Verzameltopic Walkera CP helicopters

ik kwam deze walkera tegen op de site van ze ziet er super uit vinden jullie niet

Zekers een leuke heli. Is al minimaal een jaar oud.
Je wil niet weten wat ie kost.
yellowflashcolorzpdt50.gif

Grtz Marco.

Volgens mij was de echte Airwolf goedkoper dan deze :grin: tuuu tutuududduuu tududu tududu du dudu dudu.....dat deuntje blijft mooi he.

Als je hem hoort vliegen is ie mij te speelgoedachtig voor die prijs :murder:

Vandaag de Airy set voor de Master CP binnengekregen.
Airy Metal Rotor Head Upgrade Set For Master CP - HeliPal

Zoals ik al eens zei wil de stock swash makkelijk in tweeën gaan met een onzachte aanraking met de rotorbladen.
Daarom een alu van Xtreme gemonteerd. Van deze zijn de kogels veel te klein zodat er onnodig veel speling is op de ballinks. Ook de speling op boven- en onderhuis is te erg voor woorden. Kortom de Master is nauwelijks stil te houden. (Zwalkera)

De Airy set heeft een mooie spelingsvrije Swash met kogels waar de ballinks eerder te stroef dan te ruim op passen. Zeer licht dunne olie aanbrengen is hier de oplossing! Mankeert er toch wat aan? Ja! Het asgat is te ruim, zodoende speling radiaal op de as en de pen is dunner dan die van Xtreme, zodat er speling is in de penhouder. De meegeleverde as is goed op maat. De rotorkop heeft een iets te ruime boring waardoor de kop op de as wat radiale speling heeft. Dus speling op de kop-as-hoofdtandwiel. Dit is op zich niet erg omdat door de weerstand van de bladhoek de speling tot nul gereduceerd wordt. Op den duur echter zal de schroefdraad op de schroef die de kop op de as houdt wel meer speling gaan opleveren en zelfs kunnen breken. Dit zal dus bij 3D sneller gebeuren dan de ouwelullenvluchten die ik maak. Ik overweeg in de kop een smalle gleuf te zagen zodat de schroef de kop op de as klemtrekt.

Cijfertjes:
De Airy set zoals geleverd: 41,11 gram
Dezelfde uitvoering in stock: 28,55 gram
Xtreme swash: 5,74 gram
Stock swash: 5,05 gram
Airy swash: Vergeten te wegen :hammer:

De hele handel in elkaar gemeubeld en afgesteld. Zender aan en Pang op de heli gezet. Hij komt mooi rustig en recht omhoog en laat zich prima besturen. Vliegt gewoon goed!

Eindconclusie:
Ik denk de Xtreme swash deels te kunnen redden door de klinkverbinding tussen boven- en onderhuis wat vaster op te stuiken. Blijft wel het grote probleem dat de kogels veel te klein zijn!

De stock onderdelen zijn het sterkst en het lichtst! De passing is perfect! De enige uitzondering is de køtswashplate die graag in gescheiden situatie zijn werk doet.
Dus mijn keuze is de swash van Airy met de stock onderdelen van Walkera!

Ik hoop dat je er wat aan hebt. :yes:

mooi verslagje tom, ik zie dat jij 't wat verder hebt uitgepluist dan ik ;)

heb wel 't complete setje van airy erop zitten en ben er ook niet ontevreden over.
Gewicht speelt niet de rol bij mij omdat de bl motor het makkelijk aan kan.
ik kan nog wel eens proberen om de head weer voor de stock versie te verwisselen.
Ook bij mij zat daar wat speling op.

maar eerst nog wachtende op de nieuwe tail motor.
Heb al wel even alle lagers vervangen voor verse nieuwe en voorzien van een drupje olie.

Laatst bewerkt:
toevallig iemand nog een alternatief voor het volgende op de mcp?

het boutje wat in de ring gaat om te tail rotor + as op z'n plekje te houden?
Het is nu een inbusje van 0,7mm van pisbakkenstaal, dus je draait de kop zo stuk.

nu heb ik hem er wel afgekregen, maar misschien handiger om er gelijk wat anders in te draaien. Iemand al gedaan zonder probleem?

toevallig iemand nog een alternatief voor het volgende op de mcp?

het boutje wat in de ring gaat om te tail rotor + as op z'n plekje te houden?
Het is nu een inbusje van 0,7mm van pisbakkenstaal, dus je draait de kop zo stuk.

nu heb ik hem er wel afgekregen, maar misschien handiger om er gelijk wat anders in te draaien. Iemand al gedaan zonder probleem?
Het verhaal is als volgt:
De door jou bedoelde schroef wordt fabrieksmatig vastgezet en daarna vastgestuikt. De zeskantmaat is 0,9 mm. dus niet 0,7mm. De schroefdraad zelf is 2mm. (M2)

Bestel imbusschroeven bij deze schroevenboer:
http://www.microscrews.nl/my_html/schroeven.html

Bestel imbus M2 bij 3 mm. lengte.
Stelschroef met binnenzeskant kratereind staal kl. 45H DIN 916 artikelgroep A525 10stuks :-D

dankje tom,
goeie oplossing inderdaad.

bij de montage de vorige keer gebruikte ik 0,7 .. en nu ie los moest lukte het inderdaad met 0,9 mm.

zal even wat schroefjes bestellen :)

edit: 2 daagjes later, de schroefjes zijn al binnen. 25st. voor 3,50 euro .... oftewel, ik kan weer 25 staartjes vast zetten :). prima winkel, prima service.

