Verzameltopic Walkera CP helicopters

Vriend van me en forumlid heeft mijn HK450 met tarot overgenomen. Als je de manual strikt volgt, digitale servo's erop zet en eventueel gebruik maakt van een serie youtubefilmpjes die de hele configuratie stap voor stap uitlegt dan vliegt hij eigenlijk in 1 keer goed. Geen trial en error dus. Kijk maar..

Laatst bewerkt door een moderator:
Net buiten 5 lipos gevlogen met de Super CP.
Wat een verschil met de eerste keer zeg , wat heeft dat simmen goed geholpen.
Het wordt nu pas echt leuk want nu kan ik de heli gewoonlijk in de lucht houden en dat kon ik de eerste keer niet zeggen toen ik buiten was met de heli :p
Uiteraard is de heli wel een paar keer op het gras gevallen, maar zachtjes dus geen schade.
Als een kind zo blij maar moet eigenlijk minimaal 10 lipos hebben want 5 is veel te weinig hahaha

Die nanotechs van Hobbyking zijn erg goed..

Turnigy nano-tech 260mAh 1S 35-70C Lipo Pack (QR Ladybird/Genius CP/Mini CP)

P.S. Ik ben blij dat het zo goed bevalt ;)

+1. Heb die nano-tech 260mAh zelf ook en bevallen errug goed.
yellowflashcolorzpdt085.gif

Ben trouwens ook benieuwd hoe de nano-tech 300mAh het doen.
Deze zijn eigenlijk geschikt voor de nine-eagles. Kwestie van de plus en min omdraaien.
yellowflashcolorzpdt06.gif

@Rimo. Zo zie je maar weer, wat een beetje simmen kan doen.
yellowflashcolorzpdt18.gif

Grtz Marco.

Ik heb 350 mAH lipo's van Walkera en ik vind ze te zwaar voor de Super en Genius. Dan wordt de heli te lomp. Onder de Ladybird gaat het wel goed.

Ik vind de walkera-hm-v100d08-z-10-li-po-3-7v-350mah toch beter dan de 260 nano's. Gewicht ja is waar hij vliegt iets anders maar niet storend te zwaar, ook gaan de connectors veel makkelijker los..die van de nano's zijn soms een heel gevecht ha ha. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

Vandaag mijn 1e invoerrechten ( belastingen en inklaringskosten) op een zending met lipo's voor de V450D03, mja 20 euro dus valt nog mee voor 4 lipo's en nog wat parts. Jammer dat ze een doos van een Devo 8 hadden gebruikt en lekker zichtbaar hadden gelaten...zucht ha ha. Limiet is trouwens 22 Euro zag ik en 45 Euro voor een geschenk...ik dacht dat het 50 Euro was :-) weer wat geleerd. Boven de 150 Euro dus ook nog kans op douanerechten.

Wel handig want die link kende ik nog niet :-)

U verwacht een pakket uit het buitenland? - Houd rekening met inklaringskosten | PostNL Pakketten

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het niet uitmaakt welke doos ze gebruiken want zover ik weet gaat alles wat ze niet echt vertrouwen door een scanner om te kijken wat er in zit en dan zagen ze bij jou pakje geen Devo-TX zitten maar 4 lipo's;)

Maar jij kan lekker gaan vliegen met je V450, zo is't ook weer:)

Ik denk dat het niet uitmaakt welke doos ze gebruiken want zover ik weet gaat alles wat ze niet echt vertrouwen door een scanner om te kijken wat er in zit en dan zagen ze bij jou pakje geen Devo-TX zitten maar 4 lipo's;)

Maar jij kan lekker gaan vliegen met je V450, zo is't ook weer:)

Dat is waar Wim ;-)

Had laatst begrepen dat ze het niet zo hebben op zenders. Maar ja het is sowieso terecht hoewel ze het wel geprobeerd hebben..Gift is aangevinkt met een waarde van 47 usd... Als ze gescant hadden zouden ze hebben gezien van heyyy dat is geen zender dus kan waar zijn dat de waarde 47 usd is...kijken ze naar de doos en geven ze een google op DEVO 8....dan wordt het wat lastiger.

Dus gift van 47 $ is officieel geen belasting en inklaring...... :-) dus de Devo 8 doos kan toch best invloed hebben gehad is mijn idee.

