Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
De maten staan als het goed is op het bijgeleverde briefje, maar vooruit:
- Hoogteroer 2,5cm over de volle breedte
- Richtingsroer 2,5cm onderste rand van het roer 2 à 3mm korter maken aan de onderkant
- Rolroeren ca. 6cm van de punten en 4 à 5cm vanuit het midden, bij de punten lengte rolroer 2,5cm en bij het midden 3,5cm (rolroeren zijn dus aan de binnenkant groter)

Ik heb een buitenloper gebruikt omdat ik die nog had, ze minder warm worden dan binnenlopers (meer ruimte om de motor terwijl een binnenloper zijn warmte niet kwijt kan als deze ingelijmd zit en een buitenloper krachtiger is bij hetzelfde stroomverbruik en omdat ze lichter van gewicht zijn. Maar natuurlijk kun je ook een binnenloper gebruiken, zorg dan voor een paar koelsleuven langs de motor.

Posted via Mobile Device

oke dankje

toen ik de holiday in ontvangst nam ,werd mij verteld dat de rolroeren een andere maat moesten krijgen ,vandaar .

ik bestel de spulletjes wel bij rct ,alsmede een buitenlopertje ,ik ben overtuigd ;)

enige nadeel v/d holiday is dat de vleugels snel zullen breken ,bij een iets verkeerde landing ,die vleugels kunnen weinig hebben ,ook met tape :eek:

*gaat thuiswerken *

oke dankje

toen ik de holiday in ontvangst nam ,werd mij verteld dat de rolroeren een andere maat moesten krijgen ,vandaar .

ik bestel de spulletjes wel bij rct ,alsmede een buitenlopertje ,ik ben overtuigd ;)

enige nadeel v/d holiday is dat de vleugels snel zullen breken ,bij een iets verkeerde landing ,die vleugels kunnen weinig hebben ,ook met tape :eek:

*gaat thuiswerken *
*is net thuis van een paar uur schaatsen met 160 gillende kotertjes op de ijsbaan in Haarlem* :puppydogeyes: ;)

De Holiday 280 heeft rolroeren vanaf de romp tot aan de vleugeltip, dus gewoon de hele lengte van de vleugelkanten. Dat is wat teveel voor de 480. Maar met een beetje gevoel is wat ik je zei een goed uitgangspunt. Het biedt je de mogelijkheid om afgrijselijk te rollen maar ook mooi te vliegen. Net hoe je de maximale uitslag zet. :D

Dat van die vleugels geloof ik niet zo. als je ze aan de voorkant strak beplakt met Duct Tape of glasvezeltape (en je doet voor het plakken even het oppervlak insmeren met een dun laagje POR zodat het enorm goed hecht) en je plakt vervolgens over de hele vleugel van dat boekenfolie, dan zit alles opgesloten en kan eigenlijk geen kant meer op. Meer dan een deuk zul je in dat geval niet oplopen. Maar uh.... Je hebt je schuimbrevet toch, dus waarom zou je crasehn? 8O :lol:

*is net thuis van een paar uur schaatsen met 160 gillende kotertjes op de ijsbaan in Haarlem* :puppydogeyes: ;)

De Holiday 280 heeft rolroeren vanaf de romp tot aan de vleugeltip, dus gewoon de hele lengte van de vleugelkanten. Dat is wat teveel voor de 480. Maar met een beetje gevoel is wat ik je zei een goed uitgangspunt. Het biedt je de mogelijkheid om afgrijselijk te rollen maar ook mooi te vliegen. Net hoe je de maximale uitslag zet. :D

Dat van die vleugels geloof ik niet zo. als je ze aan de voorkant strak beplakt met Duct Tape of glasvezeltape (en je doet voor het plakken even het oppervlak insmeren met een dun laagje POR zodat het enorm goed hecht) en je plakt vervolgens over de hele vleugel van dat boekenfolie, dan zit alles opgesloten en kan eigenlijk geen kant meer op. Meer dan een deuk zul je in dat geval niet oplopen. Maar uh.... Je hebt je schuimbrevet toch, dus waarom zou je crasehn? 8O :lol:
\

ja, neerstorten is zo 2008 :mrgreen:

zo ,eindelijk de 4 anaals 2.4 ontvangers binnen , alsmede nog een 35 mhz ontvangertje , dus voorlopig kan ik weer voort

lekker pleuris weertje ,ik stel het schilderwerk binnen nog ff uit tot morgen en gaat de disc die burp geschonken heeft ff voorzien van ontvanger en vliegklaar maken :-D

ps ; waar plaats ik de lipo voor de disc eigenlijk ? boven of onderop , erg veel naar voren of niet ?

en hoeveel % uitslag zal ik de disk geven ?
IMG_0366.jpg

Laatst bewerkt:
Accu zit redelijk ver naar voren, uitslagen van de roeren moet je even mee spelen. Niet te weinig en niet teveel :)

Even de vingertjes onder controle.

