hebben voor mijn Main Blades van de 120 size heli?
Vr Gr D
Yep. Met het laatste item kun je ook de tail blades balanceren.
Je moet wel de boutjes van de bladen gebruiken. Want degene die erbij zitten zijn te kort.

Grtz Marco.

Super.
Erg bedankt voor je reactie.
Zal het de volgende keer meebestellen.
Ook nog heel erg bedankt voor de gastvrijheid van gisteren.
Altijd heel erg gezellig om bij jullie langs te mogen komen op Ijsseloord 2 tijdens de vliegmeeting.

De Heer Max nog heel erg bedankt voor de hulp van het updaten/flashen van de RX van mijn V120D02S.
Heb nu de telemetrie werkend op deze fijne Micro CP heli zodat ik het Lipo voltage en aankomende week met de temperatuursensor de regelaar via mijn Devo 8-s kan monitoren.
Een hele leuke gadget die het nog net effe iets prettiger maakt.

Marco bedankt voor elke keer alle adviezen en info betreffende deze Micro CP heli's en ook voor het mogen 'spelen' met jouw Devo 12 zender.
Mooi stuk techniek wat er super goed uitziet en het menu is zo prettig en logisch om mee te werken.
Tot de volgende keer heren.
Vr Gr D

Back