Laatst bewerkt:
Effe mijn nieuwe speeltje geprobeert, GoPro Hero 3+ black. Hij schuift gewoon in de DV04 camera houder...mooi beeld en zonder ook maar iets van demping (rubber/tape) geen enkele trilling te zien. Bij ongeveer 2.53 min zit hij eronder.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi filmpje Jeroen.
yellowflashcolorzpdt19.gif

Vandaag weer eens heerlijk m'n Walkera micro's uitgelaten tijdens een indoor in Velp (GLD).
Potdomme wat ging dat weer lekker.
yellowflashcolorzpdt065.gif

De M120D02S ging nog steeds als van ouds. En voor de Supert had ik van de week nieuwe 350mAh 25c lipootjes binnen gekregen. Met de eerste lading zaten er nog een paar twijfel gevalletjes tussen. Maar na een paar keer laden gingen die ook als een Jekko. Ideaal die 350mAh lipo's in de brushless Supert, Voor 5 minuten heb je toch 300mAh nodig.
Volgende week weer een indoor, kan niet wachten om de dametjes weer uit te laten.
yellowflashcolorzpdt42.gif

Grtz Marco.

Leuk man Marco, was Erwin daar ook ? Hij had me nog gevraagd maar het voetballen gaat voor ha ha :D . Welke 350 mah had je gehaald Marco ?

Hoi Jeroen.
Om even voor mijn beurt te praten: nee, ik was daar vandaag helaas niet bij.
Overigens betrof dit een andere indoor dan de indoor waar jij en ik het over hadden.
Met wat geluk binnenkort wel een prive indoor en dan wordt het weer genieten.
Fijne werkweek en wellicht tot later.
Vr Gr D

mooi filmpje jeroen.
leuk speelgoed zo bij elkaar, ben benieuwd naar je 1e buitenvlucht opname met de GoPro.

@marco, welke bl kitje heb jij in de super cp zitten? ..

De indoor waar Erwin en ik naar toe zouden gaan ging helaas niet door.
Gelukkig was er in Velp nog wel een andere indoor. Deze indoor is ook super gezellig en helaas bij vlagen errug druk.

@Jeroen. De 350mAh 25c lipootjes zijn gewone Walkera packjes.
HK heeft ook nano-tech's van 350mAh, die passen niet in de Supert.
Ze hebben ook nano-tech's van 300mAh, deze hebben denk ik net iets te weinig capaciteit om 5 minuten te vliegen. Wil ze wel een keer gaan proberen.

@Sven. Voor de ombouw van de Supert heb ik losse onderdelen gebruikt en geen ombouwkit.
Ik heb de staart ESC genomen van de CB100/V100D01. (WK-WST-10A-LTC)
Het torretje dat ik er eerst op had zitten was het brushless motortje van de CB100. (WK-WS-12-001 11000kV) Vlieg nu met een C05M 13000kV torretje van HK. Met het CB100 torretje vliegt de Supert ook errug goed, Alleen komt ie tegen de canopy aan omdat ie iets te hoog is. Met die C05M is ze net een tikkie stiller.
yellowflashcolorzpdt06.gif

Verder heb ik er een 8T motorpinion (stock=9T) en de maingear van de Genius CP er op gezet. Door de grotere diameter van de Genius maingear komt het motortje iets verder van de servo af te zitten. De throttle curve is vlak met 75% in Idle-up 1.
Alle onderdelen op de C05M na zijn gewoon in de NL te koop.
yellowflashcolorzpdt085.gif

Grtz Marco.

Bedankt marco, ik ga er eens naar kijken.
De super mag van mij wel iets meer pit hebben met flipjes en loopjes.
Heb al wel turnigy nano packjes die wat fijner zijn dan de stock lipo's.

Maar denk dat een bl motor ook wel een mooie toevoeging is.

wim, ja die had ik ook al gevonden.. vind hem inderdaad wat prijzig, eigenlijk net zo duur als de aanschafprijs van de super.

ik ga eens uitzoeken wat een samengesteld setje kost wat marco omschreef.

Edit: zo even vlug bij elkaar gegoogled kwam ik op het volgende uit..

Esc: 15 dollor
Motor C05M: 31 dollar
Main gear genius: 6 dollar
Pinion 8t: 2 dollar

Totaal zit je dan op 54 dollar / omgerekend 40 euro ...

Alleen nog even uitzoeken waar ik het meeste gewoon in NL of in ieder geval bij 1 store kan bestellen.

Ik ben altijd maar bang na al die diverse verhalen dat de stockstaartmotor het niet meer redt tegen de hogere headspeed van de BL mainmotor.
To duur to try.

ja die twijfel heb ik ook nog steeds, ben benieuwd hoe mijn mcp straks met de nieuwe staart motor doet. ( hopelijk komende week binnen )

Die 2 van erwin vliegen namelijk wel goed, en hebben dezelfde setup.

En mocht het echt niet lukken, dan heb ik ook nog een normale main motor besteld, dan kan ik altijd nog terug naar het oude.

Back