Viper Jet

Discussie in 'EDF forum' gestart door keeper5, 11 jan 2014.

  1. keeper5

    keeper5

    Lid geworden:
    17 mrt 2012
    Berichten:
    30
    Haha zit er een reden erachter dat ik die mag proberen?
    Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik hem compleet koop of de kit...
    Zo te horen heeft iedereen de kit dus misschien moet ik maar voor kwalitatief beter spul gaan?
     
  2. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Ik zou voor de complete versie gaan en alles goed nalopen. Upgraden kan altijd nog en dan verkoop je de originele setup weer.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Het weer was vandaag niet zo zonnig als vorige week, maar toch effe een filmpje geupload.



    Heb de 8s lipo vandaag al 1,5cm verder naar achteren geplaatst en hij mag voor mijn gevoel nog wel wat verder (wordt ie lekker licht op de neus).

    Grtz,
    Emile :cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    979
    @Emlie,

    Alleen gekeken naar de vliegeigenschappen.
    Kan je dan een uitspraak doen, tussen de verschillen van deze TAFT viper en de Jet Teng (weet alleen niet of je nu de L39 of de viperjet van Jet teng had)
     
  5. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Mooi gevlogen Emile:thumbsup:

    Zelf moet ik de maiden nog maken....
    Best spannend vind ik omdat het m'n eerste grote jet is die moet landen op z'n pootjes;)
     
  6. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    @Hoeby
    Ik heb beide JetTeng modellen, maar de JTM Viperjet (met T35) is nog NET niet af, ligt nu weer op de bouwtafel.
    Je kunt in de video duidelijk zien dat de schuimbak bij hogere snelheid behoorlijk stabiel wordt en qua vliegbeeld gelijk aan mijn JTM L39.
    Echter bij lagere snelheid loopt ie behoorlijk waggelen / schudden, hier heeft mijn JTM L39 veel minder last van (veel zwaarder en stuk kleiner). Misschien eens een 3axis gyro proberen in deze schuimbak.

    Ik ga vandaag nog eens wat met het zwaartepunt stoeien en voor meskant een rolroermixer erbij gooien. Meskant bevalt me nu nog niet zo, hij wil continu terug rollen op zijn buik. Hier heeft mijn Tomahawk Viperjet helemaal geen last van.

    Tis denk een kwestie van tijd en dan komen er ook EPO's voor 120mm EDF. :)


    @Wim
    Ik zou hem niet met windstil weer, maar met windkracht 3 invliegen, dan komt hij veel gemakkelijker los en bij de landing remt ie sneller af.
    Zwaartepunt zeker niet verder naar voren leggen als aangegeven in de handleiding, anders heb je behoorlijk veel snelheid nodig om los te komen.


    Succes,
    Emile ;)
     
  7. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Bedankt voor de tip Emile!
     
  8. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Emile, nu ben ik nog vrij nieuw wat het vliegen met vliegtuigen.
    Meskant vliegen, ik weet wat het is maar wat bedoel je precies met een "rolroermixer"?
     
  9. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Dat is een mixer rud->ail die rolroer correctie doet afhankelijk van de hoeveelheid richtingsroer input. Je kunt er een lineaire, exponentiële of meerpuntscurve aan toewijzen ... Afhankelijk van je zender mogelijkheden. Ik heb standaard ook al een rud->ele mixer toegevoegd.

    Nu ik met het zwaartepunt steeds verder naar achteren ga, vliegt ie bijna vanzelf meskant. Het is nu nog wel zo dat wanneer ik meskant licht omhoog wil vliegen hij terug rolt. Maargoed stap voor stap kleine veranderingen en kijken of het bevalt.

    Vanavond ga ik de 6s aandrijving erin zetten ... Wemotec midifan evo met Het-RC 650-58-1970 op 6s 5000.
    Ben benieuwd ...


    Grtz,
    Emile
     
  10. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Duidelijk verhaal Emile.

    Die instellingen heb ik ook in mn zender.
    Maar je kunt dus kiezen tussen lineaire, exponentiële of meerpuntscurve.
    Maar wat is het beste of is dat heel persoonlijk? Lineaire lijkt mij het makkelijkste of is dat niet zo?
     
