Verzameltopic Walkera CP helicopters

nou bij mijn win 7 (64bit ultimate) en dfuse geen probleem hoor. en je doet wel onderstaand?

5.3 DEVO-8 how to enter program update interface

l
Press the DEVO-8s EXT key, when DEVO-8 transmitter is power off (See Figure 6).
Figure 6: EXT key

[FONT=Arial,Bold]’[/FONT]s position

l

Move POWER switch to on. The interface of [FONT=Arial,Bold]“[/FONT]Program Update[FONT=Arial,Bold]” [/FONT]will be shown on TFT
LCD (See Figure 3).
l Then release the EXT key. DEVO-8 has entered the status of program update.

Uiteraard doe ik dat, maar de interface start wel op, maar opend nooit. (DevoDfuSe.exe)
Zelfs niet als ik deze als Administrator open of als een campatibiliteitsmodus uitvoer. (XP, Vista, 32 0f 64 bits)

Vreemd, ik heb dan wel de 12s maar zonder problemen start hij geeft vendor id, product id en version en zegt dat devo12S is verbonden dus ga er van uit dat dat goed is. Walkera zegt ook dat hij op zowel win&32 als 64bit moet werken

Klopt! Het heeft ook niets met het type zender te maken maar met mijn speciale Windowsversie.
Mijn eerdere 8S en nu mijn Devo 10 worden al niet eens als USB-station herkend. Het ligt aan Windows!
Alle DevoDfuSe versies 1.2/1.3/1.4/1.41/1.5/1.7 installeren wel, maar starten niet door naar de interface. Dit is een wereldwijd en bekend probleem met de W7 Prof-uitvoering.

Ha ha dan werkt het ook onder DOS :-)

Hier trouwens de 2e test met de ALZRC met Walkera Devo RX-802 en 1tje met de Master cp :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn er onder de DEVO bezitters al die met de nieuwe V3 software werken?
De instellingen van het vliegend/varend en rijdend spul zijn nu tekstbestanden die heel makkelijk op de PC te bewerken zijn.
Er is ook een nieuwe V1.7 van DfuSe in de downloadafdeling.

Deviationtx

Helaas werkt DfuSe nog steeds niet op Windows 7 64bits Professional dus ik moet dit op mijn vriendin haar laptop gaan doen.

nee ik hebt op de devo 10 de software : ver 0.7b en library ver 0.2 staan .
wat zijn de voordelen van de nieuwe versie ?

Ik heb laatst mijn devo8s ook een nieuwe firmware gegeven. Ik heb 1.7 gebruikt op een 64 bits windows 7 prof. Op windows 8 werkte het niet.

Dus bij jou werkt het wel op Win 7 64 Prof!
Heb jij ook de Intel i7 eerste generatie erop? Het gekke is dat het wereldwijd bekend is met V1.5.
Hoe dan ook, morgen ga ik het weer proberen op een andere laptop.

Ohhw nu ik controleer zie ik dat het een ultimate win7 is.... draaid op de oude laptop van m'n vriendin, een Celeron 550 2 GHz.

Heren, ik ben van plan om te beginnen met het vliegen van model helicopters, en zit te twijfelen tussen de Master CP, Super CP of een Genius CP. Allemaal hebben ze een Devo7 of 7e zender(wat is het verschil?). Welk type raden jullie aan? Als ik dit topic door lees is er voor ieder toestel wel wat te zeggen.

Ik zie het leren, dus het beginnen, niet echt met een cp gebeuren. Beter is het om eerst met een fp of een quad te beginnen.
Kijk eens naar de LadyBird samen met de DEVO4 zender. Dat is leuk en goedkoop om te leren, daarna is de Genius fp met een betere zender een mooie keuze.
De praktijk laat zien dat beginnen met een cp relatief veel schade en geld kost. Buiten dat je dan een veel betere zender nodig hebt met meer instellingen.

Devo 7e proberen niet te nemen als je wilt doorgaan met vliegen ook van ietwat grotere helicopters deze heeft nl. het minste zendvermogen. De Devo7 is er in 2 uitvoeringen dus navragen of het de 10mW of 100mW uitvoering is. Als ik een raad mag geven qua zenders is een BNF kopen en een Devo10 of set met Devo 10(wel de 100mW dan).

Heb je al wel eens met een helicopter gevlogen?
Wat verwacht je van een helicopter?
Wil je zowel binnen als buiten kunnen vliegen?
Speelt een budget een rol?
Ben je beetje technisch ivm sleutelen en afstellen?

hoi Tom

bij werkt de Dfuse v1.7 wel op mijn windows 7 prof met intell i5 .
moet wel de usb stekker stevig in de zender drukken anders wordt de verbinding verbroken .

gr wim

(1)Heb je al wel eens met een helicopter gevlogen?
(2)Wat verwacht je van een helicopter?
(3)Wil je zowel binnen als buiten kunnen vliegen?
(4)Speelt een budget een rol?
(5)Ben je beetje technisch ivm sleutelen en afstellen?

1. Nee, veel ervaring met simulator/luchtvaart etc. Ben goed bekend met de concepten waarmee je te maken krijgt. Heb enkele vrienden met RC heli's.
2. Hooveren, heen en weer vliegen, mogelijk 3D na enige tijd(als in, niet snel!).
3. Heb geen directe ruimte om binnen te vliegen, mogelijk in de toekomst. Ik ben bang dat ik vooral buiten vlieg.
4. Yep, ergens tussen de 100 en max 200 euro.
5. Yep, heb alleen geen ervaring met Model Helicopters.

Een vriend van mij raadde mij een CP heli aan om te beginnen, hij is op dezelfde manier begonnen. FP zal mij te snel gaan vervelen.

Ik ben ook van plan rustig te beginnen, langzaam met de collective spelen en kijken wat er gebeurt als hij licht op de skids komt, rudder corrigeren en dan weer rustig laten zakken. Op deze manier telkens een stap verder gaan. Ik weet uit ervaring in Flightsimulatoren dat gas geven en op het beste hopen nooit goed uitpakt.

Heb ook wel eens met een RC vliegtuig gespeeld. Eerste vlucht ging uitstekend. Weet niet of dat met heli's hetzelfde zal gaan!

Kan prima hoor. Gewoon eerst even weekje simmen totdat je een heli in hoover kunt houden en daarna voorzichtig proberen. Zou zelf met een Super CP beginnen. Die vliegt buiten ook tot bft 3 en als je boven gras gaat oefenen blijft hij bij een crash wel heel. Kun je altijd nog kijken wat je erna gaat doen.

Back