Maiden!!
Vandaag de laatste klusjes geklaard: richtingroer definitief bevestigd en uitgelijnd, motor ingebouwd, regelaar en accu bevestigd, balanceren. Tja, en dan is ze luchtwaardig. De nieuwe kap moet nog, romp moet nog gespoten worden. Met dit mooie weer vanmiddag was op zolder zitten dus geen optie meer. Op naar een geschikt weiland!
Daar aangekomen was het windstil, dus koos ik er voor om in de lengterichting van het weiland te starten. Net op dat moment blijkt er toch een zucht wind voorbij te komen, helaas uit de verkeerde richting: mijn rug. De ASW vertrok op spectaculaire wijze: 45 graden naar links hangend, vol tegenstuur, gelukkig recht kunnen trekken. Maar toen bleek dat ze nogal de neiging had om de neus omhoog te richten. Veel down getrimd en toen werd het zoals het hoorde . . ik weet nu weer dat ik over adrenaline beschik.
Op hoogte de verstoorders er maar eens uitgezet, werkt prima. Ze zakt mooi door, beet up er bij, verder mooi vlak.
Tijd voor de eerste landing. Nu wel in de goede richting. Deze was gewoon perfect. Al van ver lekker laag binnenkomen, nu blijkt dat ze goed zweeft op snelheid. Man wat ging ze ver door. Maar de landing was super.
Daarna vlucht 2 en 3, mixen wat bijgesteld, beetje trimmen hier en daar. Geweldig, wat een vogel, totaal andere ervaring dan de Mosquito.
Fototoestel was helaas de batterij van leeg, daarom een wat overbelichte foto vanaf de mobiel:
Nu mooi gaan afwerken en klaar maken voor de 17e mei!
Jacob Bos