Vintage ASW 15 Hegi

o o o wat mooi!!
Ik ben zo vrij geweest hem vast in het fotoboek te plakken. Als je tzt een mooiere foto hebt die je er in wilt hebben hoor ik het wel.

Succes met de laatste loodjes en de maiden.

Dank

Arjan, tja, ben er zelf ook wel trots op . . :p

Fotoboek is prima, zal eind van de week (dan heb ik tijd) wat buitenopnames maken.

Groet,

Jacob

Laatst bewerkt:
Vet Cool...............

Jacob,

Ziet er klasse uit!!!

Een mooie kist voor de 17e.

We hebben je wel gemist afgelopen zondag. 2 Mosquito's is geweldig om te zien vliegen..............3 was nog mooier geweest..........;)

Ben nog steeds aan het rond kijken voor een ASW15. Geweldig mooie kist.

Gr Harry

Harry,

Tja, heb zeker aan jullie gedacht. Prachtig weer, ook thermisch heb ik begrepen. Maar het komt allemaal goed over minder dan 1 maand!

Tot dan in ieder geval.

Jacob

Cockpit

Waar een foto van de originele PH-1352 cockpit al niet goed voor is . . :

SV106121.JPG

Jacob,

.....................................................................................

Ik ben er helemaal stil van................................:worship:

Ziet er KLASSE uit. Complimenten!!

Gr Harry

Glider Ken . . .

Elders op dit forum wordt voor ons aller vriendin Barbie een heuse Jet gereed gemaakt. Het vervelende is dat haar vriend Ken dan vele uren alleen zal moeten doorbrengen. Dus is er maar 1 oplossing, ook de lucht in!! Daar is hij binnenkort te vinden, maar dan wel in een minder snel apparaat, de ASW 15. De gemiddelde milieubelasting van deze twee kisten is positief, dus klopt het weer . . .

Ken heb ik gevonden via Marktplaats, voor 3 euri's werd hij zelfs thuisbezorgt. Die bezorging was wel humor, stond ineens een man voor de deur, type 'Vieze Man' van Van Kooten en De Bie. Die van die 'ballen in mijn buik'. Mooiste was nog dat ik samen met Ken 2 kaarten kreeg voor een Barbie beurs . . . en dat van die man, je had het moeten zien, pure humor :rolling:

Maar goed, genoeg woorden, dit is Ken die aan het oefenen is (niet te zien is dat de voetjes inmiddels geamputeerd zijn):
SV106123.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
He Kees,

Ja van zoiets moet je wel stil worden..............

Hoe is het met je mannetje, heeft hij al wat laten horen?

Gr Harry

(niet te zien is dat de voetjes inmiddels geamputeerd zijn)

Hmmm hij heeft nog steeds een glimlach rond zijn mond......................:confused:

Klasse Jacob. Nu nog een stuur knuppel en een Ray-Ban zonnebril....;)

Gr Harry

Klaar!

Vanavond de laatste hand gelegd aan de cockpitkap, goed gelukt. Helaas 1 klein plekje waar de lak door de afplaktape is heen gekropen: balen. Weet iemand een manier om acrylverf van plastic te verwijderen? Verder zeer tevreden. Natuurlijk weer ff een plaatje van de vorderingen:

SV106141.JPG

Nu van de week maar eens uren gaan maken met deze mooie vogel!

Groet,

Jacob Bos

Jacob,
Misschien gezeur hoor maar...kun je Ken z'n rug niet breken en hem rechtop laten zitten? Nu is het net of hij ligt te snurken. Als hij een natuurlijke houding heeft ziet dat er gelijk een stuk beter uit.

Over die acrylverf op je kap; als het goed is kun je het er zo afkrabben met een stukje hout. Moet je wel eerst even met een scherp mesje de lijn van waar het wél moet blijven zitten doorsnijden.

Ken

Arjan,

Je hebt helemaal gelijk. Hij zal binnenkort chirurgisch zwaar onderhanden genomen worden . .
- er gaat een stuk uit zijn achterwerk
- zijn rug wordt inderdaad opengehaald om hem wat natuurlijker te laten zitten
-schouder gaat uit de kom om de arm om een toekomstig stuurknuppeltje te omvatten
- daar waar mogelijk wordt Ken uitgehold om gewicht te besparen

Dit tip van het houtje op verf ga ik straks gelijk even proberen, dank!

Groet,

Jacob

Als je dan toch aan de slag gaat met Ken; ik heb mijn Graupner pop flink onder handen genomen. Hoofd, nek en schouderpartij heb ik van de romp afgesneden. Ook zijn handen heb ik halverwege zijn onderarm geamputeerd. De hele torso, armen en benen heb ik van derpon gemaakt. Dat scheelt héél erg veel gewicht.

De depron armen heb ik geschuurd tot ze in de schouders en polsen passen. Met een stukje van een sate-prikker erin bij de overgang is het prima stevig.

090427ASW.jpg

Laatst bewerkt:
Ken en Sonja

Tja, die Graupner man van jou heeft alle boeken van Sonja wel gelezen zie ik..

Uitdaging bij mijn Ken is dat hij kleding heeft met korte mouwen en broekspijpen. De rug heb ik inmiddels aangepast en hij zit een stuk lekkerder.
SV106147_1204.jpg

In de neus van mij ASW ligt ongeveer nog 150 gram lood. Met Ken er in zal daar wel wat van af gaan, dat is dan weer een voordeel.

Dank voor je tips.

Jacob

Laatst bewerkt:
Back