Verzameltopic Walkera CP helicopters

@ Schiksie Thanks! Ik ga die thread even goed lezen en wellicht die oplossing proberen. Laat nog weten of het geholpen heeft.

Heb hetzelfde probleem met mijn Genius; heb ook al van alles geprobeerd, maar niets helpt voor langere tijd. Sommige tips werken voor één of twee vluchten, maar dan komt het weer terug. Ben er inmiddels aan gewend geraakt en stuur steeds een beetje tegen.

Bij mij lijkt het erop alsof het ook wat met de accuspanning te maken heeft. In het begin van een vlucht draait hij vaak nog niet naar links, maar na 30 seconden of zo begint hij langzaam naar links te draaien. Is dat bij jou ook het geval?

@ Lee Nee, ik zie bij mij geen verband met accuspanning. En bij mij draaide hij naar rechts. Ik zeg draaide, want in de thread waar Schiksie op wees, staan een paar stappen die je kan uitvoeren waarna het probleem verholpen is. Dat heeft bij mij gewerkt.
@ Schiksie Nogmaals dank voor deze link!

Stappen zijn:
1-Turn on TX
2- Bind heli
3- set subtrims to 0%
4- move rudder trims all the way to the left
5-Unplug heli
6- Turn off TX
7-Turn TX back on
8-Bind heli
9-Move flight trims to center position
10- Unplug heli
11- Turn off TX

Stap 3 kon ik overslaan, subtrims stonden al op 0. Ik moet nu nog steeds een correctie maken met trim naar rechts maar veel minder ver en hij blijft nu prachtig stabiel hangen in hover

@ Lee Nee, ik zie bij mij geen verband met accuspanning. En bij mij draaide hij naar rechts. Ik zeg draaide, want in de thread waar Schiksie op wees, staan een paar stappen die je kan uitvoeren waarna het probleem verholpen is. Dat heeft bij mij gewerkt.
@ Schiksie Nogmaals dank voor deze link!

Stappen zijn:
1-Turn on TX
2- Bind heli
3- set subtrims to 0%
4- move rudder trims all the way to the left
5-Unplug heli
6- Turn off TX
7-Turn TX back on
8-Bind heli
9-Move flight trims to center position
10- Unplug heli
11- Turn off TX

Stap 3 kon ik overslaan, subtrims stonden al op 0. Ik moet nu nog steeds een correctie maken met trim naar rechts maar veel minder ver en hij blijft nu prachtig stabiel hangen in hover

Geen probleem ;) . Google ftw ha ha.

Inderdaad. Google: mini cp tail drift en de link staat bovenaan. Ik zal de volgende keer iets beter mijn best doen, haha!

Fijn dat het jouw probleem heeft opgelost. Overigens ging bij mij de staart ook naar rechts en de neus dus naar links. Hoop dat het bij jou wel wegblijft; bij mij hielp het voor hooguit een paar vluchten. De staartmotor was het in ieder geval niet, die heb ik al twee keer vervangen.

Ok. Had je verkeerd begrepen. Probleem lijkt dus hetzelfde als bij mij. Maar heb jij de bovenstaande truc al een keer toegepast?
Ik laat het je nog weten of het ook een blijvende oplossing is bij mij.

Ja, die heb ik ook geprobeerd. Het ging dan een paar vluchten goed en daarna ging hij toch weer langzaam draaien. Ben benieuwd of het bij jou wel goed blijft gaan.

Ik heb het toch maar even geprobeerd buiten maar leuk is anders met die sneeuw.
Mijn heli heeft het gelukkig overleefd haha
Er is alleen 1 krom pootje aan de voorkant van de skid afgebroken,volgens mij kan dat geen kwaad toch ?
Voorlopig laat ik de heli staan totdat mijn sim dongel is en ga ik eerst simmen want wat is dat vliegen toch verdomd lastig zeg haha

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het toch maar even geprobeerd buiten maar leuk is anders met die sneeuw.
Mijn heli heeft het gelukkig overleefd haha
Er is alleen 1 krom pootje aan de voorkant van de skid afgebroken,volgens mij kan dat geen kwaad toch ?
Voorlopig laat ik de heli staan totdat mijn sim dongel is en ga ik eerst simmen want wat is dat vliegen toch verdomd lastig zeg haha

Valt tegen in het begin hè, was het windstil? Met een kapot pootje kan hij nog prima vliegen hoor; hooguit wat oppassen met landen dat hij niet gaat kantelen. Gelukkig voor jou zijn de landing skids van de Super CP gescheiden van het frame en dus makkelijk te vervangen.