Gewicht ja is waar hij vliegt iets anders maar niet storend te zwaar, ook gaan de connectors veel makkelijker los..die van de nano's zijn soms een heel gevecht ha ha. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

Als je nagels hebt is het wel te doen hoor :mrgreen:

Maar inderdaad persoonlijk. Ik vond het niks. En het voordeel van 350 valt in het niet ten opzichte dan weer van het gewicht. Maar dat vind ik dan ;)

Als je nagels hebt is het wel te doen hoor :mrgreen:

Maar inderdaad persoonlijk. Ik vond het niks. En het voordeel van 350 valt in het niet ten opzichte dan weer van het gewicht. Maar dat vind ik dan ;)

Is waar Chow en je kan met een hete naald de 2 weerhaakjes van de connector aan de heli iets smaller maken :-) maar toch vlieg ik met de 350 net zo lekker en zeker langer :-). Heb trouwens 3 leds op de V120 zitten, hulk groen voor in de canopy en 2 super felle witte leds achter en die ook op de lipo aangesloten maar dat doet niks af aan de vliegduur. Ben benieuwd hoe dat er in de schemer uit gaat zien...de 2 witte leds achter zijn zo fel dat ik bijna verblind wordt ha ha.

Ik lees op Rc-Groups en ook soms hier op dit forum dat er wel eens bindings-problemen zijn met de Walkera/Devo zenders.
Het was mij opgevallen dat als je een knuppel beweegt(maakt niet uit welke) tijdens het bindingsproces dit dan afgebroken wordt.
Er vind dan geen binding plaats, de led op de ontvanger gaat dan snel knipperen.

Ik heb dit met mijn Devo10 en en mijn WK2801pro uitgeprobeerd en bij allebei hetzelfde geval. Of dit ook bij Fixed-ID zo gaat weet ik niet.

Er zal vast een reden zijn waarom de zenders dit doen echter vind ik er niets over in de handleidingen terug.
Weet iemand wat hier de functie van is? Is dit om als je settings in de zender wil wijzigen je niet op het hele bindingsproces hoeft te wachten?

Gr. Eric.

Net weer even met de Super CP naar buiten geweest maar na 2 lipos weer snel naar binnen toe.
Er was een vieze koude wind en die kleine rakker proberen te hoveren was een mooie uitdaging met de wind hahaha
Maar om schade te voorkomen toch maar gestopt want teveel wind vindt deze lichte heli niet zo leuk ;)

Net weer even met de Super CP naar buiten geweest maar na 2 lipos weer snel naar binnen toe.
Er was een vieze koude wind en die kleine rakker proberen te hoveren was een mooie uitdaging met de wind hahaha
Maar om schade te voorkomen toch maar gestopt want teveel wind vindt deze lichte heli niet zo leuk ;)

Richard, als je wat verder bent in je vliegkunsten.
Dan zal je zien dat je met de Super CP makkelijk met wat wind kunt vliegen.
Ondanks dat ze zo klein en licht is, kan ze makkelijk 4Bft hebben.
yellowflashcolorzpdt02.gif

@Erik. Klopt idd. Als je wat wil veranderen in de zender hoef je niet het hele bindingsproces af te wachten door even een stick te bewegen.
Het binden gaat wel sneller als je een fixed ID aan gemaakt hebt.
Met een fixed ID maakt het ook niet uit wanneer de heli of de zender aanzet.

Grtz Marco.

@Redman,

Ik ga binnenkort eens proberen om de Master-Cp op fixed-ID te zetten.

Op RC-Groups lees ik vaak over problemen met het binden in Fixed-ID,
Het gaat bijna vaker fout als goed.

@Rimo,

Ik heb laatst voor het eerst met 4bft buiten met de 4G6s gevlogen.
Ook mijn vliegkunsten zijn nog niet zo best, had er dus ook een beste kluif aan.

Gr. Eric.

Richard, als je wat verder bent in je vliegkunsten.
Dan zal je zien dat je met de Super CP makkelijk met wat wind kunt vliegen.
Ondanks dat ze zo klein en licht is, kan ze makkelijk 4Bft hebben.
yellowflashcolorzpdt02.gif

Grtz Marco.

Dat zal er ook zeker mee te maken hebben maar vond het ook vies koud de wind die was zo koud en mijn handen voelden aan als ijsklompjes hahaha

Back