  11. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Een lineaire is meestal wel voldoende, de rest stuur je wel weg.
    Andere optie is een vlucht stabilisator (3 assige gyro) en zo'n ding heb ik gisteren dus besteld. :)

    Grtz,
    Emile
     
  12. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Dank je voor je info!

    Ben benieuwd naar je bevindingen met de 3-assige gyro;)
     
  13. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Vandaag met een 6s5000 setup erin gevlogen, totaal 350gram lichter, zwaartepunt gelijk aan mijn 8s4400 setup gehouden. Ik zit nu al 18mm achter opgegeven zwaartepunt van fabrikant. :eek:

    Vluchtduur is korter maar ik kon nu zelfs vol richtingsroer blijven geven tijdens meskant vlucht en hij bleef exact op hoogte met minimale rolroer correctie ... meskant omhoog lukt nog niet, maargoed morgen het zwaartepunt nog eens verder naar achteren.

    Met een lichte 6s setup (motor+fan) 350 gram is het moeilijker om een zware lipo (bij 6s6000) te installeren ... tenzij je de regelaar achter de motor plaatst of je doet wat lood achter in de uitlaat.

    Helaas bij mijn laatste landing gaf ik iets teveel up en voordat ik voldoende gas kon geven lagen beide hoofdpoten er al onder uit. De retracts hebben de klap overleeft en zijn nu dus echt goed getest. Het was mij bekend dat de lijmverbindingen niet zo jofel zijn, maargoed ongetwijfeld was er dan met mijn actie veel meer uitgebroken. :showass:

    Ik heb de plastic steunen voor de retracts alweer in de vleugels gelijmd en morgen kan ie weer de lucht in. ;)

    Wellicht maakt er weer iemand een filmpje.

    Grtz,
    Emile :cool:
     
  14. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Mooi verhaal Emile!

    Alleen jammer van de schade maar die is ook al weer gerepareerd begrijp ik!:thumbsup:

    Dus je zit nu al 18mm achter het CG dat de fabrikant opgeeft......
    Dat is veel.....:eek:
    Dank voor het delen van je ervaringen.
     
  15. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Afgelopen weekend met dat mooie weer veel vluchten gemaakt.
    Ofwel de reparatie is goed op de proef gesteld.

    CG ligt inmiddels op 120mm en mag nog wel verder, maar ging effe niet aangezien regelaar in de weg lag.
    Ik overweeg nu om de regelaar achter de fan te plaatsen en een Gensace 6s6200 pakket voorin. :)

    De zon stond nogal lastig om een "mooi" filmpje te maken, maar heb weer effe wat in elkaar gegooid, geknipt, geplakt, ... ;)


    Wemotec Midifan 90mm EVO (1970Kv) on 6s 5000



    Wemotec Midifan 90mm EVO (1500Kv) on 8s 4400



    Grtz,
    Emile :cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    En weer een leuk filmpje Emile!
    Wederom zeer netjes gevlogen.:thumbsup:

    Was het filmpje waar je op 6s vliegt met flightstabilizer of zit ie er nog niet in?
     
  17. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Die stabilizer is nog onderweg vanuit China ...
    De viperjet vliegt op 6s echt geweldig.

    Ik heb ook nog een filmpje waar ik in een schapenwei ben opgestegen en geland.
    Maar daar is meer lucht gefilmd als wat anders, dus die doen we nog wel een keertje over.

    Nu nog wachten op jou filmpje :)

    Grtz,
    Emile
     
  18. wimb

    wimb

    Lid geworden:
    3 mei 2011
    Berichten:
    632
    Locatie:
    Zierikzee
    Ja hij vliegt erg mooi! Mooi vliegbeeld.
    Ga je er een orange-stabilizer inzetten?

    Tja nu nog een filmpje van mij!:D
    Dat gaat zeker goedkomen maar de maiden moet nog komen....
    Vind het veel te koud om te vliegen....
    En met koude vingers een toestel de maiden geven is geen goede combo!
     
  19. Emile

    Emile

    Lid geworden:
    28 okt 2002
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Venray
    Ik heb een EagleTree Guardian 2D/3D stabilizer gekocht.

    Grtz,
    Emile
     
  20. keeper5

    keeper5

    Lid geworden:
    17 mrt 2012
    Berichten:
    30
    Waarom wil je deze stabilizer erin zetten, ik vond in de filmpjes dat die zeer goed en steady vloog?
     

Deel Deze Pagina