De accu zit ongeveer daar. Het klitteband is ongeveer het midden van de accu. Als je hem balanceerd dan zit je ongeveer op het nivo van de koolstof staaf. Mijn zwaartepunt ligt daar net voor. De disc is echter niet zo kieskeurig.
Foto-O3PA43BB-G.jpg

ps ; waar plaats ik de lipo voor de disc eigenlijk ? boven of onderop , erg veel naar voren of niet ?

en hoeveel % uitslag zal ik de disk geven ?
Wat Burp zegt, onderaan aan de andere kant van de regelaar. Het zwaartepunt ligt zo'n 12,5 cm van de voorkant af. Bovenop vasthouden en dan is het ongeveer wel goed. De rest kun je uittrimmen, dat luister allemaal niet zo nauw. :nooo: ;)

Uitslagen staan bij mij op 125% met de flutje servo's op de elevons, het richtingsroer zodanig dat die net niet tegen de elevons aan komt. ;) Wel heb ik 30% expo op de elevons staan, vliegt wat rustiger. :yes: (en ja, Burp vliegt expo-loos :p)

Net even gezelli een bakkie pleur gedaan bij die toko in Heemskerk. Ondanks dat ik zei te gaan stoppen met autorijden, toch weer een prachtig karretje gezien waar ze komend seizoen buiten op de MACH mee gaan rijden. Een wat grotere versie van de 1:12 met een 10,5 turns brushless en 2S LiPo. De verleiding is wel groot. :? :cry: 8O

Snoeksel, Monteurtje en Sime kwamen ook nog even aanwaaien. :bye: 8)

Even happie eten, kids oppikken en dan... :celebrate: Op naar de ACH.

Wat Burp zegt, onderaan aan de andere kant van de regelaar. Het zwaartepunt ligt zo'n 12,5 cm van de voorkant af. Bovenop vasthouden en dan is het ongeveer wel goed. De rest kun je uittrimmen, dat luister allemaal niet zo nauw. :nooo: ;)

Uitslagen staan bij mij op 125% met de flutje servo's op de elevons, het richtingsroer zodanig dat die net niet tegen de elevons aan komt. ;) Wel heb ik 30% expo op de elevons staan, vliegt wat rustiger. :yes: (en ja, Burp vliegt expo-loos :p)

Net even gezelli een bakkie pleur gedaan bij die toko in Heemskerk. Ondanks dat ik zei te gaan stoppen met autorijden, toch weer een prachtig karretje gezien waar ze komend seizoen buiten op de MACH mee gaan rijden. Een wat grotere versie van de 1:12 met een 10,5 turns brushless en 2S LiPo. De verleiding is wel groot. :? :cry: 8O

Snoeksel, Monteurtje en Sime kwamen ook nog even aanwaaien. :bye: 8)

Even happie eten, kids oppikken en dan... :celebrate: Op naar de ACH.

zeker leuk karretje , grote broer v/d scalpel :p
geen autootjes meer voor mij , heb het al druk genoeg met vliegertjes .
zelfs de sav en de baja laat ik links liggen :o ,dat is meer voor de zomer ;)

de disc is vlieg klaar , net ff een rondje door de zolderkamer gemaakt ,gelukkig kon ik hem nog vangen :mrgreen:

nogmaals bedankt burp ,ik ben er erg blij mee :thumbsup:

kweet niet of ik nog naar de ach kom , was vergeten dat het dinsdag is ,en de kater begint al aardig in te slaan van de afgelopen uurtjes :celebrate::?

wellicht een beetje beginnen a/d holiday :-D

Was zeker weer even gezellie in HK.Een vliegwieltje gescoord voor de 23CC.En een vers luchtfiltertje voor de Bajaarde.Licht nu gedeeltelijk uit elkaar voor een schoonmaak beurtje :mrgreen:
P.S heeft iemand nog een vers stukje benzineleiding voor de Baja

Ik kom vanavond ook naar de ACH, ik zal er tegen 21:45 zijn. Mooi op tijd om een pilsje te nuttigen. :)

Wees er maar zuinig op junkie, is een erg goed en met veel liefde gebouwde disc :rolling:

Nog meer mensen naar de ACH? Snoeksel, als je een biertje komt halen vanavond dan neem ik de goederen voor je mee :yes:

Ik kom vanavond ook naar de ACH, ik zal er tegen 21:45 zijn. Mooi op tijd om een pilsje te nuttigen. :)

Wees er maar zuinig op junkie, is een erg goed en met veel liefde gebouwde disc :rolling:

Nog meer mensen naar de ACH? Snoeksel, als je een biertje komt halen vanavond dan neem ik de goederen voor je mee :yes:
Moeders de vrouw is op cursus,komt ong thuis als jij op de ach komt.Kijk van de week maar en anders na je vakantie :D

Zojuist even de flightpower 4S lipo in de easystar gemeten.
Met een 2200KV turnigy brushless met een 6x4 apc prop zijn de metingen als volgt :D

Power: peak 338 watts. en na 15 sec.full power 310 watts continu :cool:
Stroom:+/- 23 ampere :D

Voor de funjet is er een turnigy 2700KV motor onderweg,

2700kv.jpg

Motor Size: 2845 (380L)
Speed: 2700kv
ESC Required: 40A
Voltage Range: 6~16v
No Load Curr: 1.1A
Max Load: 40A

Diameter: 28.2mm
Length: 47mm
Front Mounting Hole Distance: 19mm
Front Mount Thread Size: M3
Shaft Diameter: 3.175mm
Shaft Length: 12mm
Weight: 123grams
Power: 275W

het zal mij benieuwen hoeveel vermogen dit gaat opleveren ;)

@ Burp en Snoeksel.

