Verzameltopic Walkera CP helicopters

Ik zat zo te denken...................
Wellicht een reuze leuk idee om van het voorjaar/zomer 2013 eens een soort van vliegmeeting te organiseren voor met name de Micro heli piloten in dit Topic.
Op een lekker behaaglijke windarme/stille dag met z'n allen de Walkera Micro Heli's eens lekker rond te laten fladderen en bij te praten.
Zoveel ruimte hebben we daarvoor niet eens nodig want het blijven tenslotte Micro heli's en geen 450 size en groter.
Vinden jullie dit idee een goed plan?
Vr Gr D

Goed idee Erwin. Ik ben dan ook van de partij.
Had je al een locatie in gedachten?

@ Tom. Voorzichtig met die vuurpijlen. En niet te veel appelflappen.;)

Grtz Marco.

Locatie had ik nog niet zozeer in gedachten en hoeft ook echt niet kort bij mij de buurt te zijn.
Misschien eens een goed idee om tzt te kijken wie er van de Walkera Micro piloten ook daadwerkelijk wensen te komen en dan te kijken waar een ieder woonachtig is zodat er voor de meesten een mooie en niet al te ver voor rijdende vlieglocatie tevoorschijn getoverd kan worden.
Het hoeft ook echt geen grootschalige vliegmeeting te gaan worden zoals ik ze heb meegemaakt waar 40 man staat te trapppelen.
Maar met een man of 10 a 15 ben ik al dik tevreden.
Dan bijvoorbeeld op een zaterdag of zondag met droog/warm en weinig wind erbij kan het een topdag worden.
De kosten zullen op 0% kunnen worden gehouden want het betreft dan toch een buitenlocatie en zoals er op sommige vliegmeetings een bijdrage wordt verwacht is dat in deze totaal NIET het geval.
Gewoonweg een mooie droge dag in het weekend prikken en dan met een aantal Walkera Micro liefhebbers de hobby delen en er een leuke vliegdag van te maken.Eigen hapje en drinken meenemen en klaar is Klara.
Niet eens zo gek moeilijk of onuitvoerbaar lijkt mij.
Alleen de vlieglocatie is een kwestie van uitzoeken maar zoals eerder gezegt zal een veld ter grootte van een voetbalveld al voldoen.
Vr Gr D

Outward Ordinary Parcel

Print friendly version

Item Number:xxxxxxxxxxxxx

Posting Date Drop-off Point Origin
17-Dec-2012 Tsuen Wan Post Office Hong Kong

Date # Location Delivery Status
17-Dec-2012 Hong Kong Item posted and is being processed.
17-Dec-2012 Hong Kong In transit.
18-Dec-2012 Hong Kong Processed for departure.
19-Dec-2012 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 20-Dec-2012
20-Dec-2012 Netherlands Arrived and is being processed.
20-Dec-2012 Netherlands Pending customs inspection.

# Location Date

Die douane zal wel de komende week op halve of nog mindere kracht werken.
En mijn speelgoed ligt daar dan maar te wachten.

Mvg.Bernard

Ik vind het zo vervelend voor Bernard om alleen te wachten op z'n speelgoed dat ik maar een Walkera Ladybird heb besteld. Die is er natuurlijk niet eerder dan na oudjaar maar goed.. Lijkt me leuk klein ding voor binnen en ik denk dan ook beetje aan mijn zoontje die dan wellicht wat kan gaan oefenen met een ding wat iets meer is dan een coax..

Nee hoor. M'n zoontje gaat juist heel goed nu. Vliegt prima en zonder schade. Maar wil hem komend seizoen graag ook buiten laten vliegen en dat kan alleen maar met een cp heli of een quad.. Hij moet dus wat extra oefenen. Ik heb een MQX maar dat ding is echt te groot tussen de meubelen door dus hoop dat hij wat met de Ladybird kan. Die is beduidend kleiner.

Welke versie van de Ladybird heb je genomen Chow?
De 6-axis of de 3-axis?
M'n eerste was een 6-axis, deze heeft ook telemetry.
Door een paar ongelukkige landingen (crashes :D) is er een breukje in het moederbordje gekomen.
Om dit te moeten vervangen is dat duurder dan een nieuwe Ladybird.
Met een nieuwe Ladybird zitten er ook gelijk 4 nieuwe motortjes bij. :mrgreen:
De tweede is een 3-axis zonder telemetry. En die vliegt net zo stabiel als die met een 6-axis.
En ze is ook nog eens zuiniger qua stroomverbruik.
Met de 3-axis kun je dus langer vliegen dan met de 6-axis. ;)

Grtz Marco.

Ik heb wel de 6 assen genomen zodat ik via de zender kan switchen tussen de twee modussen ivm m'n zoontje. Ding was niet echt duurder namelijk..

Wij wilden eigenlijk ook de 6-axis hebben.
Maar toen de bestelling al rond was, bleek het de 3-axis te zijn. Haha.
Merk niet echt veel verschil tussen de twee versies.
Als ermee gevlogen word staan alle dual rates op 125%, anders is ze errug tam.;)

Grtz Marco.

Back