Verzameltopic Walkera CP helicopters

Je moet even de bijde motoren afkoppelen en dan binden en even kijken wat de swash doet als je over midstick gaat.
Als hij zo naar rechts trekt dan staat de swash aan de rechter kant naar beneden.
De swash moet vlak blijven bij alleen gas geeft.
En heb je de trim naar rechts wel op nul staan.

en testen in de winkel met vasthouden werkt dus niet.

nog een tip: maar voor phoenix een nieuw model aan in je zender.
Zodat je alles gescheiden houd en niet perongeluk programmeer fouten maakt.

en kijk inderdaad even naar het feit wat Demolle zegt.
Als je de motoren afkoppelt, gas geeft dan moeten alle servo's tegelijk omhoog gaan.

- toevallig geen gestripte servo tandwielen?
- geen subtrims in je zender staan?
- heli en zender goed gebind waarbij de heli vlak staat?

Swash op de MCP komt niet zo heel nauw, het lijkt er inderdaad op dat 1 van de servo's niet lekker mee komt waarom hij schuin trekt. En getest in de hand door de winkel....das net een auto kopen zonder test rit :-)

gezien de swash stand op je foto's lijkt het me niet dat dat de kanteling veroorzaakt die ik op je filmpje zag. Dus het neigt inderdaad naar een haperende servo die lijkt te werken, maar eigenlijk toch niet.

gezien de swash stand op je foto's lijkt het me niet dat dat de kanteling veroorzaakt die ik op je filmpje zag. Dus het neigt inderdaad naar een haperende servo die lijkt te werken, maar eigenlijk toch niet.

heb de servo getest en bij een blij er een ratel geluid te zitten als je hem handmatig beweegt en bij de andere hoor je het standaard geluid (hoe je het ook mag noemen) dus ga die ene servo vervangen en dan maar kijken hoe het dan gaat

hehe goed plan.

zo te horen, servo gears gestript.
Dan lijkt hij op het eerste oog als je het test met alleen je cyclic te bewegen nog wel mee te komen. Maar onder belasting blijkt dan wel dat de tandjes van je gears op zijn.

Ik heb destijds met m'n mcp na de 1e crash gelijk maar de Metal Gear servo's erop gezet.
Aanrader, die houden 't goed vol

ik moet een nieuwe servo bestellen en ik weet dat bij rcholland dat ze die hebben maar vind de verzendkosten erg duur namelijk 8,50

kan ik elk merk servo er in doen of moet het perse van walkera master CP zijn?

en als er wel andere merk in kan welke?

Kijk maar even bij banggood.com oid.
Volgens mij heb ik voor 3 metal gear servo's rond de 30 euro betaald.

Rc holland heeft ze met kunststof gears. Voordeel is dan wel dat je ze met een dag ik huis hebt mits voorradig.
Uit china duurt het wel een paar weekjes..

Heerlijk gevlogen vanmorgen.

Super cp brushless en de master cp stock.
De super is echt geweldig om gewoon lekker onbenullig rond te fladderen en te flippen. Nog wat van die 380mah accus bij kopen.

De master cp vloog weer heerlijk zoals vanouds en vertrouwd met zn stock setup. Ik twijfelde om er nog mee te flippen, maar toch gedaan en kon t prima aan.

Heerlijk dat buiten spelen... Zit toch nog aan een V120 voor erbij te denken... maarja dat is ook weer 130 euro minder van m'n compass spaar budget haha, verleidelijke hobby.

8ysa8u9e.jpg

Back