Verzameltopic Walkera CP helicopters

Hoi beste Wim.
Dankjewel kerel.
Wij: de harde kern helivliegers hier die op het Loo vliegen zijn inderdaad heel erg gezegend met die vlieglocatie.
Met name zomers is het een top locatie.
Er zullen vast mensen zijn die denken dat ik zwaar aan het overdrijven ben, maar echt het is een super vlieglocatie.
Niet vanwege Bea alleen hoor.Ha ha ha ha ha
Maar meer omdat het veld heel erg fijn is om te kunnen helivliegen.
Hele hoge bomen rondom die de wind vaak afvlakken of zelf tegenhouden.
Er mogen geen honden op het veld komen dus op een enkele drol na die je met een loep moet zoeken is het veld helemaal schoon.

Enige nadeel, maar daar kan men zich op instellen is dat de bomen zomers veel blad hebben en je daar last van kunt hebben omdat de heli ietwat weg kan vallen tegen de achtergrond.
Maar zelf ben ik er helemaal aan gewend en heb nauwelijks last van de bomen.
Het veld is helemaal omheind met een houten hekwerk van ±1 meter hoog.
Zomers staan er echt veel mensen achter de hekken te kijken hoe wij onze helivliegkunsten vertonen.Zeer vermakelijk al die aandacht en dan ben ik nog niet eens een ijdeltuit.Ha ha ha ha
Dus ook nog een best wel veilig want er lopen dan doorgaans geen mensen zomaar kris kras over het veld in het gebied waar onze heli's rondvliegen.

En Wim kerel, jij bent echt van harte welkom om mee te vliegen met ons.
Ik weet dat het helaas een pleuris end is vanuit Zeeland maar hoop echt dat je aankomende zomer eens jouw Zeeuwse wentelwiekmachines hier bij ons kunt rond laten fladderen.
We kunnen nadien ook nog eens een hapje ergens eten indien jij dat leuk vind.
Ik ken nog een friettent in de buurt die hele goeie en lekkere friet heeft.En ook een pindasaus om je vingers bij op te eten.Ha ha ha ha
Ik trakteer gasten zoals jou met alle plezier op een heerlijk Apeldoorns frietje.
Vr Gr D

Nog even een foto van wat Erwin bedoelt :D

DSCN0385.jpg

Mvg. Freddie

David, sorry kerel, ik had het niet goed gelezen
Yellow_Flash_Colorz_PDT_34.gif

En die SuperCP incl Devo7E incl verzenden voor 103 euro is niet in Duitsland denk ik?

Prachtige foto Freddie;)

Haha. Niks van aan trekken Chow.
Vind het eigenlijk wel een kick geven.
Al die priemende ogen in je rug.
yellowflashcolorzpdt11.gif

BTW. Mooie foto Freddie.
yellowflashcolorzpdt19.gif

Heerlijk weer ook die dag. Lijkt eeuwen geleden. Haha.

Grtz Marco.

Ik vind/vond het ook wel een kick geven Marco al die toeschouwers.
Had het er pas nog met Erwin over dat dit de mooiste middag was die ik op het Loo heb mogen mee maken. Op de één of andere manier zijn er altijd van die dagen die je bij blijven, dit is er zeker één van.
Hoop dat er nog maar veel van zulke dagen mogen volgen.

mvg. Freddie

Freddie.
Bedankt voor het plaatsen van die foto.
Ik verlang en smacht alweer flink naar zulk soort dagen.
Pracht weer, pracht locatie en pracht publiek.

Daarnet even de Master CP uitgelaten op het veldje voor het huis.
Ben weer een stukje wijzer geworden.
Ze vliegt nog steeds heerlijk en eerlijk.
Maar........
Op het korte werk komt ze iets tekort in vergelijking met een CP heli die ook een CP staart heeft.
Ik heb gemerkt met raggen op het kleine veldje en dan met name als de gang erin gaat de bochten echt met beleid mogen worden ingezet.
Zoniet dan straft de heli jou gelijk af.

Het is dus gedoseerd omgaan met de sticks want als men dat niet doet en deze Master CP even sjankend en vlotjes de bocht door denkt te gooien dan komt men bedrogen uit.
De FP staart aansturing is hiervan de oorzaak.
Dus een heli die men met beleid dient te vliegen zodra het snelle bochtenwerk om de hoe heen komt kijken.
Voor de rest een erg fijne machine die zelfs met de nodige wind erbij strak en netjes vliegt.
Vr Gr D

Dus als ik het goed begrijp kan de staart het niet niet allemaal bijhouden Erwin?
Gyro gain misschien?

En wat doet ie als je bijv in idle aan het hoveren bent en je geeft dan ineens vol positief pitch dat ie echt naar boven knalt een meter of 10! Als ie dan z'n staart mooi recht kan houden dan is er niks aan de hand maar met een fp staartje kan ik me dat bijna niet voorstellen.
Zelfs met de Align gyro's (GP750 en GP780) zijn ze niet echt helemaal strak! En als je flips en tic-toc's wilt gaan doen heb je echt een strakke staart nodig!

Nee denk niet dat het de tail is hoor Erwin. De Master CP heeft een gyro die behoorlijk krachtig self-levelled. Denk dat dit eerder de oorzaak is. Je zou eens heeeeel voorzichtig met de potmeters op de gyro kunnen spelen om dat gedrag iets minder te maken. Downside is uiteraard dan wel dat hij minder stabiel kan worden.
Andere truuk zou kunnen zijn als je niet aan de gyro wilt zitten (wat ik kan begrijpen) om de pirorate wat te verhogen door de dual rate op de rudder op bijvoorbeeld 125% te zetten. Die pirorate is namelijk default niet heel snel waardoor het nemen van bochten ook wat meer werk is dan je bent gewend.

Chow, zou dat ook te maken kunnen hebben dat de neus van mijn V120 héél langzaam naar links draait, ondanks de instelling verdraaien van de giro? (eerste potmeter)

Nee. Als de neus van de V120 langzaam draait en dat eerder een trimprobleem. Zit je rx echt kaarsrecht op de heli?

En wat doet ie als je bijv in idle aan het hoveren bent en je geeft dan ineens vol positief pitch dat ie echt naar boven knalt een meter of 10! Als ie dan z'n staart mooi recht kan houden dan is er niks aan de hand maar met een fp staartje kan ik me dat bijna niet voorstellen.
Zelfs met de Align gyro's (GP750 en GP780) zijn ze niet echt helemaal strak! En als je flips en tic-toc's wilt gaan doen heb je echt een strakke staart nodig!

Ik wil toch verwijzen naar dit filmpje. Erwin kent hem. Hier wordt ook aangegeven wat het self-levellen doet met de heli. Dat is denk ik de reden waarom het door de bochten scheuren meer werk is. Beetje zoals bochten met een quadcopter maken. Da's ook meer werk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back