Valt tegen in het begin hè, was het windstil? Met een kapot pootje kan hij nog prima vliegen hoor; hooguit wat oppassen met landen dat hij niet gaat kantelen. Gelukkig voor jou zijn de landing skids van de Super CP gescheiden van het frame en dus makkelijk te vervangen.

Het valt niet tegen,het is gewoon verdomd moeilijk hahaha
Ik kan inderdaad de losse skid vervangen maar ik laat het wel zo want het landen lukt sowieso niet rustig lol
Ik vind het echt ontzettend leuk om te leren maar ga nu toch echt eerst simmen voordat ik straks heel veel spare parts moet gaan bestellen ;)

Ja, met simmen maakt het niet uit hoe vaak je crashed ;) Je kunt iedere keer weer opnieuw beginnen. Heb je je dongle al binnen?

Ja, met simmen maakt het niet uit hoe vaak je crashed ;) Je kunt iedere keer weer opnieuw beginnen. Heb je je dongle al binnen?

De dongel heb ik nog niet binnen,woensdag is het 3 weken geleden dus hoop hem aankomende week wel binnen te krijgen.

Het valt niet tegen,het is gewoon verdomd moeilijk hahaha
Ik kan inderdaad de losse skid vervangen maar ik laat het wel zo want het landen lukt sowieso niet rustig lol
Ik vind het echt ontzettend leuk om te leren maar ga nu toch echt eerst simmen voordat ik straks heel veel spare parts moet gaan bestellen ;)

Alle begin is moeilijk.
yellowflashcolorzpdt06.gif

Als je gaat oefenen, ga je dat dan gelijk boven gras doen???
Je kan dat beter boven een vlakke harde ondergrond doen.
De vloer van een sporthal is ideaal.
yellowflashcolorzpdt18.gif
Is helaas niet altijd voor handen.
Boven een vlakke ondergrond kan je een beetje met de heli heen en weer schuiven. Met een trainingskruis voorkom je dat de heli omslaat.
Door dit heen en weer schuiven kun je een beetje aanvoelen wat de heli doet.
Dit alles doe je zo laag mogelijk, als het dan fout gaat heb je ook minder schade. Boven gras gaat dit nooit lukken met dat schuiven.
Met het formaat van de Super CP kan dat makkelijk binnen. 2 X 2 meter is genoeg. Gewoon consequent blijven door de heli in het midden van dat denk beeldige vierkant te houden. Te ver uit het midden heli neer, en weer terug zetten in het midden. Als je dit niet doet, dan heb je aan een voetbalveld nog niet genoeg.
Maarja, dat is mijn menig.
yellowflashcolorzpdt19.gif

Grtz Marco.

Sportzaal is ideaal. Stoeptegels en asfalt niet. Kun je beter gras nemen zodat je de boel heel kan houden. Maar eerst simmen is het handigste.

Het onderstel heeft geen losse skid :-), je moet het hele onderste gedeelte hebben. Ik zou toch alvast wat dingen bestellen, anders moet je weer zo lang wachten als er iets gebeurt he :-)

Maar dat maakt niet uit het schijnt hier toch een beetje Apeldoorn topic te worden en wat in Apeldoorn niet gebeurt, gebeurt in de rest van NL ook niet, dus ik ga mij verplaatsen naar wat anders:p.

David Jammer te lezen dat jij je er aan stoort als wij hier iets plaatsen van onze belevenissen in Apeldoorn:(
Ik zal hier verder alleen nog maar on topic reageren zo dat jij je niet hoeft te verplaatsen naar wat anders.

mvg. Freddie

Back