Dat is een hoop werk, om de cilinders passend te maken. Waarom heb je ze niet vierkant gemaakt, of de deksel met fijne schroefdraad in de cilinderbuis gemonteerd, zoals ze in het echt ook doen?
Hallo Stefan,
Ik weet dat jij heel veel ervaring hebt met het maken/bouwen van cilinders, ik heb jou al eens om advies gevraagd en ook gekregen, waar ik ook beslist wat aan heb gehad, maar ik heb niet de ervaring die jij hebt.
Ik heb ook gedacht op de uiteinden van de cilinders vierkant te maken, maar dit vond ik niet realistisch.
Ook heb ik gedacht om schroefdraad te gebruiken, maar ik heb geen tappen om fijn draad in de cilinderwand te tappen en geen snij-ijzer om fijn draad te snijden voor een afsluitdekseltje.
Als ik dit allemaal moet gaan aanschaffen kost dit weer veel geld.
En uitwendig en inwendig draad snijden op de draaibank zie ik niet zitten, dit is voor mij te ingewikkeld, ik ben maar een
amateurtje hé !
Als ik het moet laten maken, dan wordt dit ook weer behoorlijk duur en heb ik het gevoel dat ik het niet zelf heb gemaakt. vandaar dat ik voor deze oplossing heb gekozen.
Ik heb ook nog overwogen om een mantel, een messing buis van 12 mm inwendig en 14 uitwendig om de 12 mm messing cilinder te schuiven en vast te solderen, zodat het meer één geheel lijkt.
Maar ja, je moet op een gegeven moment ook eens een keer tevreden zijn met het gemaakte resultaat !
Misschien dat ik dit alsnog ga doen, na jouw opmerking, omdat ik de andere 9 cilinders allemaal nog moet maken/bouwen.
En de (proef) cilinder zit nog niet in elkaar gesoldeerd, die zit nu nog vast met plakband.
En ja, ik probeer alles zoveel mogelijk zelf te maken.
Expertmieren, dingen zelf uitvinden, vind ik leuk werk, hier geniet ik van, al kost dit wel heeeeeeeel veeeeeeeeel tijd !!
Tja, het was wel woekeren met de ruimte om de cilinders mooi pas te maken, want de draaistellen met de pendelassen mogen niet te breed worden, want dan steken ze buiten het achterdek, dat is ook niet de bedoeling.
Ik blijf nu net binnen de maat van 1:14 met het achterdek, ten opzichte van de 1:1 Goldhofer dieplader
Al hoewel : 1 mm te breed, maar dat ziet niemand denk ik en opmeten zal men wel niet doen, of de maat exact klopt !