Ik kan de spulletjes eventueel ook even bij Burp ophalen indien dit haast heeft,laat maar even weten ;)

@Siggy: Ik heb de 2835 liggen. Die had ik bestolen omdat de 2845 ten tijde van de bestelling op was. :evil: Maar Multiplex heeft in zijn standaard setup een 2825 dus een 35mm of 45mm lange can zal zeker meer power geven. Is mooi wel 25 gram lichter (niet dat het uit maakt :nooo:).
Ik ga een 5,25x4,75 of een 4,75x4,75 op de FuckJet zetten. Bij Burp bleek ook al dat een te grote diameter enorm veel meer stroomverbruik opleverde en nauwlijks meer efficiëntie. Wat heb je eraan dat je vertikaler dan eindeloos vertikaal kunt stijgen? Dus een kleinere diameter en meer spoed op de prop voor meer snelheid.

@Siggy: Ik heb de 2835 liggen. Die had ik bestolen omdat de 2845 ten tijde van de bestelling op was. :evil: Maar Multiplex heeft in zijn standaard setup een 2825 dus een 35mm of 45mm lange can zal zeker meer power geven. Is mooi wel 25 gram lichter (niet dat het uit maakt :nooo:).
Ik ga een 5,25x4,75 of een 4,75x4,75 op de FuckJet zetten. Bij Burp bleek ook al dat een te grote diameter enorm veel meer stroomverbruik opleverde en nauwlijks meer efficiëntie. Wat heb je eraan dat je vertikaler dan eindeloos vertikaal kunt stijgen? Dus een kleinere diameter en meer spoed op de prop voor meer snelheid.

Precieselijk,ik heb voor deze set-up dan ook een 5.5x4.5 apc klaar liggen,naar mijn weten de ideale power combi ;)

Precieselijk,ik heb voor deze set-up dan ook een 5.5x4.5 apc klaar liggen,naar mijn weten de ideale power combi ;)
Vanavond misschien even op de ACH testen. 8O Ik heb mijn Graupner Genius 40 mee, de 2835 (380S) 2700Kv, een paar 3S 2000mAh 25C LiPo's, de Watts-Up en APC E-props 6x4, 5,25x4,75 en 4,75x4,75. Kan ik de regelaar en brommer gelijk in de FuckJet monteren. :yes:

:Dheren waarom is er eigenlijk geen kwc ht team? kan je voor weinig, (geld en tijd) toch rijden. in comp verband. zonder dat je zelf ook maar iets hoeft te regelen! :D

mij lijkt het wel wat!;)

Nog geen ACH voor mij :nooo:
Vandaag even naar de dokter geweest en heb nu een kuurtje gekregen, hopen dat dat helpt :rolleyes:

:Dheren waarom is er eigenlijk geen kwc ht team? kan je voor weinig, (geld en tijd) toch rijden. in comp verband. zonder dat je zelf ook maar iets hoeft te regelen! :D

mij lijkt het wel wat!;)
Omdat rijden zooooooooooo 2008 is. :p ;) Whatever KWC mag zijn dan. :? :lol:

-edit-
Googled op KWC Racing en vindt iets over de Kyosho World Cup. Hoef je op HoogTij niet mee aan te komen. Na zd4eM5dMpBo[/media] half doodgebloede v0aYoQ368Lw[/media] competitie (schaal 1:16 met low budget Tamiya TamTechs) vorig jaar en een compleet geflopte pHjUC7VZ-a0[/media] Scalpel Cup is er besloten niets meer te organiseren op het gebied van (club)wedstrijden. :nooo: :cry:

Nog geen ACH voor mij :nooo:
Vandaag even naar de dokter geweest en heb nu een kuurtje gekregen, hopen dat dat helpt :rolleyes:
Oei, da's toch minder prettig dan een griepje. :puppydogeyes: Ze kunnen altijd nog net boven de schouders amputeren. Dat schijnt te helpen tegen nagenoeg alle kwaaltjes. :rolling:

We leven in een rare wereld geloof ik. Een collega had meegedaan aan de strandloop, kreeg een week later een vreemde uitslag op een been en nu lijkt het iets van een malaria-achtige infectie te zijn. 8O WTF!!!! Het stort met bakken uit de hemel, stormt, vriest etc. en dan iets malaria-achtigs. :?

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanavond misschien even op de ACH testen. 8O Ik heb mijn Graupner Genius 40 mee, de 2835 (380S) 2700Kv, een paar 3S 2000mAh 25C LiPo's, de Watts-Up en APC E-props 6x4, 5,25x4,75 en 4,75x4,75. Kan ik de regelaar en brommer gelijk in de FuckJet monteren. :yes:

Ik kijk nu al uit naar de meet resultaten :D
Meten is weten he Sleur ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back