Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Rijden wordt misschien niks deze week mijn vrouwtje zit tgen een longontsteking aan volgens de mannen in de witte jassen(en na longfotos)en de kleine heeft de waterpokken.Wel lekker rustig allemaal dat wel
Rijden wordt misschien niks deze week mijn vrouwtje zit tgen een longontsteking aan volgens de mannen in de witte jassen(en na longfotos)en de kleine heeft de waterpokken.Wel lekker rustig allemaal dat wel
Ja en dan krijgt ie spontaan een opleving dat overleeft ie niet :rolling::rolling:en de waterpokken hoort erbij ze heeft ze nog niet gehad dus kan er maar weer vanaf zijnDa's klote Mark .... :sad:
Kan ze niet naast Peter gaan liggen![]()
Dat op en neer golven komt doordat je te weinig voorwaatse snelheid hebt. Doordat het vliegtuig omhoog trekt, valt de werking van de vleugel weg. Dit noemen ze een Stall (en onder de minimale snelheid dus Stall Speed). Dan valt je vliegtuig letterlijk uit de lucht. Bij de EZ valt de neus dan naar voren. Omdat je dan een duikvlucht gaat maken, krijg je weer snelheid, gaan de vleugels hun werk doen en vliegt je weer enigszins. Op de momenten dat je uit de lucht valt, ben je absoluut onbestuurbaar, dan kun je roeren wat je wilt maar er gebeurt niets!!! 8OSilvia vloog inderdaad erg goed voor de tweede keer.
Tijdens dit soort duikelingen lag ik even later met mijn neus in de grond
maar zij hield hem knap in de luchtchapeau Silly :lol:
Ook nog even zoeken naar de balans maar de richting kan ze al goed bepalen
Deed mij op een gegeven moment wel even zweten toen ik haar EZ
boven de rotonde zag vliegenik zag dat ding nauwelijks nog
Bij aankomst ook eerst nog even bezig geweest met de balans
van mijn EZ.
Is nog best een lastig klusje met zo'n korte maar zware 3S lipo,
3 a 4 mm heen en weer schuiven geeft al een giga effect op de
balans van de EZ
Vind zelf dat ik wel vrij veel hoogte roer heb moeten bijtrimmen,maar dit schijnt
bij Phil ook het geval te wezen
Na de afstellingen 3 lipo's leeggevlogen en voor het eerst zonder scheuren
en of deuken terug naar huis :lol:
(was af en toe nog wel erg spannend met dat rare dwarrelwindje,moet het koppie er nog goed bij houden. )
Hieronder een filmpje van Silly haar vlucht over de rotonde :rolling:8-O
......
Ik zou vanavond ook nog even gaan vliegen,maar heb toch besloten om samen met Silly voetbal te gaan kijken![]()
Daar zit een stukje siliconenslang (nitro hèThanks sleur
en ja junkie ik moet nog veel lerennet zo veel als jij ooit heb moeten doen
@ sleur , op de onderste foto zit de hoofd ontvanger voor in, hoe had je dta gedaan met de antenne draadjes?
Lafaard, vliegen als de rest van Nederland voor de buis zit.... :lol:Mwah, voetbal kan me gestolen worden, als ik het goed begrijp is luchtbasis HT vanavond verlaten, da's mooi dan ga ik er even heen
Volgens mij is alle lijm weer droog![]()
Ja, mooi ruk. Heerscht het of zo? 8O :evil: Ik zeg dat het door die nitro-meuk komt. :rolling:Rijden wordt misschien niks deze week mijn vrouwtje zit tgen een longontsteking aan volgens de mannen in de witte jassen(en na longfotos)en de kleine heeft de waterpokken.Wel lekker rustig allemaal dat wel
Daar zit een stukje siliconenslang (nitro hè) overheen zodat de draadjes niet gingen hangen. 8O
Maar na de eerste goede klapper stond de afdruk van de ontvanger in de LiPo. Vervolgens is het sigarenkiste erin gelijmt (wat daarna twee keer mijn LiPo recht heeft gehouden
). Toen paste de ontvanger daar niet meer. :?
precies, een reserve vlieger kan geen kwaad , ik denk dat ik de madmax ez ga ombouwen met rolroeren en een stuk kortere vleugels maak ,voor wat meer stunt plezier ,en de funliner om mooi en degelijk rond te vliegen , het is niet nodig om de funliner te voorzien van brushless ,aangezien de 2 480 motoren 7,2 v genoeg power hebben ,ook om gewoon verticaal te blijven klimmen ,bovendien gaan de vleugels het echt begeven met brushless ,dus dat scheelt weer een hoop centjesMijn BL motor is denk ik dezelfde als Junkie heeft (jij ook Sleur?) De 4004. De regelaar is een deftige, lekker veel in te stellen en kan hem ook gebruiken voor de heli als ik dat wil. Zit ook een govenor in.
Ik twijfel nog even of ik de nieuwe kit ook opbouw met de brushless setup, rolroeren en met de AR7000 ontvanger... Denk dat ik de huidige gewoon ombouw. Dan kan de kit echt voor spare parts in de kofferbak blijven liggen.
Yep, ik heb hetzelfde motortje als junkie: Hype IL28-4004L. Ik vlieg lekker met een dikke 2S LiPo en dat bevalt me prima. Meer dan genoeg snelheid en power (i.c.m. een Master Airscrew 5,5x4,5 propellor). En reservedelen heb je alleen nodig voor die onfortuinlijke vliegers die keer op keer hun neus in het HoogTij-zand boren. 8OMijn BL motor is denk ik dezelfde als Junkie heeft (jij ook Sleur?) De 4004. De regelaar is een deftige, lekker veel in te stellen en kan hem ook gebruiken voor de heli als ik dat wil. Zit ook een govenor in.
Ik twijfel nog even of ik de nieuwe kit ook opbouw met de brushless setup, rolroeren en met de AR7000 ontvanger... Denk dat ik de huidige gewoon ombouw. Dan kan de kit echt voor spare parts in de kofferbak blijven liggen.
De draden per ontvanger er recht uit laten steken (dus naar de zijkanten) in elkaars verengde (de twee draden vormen samen één denkbeeldige antenne, elke met een eigen ontvanger). De tweede ontvanger moet bij voorkeur met de draden haaks op de andere. Meer uitleg op de site van Spektrum.@ Sleur .Hoe moeten de antenne draadjes staan ten opzichte van elkaar (4 stuks dus)
word je al moe van me? :rolling:
Reeds beantwoord in het topic.Om ze hier nog vermoeiender te maken een link van mijn vraag...... Ik kom er niet helemaal uit.
Klik hier voor mijn vraag
Reeds beantwoord in het topic.![]()
![]()
Lafaard, vliegen als de rest van Nederland voor de buis zit.... :lol:![]()
Anders even langs komen met je spulletjes Phil, dan help ik je wel en geef wat uitleg over de LiPo's en BEC's enzo![]()
Nee hoor, ik wordt niet moe van je. Wanneer ga je nu eens vliegen.:?
Met hoeveel ampere mag ik deze laden?
![]()
2,1 ampere zeker?
Volgens het etiket mag je deze accu met maximaal 2C laden (Max recharging current 4200mA) maar ik zou het toch gewoon op 1C houden dus 2100mA.
Als je echt een keer de accu snel wilt laden omdat je het vliegen niet kan laten en de rest van je accu's al leeg zijn, dan kan je best een keer snelladen.