Verzameltopic Walkera CP helicopters

Soms denk ik komaan stap in de auto en rij daarna toe waar je het zo kan ophalen.Kost wel meer maar je heb gelijk de kick dat je niet hoeft te wachten.

Er moet gewoon een NL webshop komen die Walkera's voor nette prijzen op voorraad neemt. Maar zal wel gedoe zijn of de marge is te laag.

Gaat ontzettend veel poen in zitten als handelaar/winkelier. En met de snelheid van nieuwe modellen die Walkera uitbrengt is het onmogelijk om alles op voorraad (spare parts) te houden. Heb ooit in deze handel gezeten dus ik weet waar ik over praat.

Klopt. Blade brengt af en toe wat uit. Da's te doen. Walkera komt te snel met nieuwe modellen. Opzich hoeft dat geen probleem te zijn maar er is geen Europese distributie. Dus koopt de winkel er bijvoorbeeld 10 en ze zijn uitverkocht moet hij ook als het tegenzit weken wachten voor een nieuwe lading uit China. Tel daar bij op dat maar weinig mensen een Devo hebben dus moet je ze ook die zender aansmeren. Veel mensen hebben echter wel een Spektrum zender.
Een grote Europese partij zou het wel kunnen. Of Walkera moet zelf een Europees netwerk opzetten maar denk dat ze al genoeg verdienen. Walkera is hier een klein merk maar in Azie groter dan Blade.

P.S. Kreeg net een tweet van PostNL voor mijn NAW gegevens. Ze gaan kijken of ze wat voor me kunnen doen. Ik moet de webcare van PostNL wel een pluim geven. Ze reageren vriendelijk en adequaat.

En vergeet niet dat Horizon in Duitsland een vertegenwoordiging heeft.
Die distribueren op kort termijn. Daardoor verkopen ze hier in het land liever Blade dan Walkera. Komt er in Duitsland een vertreter, dan gaan ze hier ook Walkera verkopen.

Aan de andere kant verkoopt RC-Addict ook HK spullen. Misschien dat die wat met Walkera willen doen. Ze verkopen nu ook die hubsan quad.

Ik had weer mazel met de Master CP uit China, weer geen invoerrechten :-). Tis inderdaad een heel mooi ding Chow en zeer solide en stabiel. Ik kon de lipo's gelukkig laden met de esky lader ha ha. Hier een kort filmpie van de 1e hover. Heerlijk geluidje ook wat hij maakt zegt :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ik teveel gezegd? Moet je kijken hoeveel lol je er buiten mee hebt. Ding is achterlijk stabiel.

Ha ha nee dat ding is heerlijk vliegen, als ik dat vergelijk met de HBK 3 dan is het water en vuur, die HBK3 gaat alle kanten op maar deze kan je met 1 hand vliegen. Zaterdag eens kijken buiten.

Had je die brushless kit gezien bij rtf :-) Lijkt me op zich wel leuk.

RTF-HELI.COM - MODS FORYOUR WALKERA MASTER CP FLYBARLESS 6-AXIS R/C HELICOPTER

100_3852-450x365.jpg

Ik ga nog niet brushless. Wacht de ervaringen wel af. Misschien in de toekomst. Ding vliegt zo lekker dat je echt geen dure 250 nodig hebt. Ja als je hardcore 3D wilt waarschijnlijk.

Ik hoop dat Bernard z'n maiden kan doen en net zo enthousiast is.

Ik denk eraan om een master-cp bij RC711 te bestellen.
Ik neem dan gelijk maar de Devo-10 erbij.

Zijn er nog dingen die ik er gelijk bij moet bestellen?
Waar moet ik bij deze site verder rekening mee houden?

Bedankt alvast weer.

Gr. Eric.

RC711 is goeie webshop. Geen rare dingen mee. Je moet even opletten of je de juiste stekkers hebt om de lipo's te laden. Zijn 3.5mm bananaplugs. Verder eigenlijk niks. Oh en je moet wel lipo's bestellen die passen. Ze schuiven namelijk onderin de heli in een tray.

Verder zou ik niet als een wilde al spares gaan bestellen. Alles kan kapot maar de Master CP is wel errug robuust. Beste is gewoon vliegen en zien wat er gebeurd.

Ik koop er altijd wat spares bij heb ik wel geleerd ha ha. Ik heb voor de Master sowieso nieuwe blades, tail blaides, tailboom, feathering shaft, bladgrips, maingear,tail gear en linkage set liggen mocht er iets mis gaan ha ha :p. Maar je kan ze in NL ook snel krijgen dus mocht er inderdaad wat stuk gaan dan ben je binnen 2-3 dagen weer in de lucht.

Het is gebeurd, ik heb de knoop doorgehakt.

De bestelling is gedaan. Master-CP(met extra accu) & Devo-10.
Vanaf vandaag gaat de spanning voor mij dus oplopen.

Het wordt dan mijn derde Walkera.
Ik heb al een 4#6 en een 4G6s.

Ook heb ik nog een Belt-CP staan maar ja, dat is geen Walkera.

Gr. Eric.

Back